1

Onderwerp: Marsepein van de molen

Ik gebruikte altijd gewoon funcakes marsepein, maar proefde laatst een taart van de banketbakker en vond die marsepein veel lekkerder.

Dus eens hier gezocht en gevonden dat er ook mensen zijn die marsepein bij de molen haalden. Deze is dus 1:2 en smaakt echt veel lekkerder!

Alleen even 3 vraagjes:

- Op die marsepein staat dat het in de koelkast bewaard moet worden? Klopt dat, hier lees je overal dat marsepein bij kamertemperatuur bewaard moet worden en het ligt daar toch ook gewoon in de winkel?

- De marsepein is veel minder lang houdbaar, iets meer dan een maand? Van wat ik hier begrijp is alleen de verhouding bij 1:2 marsepein anders toch? Weet iemand hoe dit dan komt?

- Ik vind het erg moeilijk om met deze marsepein een taart te bekleden. Hij scheurt veel makkelijker dan de Funcakes marsepein. Heeft er iemand een foefje voor? (Op zich gaat de smaak voor het uiterlijk, maar vind het wel fijn als de taart ook een beetje mooi toont ;) )

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

2

Re: Marsepein van de molen

1:2 marsepein word nooit gebruikt om te bekleden is veel te grof.

en verdere antwoorden heb ik niet :)

3

Wat peet78 zegt klopt, wat je nu hebt is geen rolkwaliteit en ook niet geschikt om te bekleden ondanks dat de smaak lekkerder is.
Ik bekleed met 1:3 (Zeelandia)  en er zijn ook mensen die 1;4 prefereren.

Groetjes Melanie

4

hoi,

Ik gebruik zelf altijd de 1-3 van Zeelandia (volgens de lubeckmethode bereid) en deze is minder zoet en lekker zacht van smaak , je moet  alleen wel goed kneden maar dan is deze lekker  soepel en makkelijk te verwerken.

succes ermee

5

Ik haal 1:2 marsepein bij de bakker bij ons in de buurt, ik bekleed daar wel taarten mee, goed poedersuiker gebruiken bij het uitrollen en niet te dun. In bewaar het niet in de koelkast. Hiervoor 1:3 en 1:4 van Funcakes, maar deze 1:2 van de bakker is veel lekkerder. Maar idd wel lastiger uitrollen. Dit was het resultaat:

http://94.100.119.198/966800001-966850000/966837201-966837300/966837228_5_3o2i.jpeg

Groetjes Tamara

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

6

Knap hoor, dat het je zo mooi lukt.

Heb gisteren weer 2 taarten geprobeerd, uitrollen en er opleggen gaat prima, maar dan gaat het bij de vouwen echt scheuren.

Nu ga ik de volgende keer dus maar eens proberen met 1:3 marsepein.

Ik vind het echt jammer, want de smaak van de marsepein van de molen :9 .....
Ik snap ook niet zo goed waar die marsepein die ze daar verkopen dan voor is, ze hebben daar allerlei mixen, kleurstoffen ed om taarten te maken.

7

Ik heb pas een (grote 6kg) doos Zeelandia Marsepein aangeschaft.....en die smaakt echt heerlijk. Ook voor het bekleden vind ik die fijn. Wel vind ik hem erg zacht voor de bloementjes ed uit te steken. Als ik het dan een paar keer heb uitgerold dan blijft alles plakken :/ ...

Hebben jullie dit ook? Of gebruiken jullie voor de decoraties dan andere marsepein?

8 Laatst bewerkt door citroentje (18-08-2010 21:35)

He Bakmier,

Ik kneed de de marsepein 1:2 die ik van de bakker haal de laatste tijd met een gelijk deel fondant, dat maakt het mooi soepel. Ik bekleed mijn taarten hier mee en dat gaat super! Decoraties maak ik meestal van fondant, dat wordt als je het even laat liggen steviger.

Groetjes Tamara

Leven is het meervoud van lef! (loesje)