1

Onderwerp: witte chocolade

Ik heb het wel ergens gelezen maar kon het niet terug vinden. De verhouding om van witte chocolade ganache te maken. We willen sowieso bruine maken en dan is het 200 chocola om 200 slagroom of minder of meer wat je nodig hebt. Dit willen we dan iets opkloppen om het meer over de taart te smeren dan te gieten.
Maar de witte chocola hoe was daar de verhouding van. Hopelijk kan iemand me daar aan helpen.

2

Re: witte chocolade

Ik heb laatst de witte chocolade met aardbeicripsies gebruikt (die van de Lidl) en daar heb ik "een beetje" slagroom bij gedaan. Niet eens zoveel, in witte chcolade zit al erg veel vet van zichzelf. Ik heb een bodempje slagroom gedaan en daarin de chocolade laten smelten. Ondertussen beetje voor beetje slagroom toegevoegd tot het 1) genoeg, en 2) lekker dik, was.
Heet over de taart gegoten. Gesmuld hebben we!!!!!!!!! We waren blij dat deze taart voor eigen gebruik was hahaha.

Oh ja, ik had een dun laagje marsepein over de taart gedaan, alleen bovenop, en dat bleek errug lekker! Ik deed dat omdat ik domme dingen met taart deed die ik op moest lossen. Ik smeerde het kapsel namelijk af met slagroom :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: witte chocolade

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=3962

Hie staat hoe ik mijn ganache heb gemaakt met witte chocolade (was niet zo dun maar dat wilde ik ook omdat het dekkend moest zijn)

Re: witte chocolade

Voor de witte ganache op mijn zeester heb ik de volgende verhouding gebruikt:

200 gr witte chocolade, 75 gr boter, 100 gr poedersuiker, 6 eetlepels slagroom.

Hij was gewoon t

5

Re: witte chocolade

marjon schreef:

Ik heb het wel ergens gelezen maar kon het niet terug vinden. De verhouding om van witte chocolade ganache te maken. We willen sowieso bruine maken en dan is het 200 chocola om 200 slagroom of minder of meer wat je nodig hebt. Dit willen we dan iets opkloppen om het meer over de taart te smeren dan te gieten.
Maar de witte chocola hoe was daar de verhouding van. Hopelijk kan iemand me daar aan helpen.

Hoi, ik heb bij m´n recepten ook over ganache geschreven, met donkere en witte chocolade  maar volgens mij (tja weet het niet uit m'n hoofd :O) is het hetzelfde als dat van Nicole. Oja, m´n website staat links onder m´n avatar.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: witte chocolade

Ja bedankt voor de reacties het moet zo wel gaan lukken denk ik zo.
Groetjes