1

Onderwerp: FMM Bead cutter no.1 (9mm) hoe wwrkt dit??

ik heb dus dit ding besteld FMM Bead cutter no.1 (9mm) maar heb de verpakking en dus beschrijving ook weggegooid :o  maar hoe werk dit? ik krijg er echt geen mooie parels uit :s  ik heb hem woensdag binnen gehad en dat gister ga hem een proberen maar  :nooo

thanks

xx kim

2

Re: FMM Bead cutter no.1 (9mm) hoe wwrkt dit??

lees ff mee, ik wil hem nl ook aanschaffen.

Ik heb wel ergens gelezen eerst de cutter met crisco in te smeren om de parels er mooi uit te krijgen.

Laat me maar weten of het gelukt is, want er zijn er best veel die er niet mee overweg kunnen.

3

Ik heb geen tips voor je, ik vind het een onding en ik heb de mijne dan ook verkocht en de pearlmold van first impressions aangeschaft  :x

Groetjes Melanie

Ik heb hem. Wat ik doe is ik maak een rol van marsepein (of fondant net wat je wil gebruiken) en rol deze door mijn handen waar criso op zit en druk hem dan in de mal en vouw hem dan dubbel. Ik vind wel dat je hard moet drukken. Maar een ding vind ik een nadeel en dat is dat er altijd een naad zichtbaar blijft bij mij, dus misschien doe ik het wel niet goed. Ik blijf dus de topic even volgen of er nog ander tips komen.

5

hi,

hier hetzelfde probleem, blijf altijd die zijrand zien. dus even kijken of er "proffessionals" zijn die ons kunnen helpen :)

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

6

het beste is met fondant en tylose het te doen.
je maakt een worstje en doet het er in. daarna ga je met je palet mesje er langs zo dat er niks over de randjes zit. je zet het 10 minuten in de vriezer en dan moet die lukken.

o ja en flink oefenen, mij heeft het een half jaar geduurd!! succes

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

taartschuur schreef:

je maakt een worstje en doet het er in. daarna ga je met je palet mesje er langs zo dat er niks over de randjes zit. je zet het 10 minuten in de vriezer en dan moet die lukken.

o ja en flink oefenen, mi

Ja maar als je het dan als randje aan de onderkant van je taart gebruikt lijkt het mij niet mee lekker door de tylose.

8

Saskia mv Lisa schreef:
taartschuur schreef:

o ja en flink oefenen, mi

Ja maar als je het dan als randje aan de onderkant van je taart gebruikt lijkt het mij niet mee lekker door de tylose.

gelijk heb je... vind tylose helemaal niet zo lekker door de fondant.
ik werk het meeste met marsepein.
maar je kan marsepein ook mengen met fondant en dan een beetje tylose dan is de smaak wel wat meer marsepein

succes in ieder geval

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

9

Doosch schreef:

Ik heb geen tips voor je, ik vind het een onding en ik heb de mijne dan ook verkocht en de pearlmold van first impressions aangeschaft  :x

Helemaal mee eens. Die mold is echt veel makkelijker, en heeft geen zijnaad.

witje75 schreef:
Doosch schreef:

Maar dan krijg je toch halve parels.

11

Saskia mv Lisa schreef:
witje75 schreef:
Doosch schreef:

Is dat erg dan? De parels die uit de cutter komen zijn echt lelijk hoor  :+
Zie hier een voorbeeld van de parels uit de mold en oordeel zelf :)
http://94.100.114.16/964050001-964100000/964088101-964088200/964088189_5_I8CJ.jpeg

Groetjes Melanie

12

Het rolletje wat je erin legt moet ongeveer even breed zijn als de ruimte waarin je het legt.
Als het te breed is dan krijg je lelijke uitstulpende randen, als het te dun is dan krijg je geen ronde parels.
Als je rolletje de goede breedte heeft hoef je nagenoeg niets weg te krabben.  In de snede die je naast het holletje ziet met een marspeinmesje snijden om daar het overtollige randje weg te halen. Dat randje leg je overigens tegen je taart aan dus als je dat randje zo klein mogelijk hebt dan zie je er niks meer van!

Ik vind dat het met marsepein een stuk beter en vooral makkelijker gaat dan met fondant. met fondant werkt 'ie niet echt lekker omdat dat rekbaar, slap en plakkerig is.

Saskia mv Lisa schreef:
witje75 schreef:
Doosch schreef:

Ligt er denk ik aan waar je wil toepassen. Het is ook niet als erg bedoelt hoor. Maar wanneer je volledige parels nodig hebt is die dus niet handig. Het was dus ook meer als vraag bedoelt.

14

Saskia mv Lisa schreef:
Saskia mv Lisa schreef:
witje75 schreef:

Ligt er denk ik aan waar je wil toepassen. Het is ook niet als erg bedoelt hoor. Maar wanneer je volledige parels nodig hebt is die dus niet handig. Het was dus ook meer als vraag bedoelt.

Nou, mijn reactie was dus als antwoord op jouw vraag bedoeld he ;)
Mijn ervaring met de beadcutter en van genoeg andere medebaksters die ik ken is dat je dat nare randje nooit helemaal wegkrijgt en dan gebruik je de parels alsnog maar aan 1 kant.
De beadcutter is ook niet erg lang, je krijgt er maar korte strengen mee.
Maar net wat een ieder prettig vind natuurlijk :)

Groetjes Melanie

Ik ken die andere niet dus welke prettiger werkt kan ik niet over oordelen. Verlopig blijf ik met deze oefenen en wil het dan nog steeds niet mooi worden dan gaan we die andere eens proberen.

16

hij is verkocht en ik ben blij met mijn perfect pearls :Y  :Y