1

Onderwerp: vulling voor st jan?

Hallo Allemaal,

Ik moet voor vrijdag een simpele zoete taart maken voor het st jansfeest. Wat is een lekkere goede kant en klare vulling, of in iedergeval een vulling die snel klaar is en die kinderen al vingerlikkend zullen opeten. Suiker, kleurstof  en E-nummers is geen enkel probleem...hahaha...het is nl feest!! Want ik heb het vermoeden dat er vrijdag weer het een en ander uit de lucht zal vallen, en dan wil ik niet al te moeilijk doen. de buitenkant wordt ganache...lekker snel en lekker makkelijk!

Alvast bedankt, Groet Corinne

Groet Corinne

2

Re: vulling voor st jan?

Hoi Corinne,

Ik ben zelf nog niet zo ervaren maar mijn kinders likten hun vingers af bij de banketbakkersroom van de AH. Simpeler is er niet denk ik! Of een of ander bavaroistoetje, zo uit het bakje op je taart?

Ik geef je trouwens groot gelijk dat je geen zin hebt om een hoop moeite te doen! Zonde als het weer afgelast word!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Re: vulling voor st jan?

Een lekker (biologisch) jammetje? Of vers fruit (van de BD boerderij) Altijd wel goed volgens mij.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

4 Laatst bewerkt door corinne (27-06-2007 12:41)

Re: vulling voor st jan?

Ik ben zelf nog niet zo ervaren maar mijn kinders likten hun vingers af bij de banketbakkersroom van de AH. Simpeler is er niet denk ik! Of een of ander bavaroistoetje, zo uit het bakje op je taart?

Een lekker (biologisch) jammetje? Of vers fruit (van de BD boerderij) Altijd wel goed volgens mij.

heb nog nooit gehoord van banketbakkersroom van de ah...waar staat tie en is het een poedertje aanlengen met water/melk? gooi er dan wat fruit door en klaar is klara. Lijkt me wel heel erg makkelijk. En een biologische boerderij in harderwijk....neeeuh, niet aanwezig alleen eendekwekerijen en palingboeren hahaha en die zijn alles behalve biologisch!!!

Maar het moet ook geen verantwoord taartje worden. Janna zit er nog maar pas op school en die moet nog een heleboel vriendjes maken :D:D:D hahaha

Ik heb trouwens het vermoeden dat het vrijdag weer niet doorgaat als ik zo naar de voorspellingen kijk, ach we zullen zien...en voor dat je het weet is het oktober miekje ;)

groet Corinne

Groet Corinne

5

Re: vulling voor st jan?

Hoi Corinne,

De banketbakkersroom die AH verkoopt is van dr Oetker. Inderdaad gewoon een mix waar water bij moet. De jam van biorganic ( word hier verkocht bij de plusmarkt en dirk van de Broek) is ook erg lekker!! Ik heb zelf de aardbeien. Of de kersenjam van bonne maman, niet bio wel lekker!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

6

Re: vulling voor st jan?

ik heb net gehoord dat het fest hoe dan ook doorgaat ongeacht wat de weersomstandig heden zijn. Ik zie ons al zitten midden in het bos met windkracht 10 en al het eten, picknickkleden, bestek, borden, bekers, kinderen die door de lucht vliegen, ach het is weer eens wat anders dan een kindje die over het vuur springt hahaha
Ik blijf bij mijn simpele taartje omdat ik het idee heb dat er morgen toch al een overdaad aan eten zal zijn en wij zelf er maar eventjes zullen zijn. Ook ben ik door al mijn marsepein en fondant heen en heb ik geen puf om weer een bol mmf te maken. En moet ook eerlijk toegevn dat ik aardig in tijdnood zit.  Moet nog leren om zo efficient mogelijk om te gaan met de tijd en het verzorgen van 3 kinders en een huishouden. Ben er nog niet zo handig in!

dus een taartje met ganache gevuld met laagje  banketbakkersroom en vers fruit en een laagje jam. dat moet hem maar worden denk ik. En een beetje versieren met verse bloemetjes of zoiets.

Groet corinne

Groet Corinne

Re: vulling voor st jan?

Ha Corinne, als je er achter bent hoe je efficient omgaat met tijd, school, bakken, huishouden en 3 kinderen.... dan hoor ik dat graag van je!

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

Re: vulling voor st jan?

Beautiful Creations schreef:

Ha Corinne, als je er achter bent hoe je efficient omgaat met tijd, school, bakken, huishouden en 3 kinderen.... dan hoor ik dat graag van je!

Daar sluit ik me graag bij aan!! Ik heb 'maar' twee kids en ik vind het al een wrede test voor mijn uithoudingsvermogen. Vandaag leuk met ze naar de bios geweest, Shrek 3, zijn we eindelijk thuis, jongste in bed zegt ie: 'k heb zo'n rotdag gehad! Whaaaaaaaaaah, hou me tegen!

En je taartje vind ik helemaal niet simpel klinken! Laat het ze je maar eens nadoen. Waarschijnlijk komt de helft met onherkenbaar geprutste spinazieblabla!!
( Dat was bij ons vorig jaar zo, schaamde me dood toen mijn man hardop vroeg; Moet ik dat opeten of doodslaan?!!!)

Veel succes vrijdag!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

9

Re: vulling voor st jan?

miekje schreef:
Beautiful Creations schreef:

Ha Corinne, als je er achter bent hoe je efficient omgaat met tijd, school, bakken, huishouden en 3 kinderen.... dan hoor ik dat graag van je!

Daar sluit ik me graag bij aan!! Ik heb 'maar' twee kids en ik vind het al een wrede test voor mijn uithoudingsvermogen. Vandaag leuk met ze naar de bios geweest, Shrek 3, zijn we eindelijk thuis, jongste in bed zegt ie: 'k heb zo'n rotdag gehad! Whaaaaaaaaaah, hou me tegen!

En je taartje vind ik helemaal niet simpel klinken! Laat het ze je maar eens nadoen. Waarschijnlijk komt de helft met onherkenbaar geprutste spinazieblabla!!
( Dat was bij ons vorig jaar zo, schaamde me dood toen mijn man hardop vroeg; Moet ik dat opeten of doodslaan?!!!)

Veel succes vrijdag!!

Hahaha...ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaat van de eettafel met al die verantwoorde moeders die waarschijnlijk zeer verantwoordelijk eten maken omdat ze denken dat alle moeders dat doen...hahaha zie het al helemaal voor me...ondefineerbare substanties waarvan de kinderen zeggen 'lus ik niet, mama ik vind dit vies....geef mij maar TAART!!!!"

heb net voor het eerst banketbakkersroom gemaakt....hmmmmm...lekker. Morgen taartje bakken, ben ervandaag niet meer aantoe gekomen. heb geen puf meer.En met de zorg van de 3 gaat het gelukkig steeds beter, al komen we altijd net op tijd de klas binnenstormen voordat de lier bespeeld word...pfff wat een haastwerk s'ochtends.

groet Corinne

Groet Corinne

10

Re: vulling voor st jan?

O Corinne, ik lach me helemaal suf! Het is zo herkenbaar wat je schrijft!! Begrijp me niet verkeerd hoor ik doe ook echt mijn best verantwoorde prakjes te maken en ik vind het helemaal goed wat ze op de vrije school doen maar ik ben geen echte 'die hard' om het maar zo te zeggen! En die lier!,,,, het duurde bij mij even voordat ik doorhad wat dat nou eigenlijk voor ding was wat ze vasthield s'ochtends!! Het werkt me zo af en toe gewoon op mijn lachspieren!

Voor de lentemarkt moest ik ook iets bakken en ik had echt geen tijd dus ik dacht, ga naar de bakker, koop appelkruimeltje in zo'n foliebakje, beetje verfromfraaien, ziet er erg zelfgemaakt uit. Kom ik op school, zitten de juffen zelf de taart te eten. Op zich niet erg tot een juffie zegt.....O miek wat een heerlijke taart, daar m

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

11

Re: vulling voor st jan?

HAHAHA met dikke grote letters!!!!

vind de vrijeschool heerlijk, vooral als ze kleuteren!!! Leren breien, broodjes bakken, appelmoes maken met bijenwas frobelen...ach nou ja je weet het wel, gewoon wat kleuters moeten doen. SPELEN!
Maar ik ben totaal geen echte. Ik heb wel een schoonmoeder die een hele erge echte is. Mijn man heeft zijn hele schoolcarriere op de vrije school doorgelopen. En hij is zeer kritisch naar de school toe, is totaal geen die-hard, en bekijkt het allemaal nog van een afstandje.
Maar wat een goeie grap om kant en klare dingen te halen. Wij hebben een goede vriend en die haalt zijn appeltaarten altijd bij GRANNY's en stopt ze dan in de bakvorm en verwarmt hem dan altijd in de oven...hmmm fris stukje eigengebakken appeltaart. En wij hebben een spuitbusje van crabtree & evelin (ofziets) en die ruikt naar appeltaart. Even met dat ding sprayen en we krijgen zelfs ons huurhuis verkocht ;)

op de lier was ik al een beetje voorbereid door de peuterspeelzaal. Maar ben allang blij dat de euritmie voorlopig niet doorgaat. Toen ik mijn man net leerde kennen werd er tijdens een etentje bij zijn ouderlijk huis euritmie uitgelegd. zag het helemaal voor me en kreeg de slappelach.Hmmm goede indruk achtergelaten hahaha

Groet corinne
ben weer veel ste veel aan het babbelen, bereid je maar alvast voor op een autorit waar oordopjes noodzakelijk zijn, wil je nog iets van de cursus begrijpen! heb er trouwens erg veel zin in.

Groet Corinne

12

Re: vulling voor st jan?

Hahahahaha terug!!! Ik heb het vermoeden dat dat wel goed gaat komen tijdens die autorit!!!! Vind het veel te gezellig om oordopjes in te doen waarschijnlijk. Daarnaast kan ik er zelf ook wat van!!!

En euritmie ja,,,,,tja, ook dat was volslagen nieuw voor me enne, helemaal begrijpen doe ik het nog steeds niet geloof ik. Daar komt bij dat Ivan, de telg van bijna zes ook

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Re: vulling voor st jan?

Zoooooooooooo herkenbaar de verhalen. En ondanks dat ik wel de lagere Vrije School heb gedaan ben ik echt geen die-hard. En eten mijn kinderen gewoon mierzoete, kleurstofrijke en absoluut niet biologisch verbouwd snoep en eten. En na zelf jaren sofenbeton (zuurdesem van de biologische winkel) te hebben weggekauwd eten die van mij lekker vers van de bakker met een kleurtje om het bruin te maken.
De lier ken ik wel, heb er zelf een (ergens op zolder achter van alles) en euritmie is ook hier niet het meest populaire vak. Maar het creatieve en het kind kind laten zijn vind ik helemaal geweldig van deze school. Dat was voor mij de reden om ook mijn kinderen op de Vrije School te doen.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

14

Re: vulling voor st jan?

Ook hier lag ik weer dubbel om!! Sofenbeton!! Hoe verzin je het, die term had ik nog niet gehoord!!

Onze reden om de kids naar de vrije school te doen was ook het creatieve en vooral het kind kind laten zijn! Hoewel het even wennen was vind ik de rust en de sfeer op school heerlijk!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

15

Re: vulling voor st jan?

Hoi Corinne!
Vertel vertel..... hoe was het en hoe werd je taartje ontvangen??

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

16

Re: vulling voor st jan?

het was erg leuk en gezellig. weer en wind slingers. Bloemenkrans op het hoofd. Dansen en zingen etc. Janna vond het fantastisch en willemijne sliep overal doorheen. zal wel door de rust en de reinheid zijn die daar als een soort mantra door de lucht zweefde met zoveel vrijeschoolgedachten in het bos.Helaas waren wij er maar voor een korte tijd ivm een buurt BBQ in onze toekomstige woonwijk.
Taartje werd goed ontvangen en hij was ook snel opperdepop. Zag ernatuurlijk heel erg kleurig uit naast al die grijze, grauwe massa. het lijkt wel of ze daar een patent ophebben hahaha, net zoals abraham moet ik dat nog een beetje doorkrijgen waar dat grauwe vandaan wordt gehaald. Maar natuurlijk heb ik ook zelf heb ik ook een stukje geproefd...maar enthousiast...nee niet echt. De banketbakkersroom vond ik heerlijk om uit het schaaltje te eten maar tussen een taart vond ik het niet z'on succes. De witte chocolade ganache vind ik heerlijk op een boterham en op een koekje maar over de taart vond ik het niet z'on succes. De aardbeien vond ikzelf het lekkerst. Een taartje met botercreme en marsefond vind ik persoonlijk toch lekkerder.

Maar ja dat weten we dan ook weer. Zal hem nogwel in de showoff zetten.

Groet Corinne

Groet Corinne