1

Onderwerp: "bakkers"muffins zelf bakken

Hoihoi,

ik heb al diverse muffinrecepten uitgeprobeerd, maar ze worden nooit zoals ik wil.. Dat zijn "echte" muffins, meer broodachtig dus. Misschien zoek ik wel meer een cake-achtige muffin, zoals je vaak bij bakkers of koffie/theegelegenheden kunt kopen. Of zoals die van Dr Oetker.

Ze moeten ook zo lekker hoog worden en dan "openbarsten" aan de bovenkant.

Wat is voor jullie HET recept?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: "bakkers"muffins zelf bakken

Hoi hoi

Misschien een gek idee maar ik gebruik de homemade pakken alleen water toevoegen, ik vind deze echt heerlijk:)
Kan me best voorstellen dat je het beslag zelf wilt maken, ben hiermee ook bezig maar ze worden bij mij ook nooit echt zo mooi als ik ze wil

3

persoonlijk vind ik dit recept erg lekker
210 gr zelfrijzende bloem
- 175 gr gewone bloem
- 227 gr ongezouten boter (zacht, kampertemperatuur)
- 400 gr suiker
- 4 grote eieren (kamertemperatuur)
- 240 ml volle melk
- 1tl vanille extract

te vinden onder het kopje recepten.

4

sabine93 schreef:

persoonlijk vind ik dit recept erg lekker
210 gr zelfrijzende bloem
- 175 gr gewone bloem
- 227 gr ongezouten boter (zacht, kampertemperatuur)
- 400 gr suiker
- 4 grote eieren (kamertemperatuur)
- 240 ml volle melk
- 1tl vanille extract

te vinden onder het kopje recepten.

Dank je! Hoe hoog moet ik de cupjes vullen? gewoon helemaal als ik er een flinke bol op wil?

Liefs Domi

5

Muffins zoals die in Canada en de VS worden gegeten, zijn beodoeld als een soort broodje  ;)  Je zou ook gewoon een pak cakemix kunnen gebruiken en dan de bakjes voor 3/4 vullen, niet helemaal vol, want als ze overstromen tijdens het rijzen wordt het een grote smeerboel en heb je  nog geen kop op je cakeje...bovenstaand recept is ook een recept voor cake dus kun je ook pakken.

Groetjes van Bianca

6

Dat muffin recept ook maar eens proberen.......Ben ook al tijden op zoek naar een recept ervoor. Ik vind de muffins van de AH (bakkerijafdeling) lekker, maar ze zelf maken zoals die is me dus nog nooit gelukt...... ;)

Groetjes Kirsten

7

Ik heb net een lading chocolademuffins (van een recept van deze site) gemaakt. VOlgens het recept zou het voor 12 muffins zijn, ik had genoeg voor 18 muffins. Ik ben in het bezit van 2 muffinvormen, 1 metalen en 1 siliconen. Ik had in beide dezelfde mix gedaan in dezelfde papieren vormpjes en dezelfde hoeveelheid. Nu zijn ze net klaar en wat denk je, de cakejes in de siliconenvorm zijn hoger gerezen dan die in de metalen vorm! Dus nog een tip voor jullie: wil je hoge cakejes/muffins, gebruik dan een siliconenvorm.

Groetjes van Bianca

8

Kirsten80 schreef:

Dat muffin recept ook maar eens proberen.......Ben ook al tijden op zoek naar een recept ervoor. Ik vind de muffins van de AH (bakkerijafdeling) lekker, maar ze zelf maken zoals die is me dus nog nooit gelukt...... ;)

Ja zoiets bedoel ik dus!

Liefs Domi