1

Onderwerp: chocolade'brownie' taart

genoeg voor 2x 20cm of 1x 28cm

210 gr cakemeel
500 gr suiker
150 gr cacao
2 eetl bakingsoda
1 tl bakpoeder
zout
bekertje zure room (creme fraiche)
3 eieren
klein scheutje melk
100 gr gesmolten roomboter
1 grote reep pure chocolade
1 kopje hete koffie

smelt de chocolade in de koffie.
klop de eieren zeer romig met een beetje van de suiker.
zure room, melk en boter mengen.
cakemeel, overige suiker, cacao, bakingsoda en bakpoeder (zout) bij elkaar.
schep alles bij elkaar en mix het mooi romig.
als het iets te nat is doe er dan nog een beetje cakemeel of bloem bij.

doe het in een ingevette bakblik

bak af op 150 graden hetelucht
20cm -> 1 uur
28cm -> 1,5 uur

lekker met een luchtige vulling van yoghurt met slagroom.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

2 Laatst bewerkt door Krullebol (03-05-2010 17:09)

Re: chocolade'brownie' taart

Klinkt lekker! Foto? Of was de taart al op voordat je er een foto van kon maken :D

3

haha ja erg he?
ik zal volgende keer een foto maken ;)

4

Een vraag hoe slaan jullie de recepten op ? en afdrukken ...als ik het selecteer dus het recept dan krijg ik nog de hele site er bij op ...

Alvast bedankt Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

5

Marian57 schreef:

Een vraag hoe slaan jullie de recepten op ? en afdrukken ...als ik het selecteer dus het recept dan krijg ik nog de hele site er bij op ...

Alvast bedankt Marian

Hoi Marian,

wat het makkelijkst is: selecteer het recept, kopieer het en plak in een worddocumentje. Dat kun je dan opslaan in een mapje 'recepten' op je computer en ook uitprinten.

(voor als je niet weet hoe je moet kopiëren en plakken: selecteer met je muis de tekst, klik dan op je rechtermuisknop en kies in het menuutje dat je dan ziet voor kopiëren. Open dan Word, ga dan naar een leeg documentje, klik weer op je rechtmuisknop en kies dan plakken. Je kunt ook de toetsen control c (kopieren) en control v (plakken) gebruiken.

Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar dit recept, is het van binnen net als een brownie of meer als chocoladecake?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ok bedankt maar als ik dit zo doe ,dan krijg ik het niet zoals het hier staat beschreven (had het al zo geprobeerd) maar is dan met rare openingen enz
Dus niet op volgorde zoals hier beschreven ,maar heb het al verkleind met afdruk pag ...dus aangepast ...

Maar ben zelf ook reuze benieuwd ...en hier vinden ze chocolade erg lekker en vooral de mudtaart/cake  :9  :9  :Y
En heb nog een recept van een kwarktaart die je moet bakken  :think: ,dus moeilijk om te kiezen  :rolleyes:
De taart van vorige week met chocolade mix en vulling van chocofudge  :9  :9  die was gelijk op ... :Y Maar ja daar is het ook voor ..

7

haha ik heb een apple dus ik kan je denk ik niet helpen ;)
het is een echte brownie taart.
hij is zeer zacht en lastig te snijden.
dus lang laten afkoelen voordat je het snijd en vult.
maarja de truc is dus om hem niet al te lang te bakken.
(niet te heet)
dus langer en lager is altijd beter;)

jammie!

8

De taart staat in oven en ik er twee kleine bekertjes zure room in gedaan (had ik nog staan)en verder alles gedaan volgens recept ..zelf nog iets meer cakemeel genomen .
De oven op 150 gr (hete lucht)voor verwarmd ,dus taart geplaatst ...maar de stroom van alle kanten over de springvorm van 26 cm ...dus maar goed dat er een bakplaat onder zit ...dus weet wat ik morgen moet doen :s  :s  :rolleyes:
Is me nog nooit gebeurd ,dus wat deed ik verkeerd ...

Gr van mij

9

O, deze gaan we ook eens proberen. :Y

Liefs, Cedes.

10

Ik kon alles weggooien dus de tijd en producten die er in zijn gegaan en werk  :s  :s was allemaal voor niets en moest oven helemaal schoonmaken  :rolleyes:  :rolleyes: en heb de springvorm maar weggegooid...

En zal het nog eens keer proberen ...maar niet gelijk weer ..

11

hm, ik zou eigenlijk niet weten wat er fout gegaan is.
ik maak hem zelf vrij vaak en ik doe meestal wel wat meer bloem er bij net zo veel als dat het een mooie lobbige substantie is.

misschien zat de vorm er niet goed op?
heb je het bakpapier er tussen geklemd?dan kan hij gaan lekken

12

Het ging er boven over heen :s  :s en toen het klaar was ...zakte het als een pudding in elkaar :think:  :think:
Maar hoeveel chocolade doe jij er bij? ik heb zo,n dikke reep van cotedor gebruikt ..
Maar zal het binnenkort eens weer proberen en dan alles volgens je recept doen ...
Mn oven is een combi dus alles in een en een Siemens ,en moet zeggen die geeft wel meer hete lucht af dan de andere..(weet ik uitvaring maar is wel een super ding.)dus dan zet ik hem lager ..want de taart steeg heel snel omhoog ....en toen met alle gevolgen van dien ...maar goed al doende leert men  ;)

13

hoe hoog zijn je vormen?
ik heb zelf (zie ik nu) een hogere vorm voor gebruikt.
maar hij hoort in te zakken.
het is namelijk een zware taart.
maar hij moet wel doormidden gesneden te kunnen worden (1x)
als je het niet vertrouwd kun je ook 2 bakvormen doen en het dan verdelen.
hoef je hem ook niet doormidden te snijden voor de vulling.

14

De gewone springvorm dus tja 6/7 cm ...maar ging fout dat zag ik al heel snel omdat het heel hoog ging en heb zelfs nog de baktijd verlengd ..maar tja is gebeurd  :s en een leer voor de volgende keer.
Maar hoeveel chocolade doe je er in een reep zoals verkade dus die van 90 euro cent ongeveer ..of meer ..

En hij was echt niet goed en ook de overheen gelopen mengsel was keihard  :rolleyes: