1

Onderwerp: welke fondant het beste voor bekleden

Hallo hallo!

Ik heb gister een stapeltaart gemaakt en deze met de mmf uit de webshop (funcake) bekleed. Alleen bij alle 3 de taarten ging de fondant scheuren en kreeg ik ze niet mooi strak.

Nu was het een oefentaart voor de bruiloft van mijn zus maar ik was er zeker niet tevreden over.
ze wil graag fondant omdat ze dat lekkerder vindt. Ik ben alleen bang dat het met de mmf niet gaat lukken.

Is de vanillesmaak beter om mee te bekleden of is die ook moeilijk? Ik heb nl tot nu toe alleen maar marsepein gebruikt en daar werden mijn taarten altijd heel mooi strak mee.

Ik heb al een dikker stuk gebruikt en zelfs twee lagen over elkaar gedaan waardoor het wel iets beter werd maar ik vond hem nog niet goed en de laag was ontzettend dik!

Welke kan ik nou het beste gebruiken om een mooie strakke taart te maken???

Alvast bedankt

2

Re: welke fondant het beste voor bekleden

ik gebruik de vanille rolfondant van funcakes en vind het heerlijke fondant om mee te bekleden, erg soepel.... :Y

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

3

heb je toevallig ooit ook de mmf geprobeerd? Weet je of hij dan ook beter werkt?

4

ik gebruik juist altijd MMF, werkt voor mij het beste...
Denk dat dit echt iets persoonlijks is en een kwestie van proberen.

Eerst gebruikte ik altijd bakels fondant, maar nu zweer ik bij MMF

5

ik gebruik bakels fondant... wil nooit meer anders

Lekker feestelijk rond.....

6

Ik heb 1x mmf gebruikt en ik vind het niks! Ik gebruik eigenlijk altijd marsepein maar als ik fondant gebruik dan gebruik ik Bakels, die in de emmers van 5kg

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

7

ieder zo zijn ding, marsepein, fondant, je moet het eigenlijk allemaal ff uitproberen om zelf te bepalen wat het beste werkt..misschien een paar kleine verpakingen bestellen??

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!