1

Onderwerp: foodprinter

Na vele topics gelezen te hebben en graag een printer te willen, zit ik met het volgende.
Hoeveel printjes maak je ongeveer met de inktjets, aangezien de jets en sheets duurder zijn dan de printer.

Re: foodprinter

ben ook heel benieuwt
lees ff mee

3

Re: foodprinter

Ik lees ook even mee!

4 Laatst bewerkt door Pebbles (10-05-2010 21:35)

Re: foodprinter

Dat ligt echt aan de instellingen van je printer, het soort inkt je koopt. Mijn ervaring is dat de qualiteitsinkten toch iets langer mee gaan dan de budget versies.

Daarbij weet je, net als met gewoon printen, niet van tevoren wat je gaat printen. Ga je hele vellen vol printen met kleuren of schildjes met letters en toch wel veel wit. Verschilt van keer tot keer.

Maar goed, dat is allemaal hetzelfde ook bij een gewone printer. En daar zijn ook de cartridges meestal duurder dan de printer zelf.

Mijn advies is meestal als je de printer niet wekelijks gaat gebruiken niet kopen. Maar goed, wie ben ik  ;)

btw; als deze info is ook te vinden op dit forum of google eens op foodprinters.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

5

Re: foodprinter

Waar je ook even rekening mee moet houden is dat de printer maar ongeveer 1 jaar mee gaat (natuurlijk afhankelijk hoeveel je print), maar dan gaat je printerkop verstoppen. Een nieuwe printer kop is net zo duur als een nieuwe printer.
En gemiddeld kun je zo'n 50 printjes maken met de cartridges. Dit is een gemiddelde. Het hangt er weer vanaf wat je print en hoe je printerinstellingen zijn.

groeten Annemieke
Cake It

6

Re: foodprinter

Dat is wel het eerste wat ik ervan hoor dat de printer maar een jaar mee zou gaan  :/
Printerkoppen kun je normaal toch reinigen? Bij een gewone printer gebeurt dat normaal automatisch; maar misschien staat er meer over in de handleiding, hoe het moet?

7

Re: foodprinter

Ik heb nu in totaal zo,n 150 printjes gemaakt, en nu zijn ze bijna leeg.

Veel taart plezier

8

Re: foodprinter

Voedselkleurstof is niet hetzelfde als gewone kleurstof. Het is dikker en vetter. Raakt dus sneller verstop. Je kunt het niet zo makkelijk reinigen als met gewone inkt.
Je kunt dit dus ook niet met elkaar vergelijken.
Je garantie vervalt ook als je print met voedselkleurstof, omdat dit een oneigenlijk gebruik is van de machine. Dit kon Bouwhuis mij vertellen toen ik hier vragen over ging stellen  :s

groeten Annemieke
Cake It

9

Re: foodprinter

Printer kopen met chip dan gaan de printerkoppen langer mee.

Ook belangrijk om te weten is:
als de inkt eenmaal open is moet je binnen 6 maanden de cartridges leeg hebben ivm de houdbaarheid.
Je moet dus ook de moeite nemen voor andere te printen anders kun je de inkt weggooien.

Als ik het van te voren geweten had dan denk ik niet dat ik een printer gekocht had.
Nu ik er eenmaal 1 heb gebruik ik hem wel vaker (makkelijk en snel)

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

10

Re: foodprinter

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik em voor mezelf pas 1 keer gebruikt heb, om een handtas te maken. Zoals Rietchy al aangeeft, als ik het nog een keer had moeten doen had ik em laten staan.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!