1

Onderwerp: Kitschen aid vragen (Inge,KIT)

Hallo,

Mijn lieve man heeft een kitchen aid via marktplaats voor m'n verjaardag gekocht!!!
Jippie.
Alleen heb ik geen idee op welke stand ik moet gaan mixen.
Via zoekfunctie heb ik begrepen dat Inge niet de garde maar de vlinderhaak gebruikt om biscuitdeeg te maken.
en als je marsepein kleurt met welke haak doe je dat.

heeft iemand tips
botercreme wel gewoon met de garde?

Alvast bedankt

2

Re: Kitschen aid vragen (Inge,KIT)

Hoi,

Ik heb ook sinds kort de kitchen aid. Geweldig ding. Ik gebruik de draadgarde voor het mixen van biscuit. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je voor luchtig biscuitgebak de garde moet gebruiken. Alleen de botercreme doe ik met de menghaak.

Groetjes,

Ik doe eigenlijk alles met de deeghaal en alleen slagroom en eiwit met de draadgarde. Marsepein kleur ik met de hand.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

4

Wij gebruiken eigenlijk atijd de draadgarde op de hoogste stand (gemakzucht) maar dat gaat uitstekend. Te gek ding he!!  :-D
We gebruiken hem trouwens alleen voor biscuit en vullingen de rest doen we met de hand.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet heb gebruikt.
Ik wilde eerst even weten hoe ik hem het beste kan gebruiken en waar kan ik het beter vragen dan hier met alle kennis van iedereen.

Ga denk ik eerst even beginnen met cupcakes straks.

Nog meer tips zijn altijd welkom

iedereen alvast bedankt

6

Mixen veel met de garde en marsepein mengen met de deeghaak. Gaat heel goed!

Groeten, Eline

7

Biscuit met de draadgarde...lekker opvoeren tot de hoogste stand !!!!!
RI doe ik met die platte

8

sinds ik taarten bak gebruik ik hem volop....en het is een super ding. alles erin...opvoeren naar de hoogste stand en 12 minuten later nog even laten draaien op de laagste stand...en klaar is je deeg. ik gebruik gewoon de draadgarde.

veel plezier met het apparaat.

groet Corinne

Groet Corinne

9

Hoi Rachel

Gefeliciteerd met je kitchen aid! Ik mix de biscuit altijd met de vlinder en de RI met de garde (hahaha, Nicole...) Verder doe ik echt 8 minuten op de hoogste en 2 minuten op de laagste stand, je kunt nl. ook t

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

ik heb dan geen kitchen aid maar wel een deegmachine hihihi zelfde maar dan goedkoper. Ik maak mijn botercreme dan ook gewoon met de garde en lukt heel goed daarin. Verder heb ik de biscuit nooit geprobeerd daar in maar ga donderdag doen voor het eerst. en ik denk ook gewoon met de garde

inge waarom doe jij de vlinderhaak ipv de garde dan?? is dat beter voor je biscuit luchtigheid??

11

Ik weet niet waarom, ik denk dat ik de vlinderhaak makkelijker vind schoonmaken en daar gaat het ook prima mee :+ Peronne was een keer bij mij en die deed het zo, toen ben ik dat gaan overnemen. Grappig detail is dat Peronne bij mij zag dat ik het met de garde deed, toen is zij dat juist weer gaan overnemen :D

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

hihihi.......oke ja gewoon iedere voor zichzelf kijken wat je fijnst vind.

xx

13

sorry ik zie je berichtje nu pas...... :(

De meeste antwoorden zijn eigenlijk al gegeven...

Ik gebruik de garde voor mijn biscuit en de RI
die platte haak om de marsepein mee te kleuren. Hoezo bevordert het niet de levensduur van de Kitchen Aid Inge? Een van de redenen dat vriendlief uiteindelijk toch voor de kitchenaid ging is dat alles van het mechanisme van roestvrij staal is en dat er een extra beveiligde doordraaischijf (of zo) in zit, als hij het echt niet meer trekt breekt die en is de machine verder niet stuk en daarna voor relatief weinig te repareren.

Al met al ik vind het nog steeds een fantastisch ding en kan echt niet meer zonder!!

er is altijd wel een reden voor taart

14

Misschien een onbeleefde vraag, maar wat kost zo'n kitchen aid nou gemiddeld?
zijn ze ook tweedehands te krijgen, misschien op internet?
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat dingen die misschien onmisbaar zijn als ik verder wil in het taarten bakken, maar ik ben ook wat huiverig in nieuwe duren dingen aanschaffen die ik misschien wel nauwelijks ga gebruiken.

greetings, Natas

15

wat fijn om eens te horen dat er meer kitchen aid liefhebbers zijn. Eigenlijk heb ik hem van mijn man gekregen omdat hij de rode artisan zo mooi vond. Ik ben er ook heel blij mee. Leuk om te lezen dat er mensen zijn die de marsepein ook met de KA kleuren dat ga ik zeker uitproberen.

Ik moest wel weer opnieuw leren bakken. Ineens overstroomde mijn bakvormen ddo de KA hij maakt het gewoon erg luchtig. Ik gebruik de klopper voor  het biscuit en de RI en de platte haak voor de botercreme. Denk eraan dat je tussendoor even je deeg etc van de rand schraapt, zodat alles goed mixt.

Heel veel plezier met je KA.
Ik heb trouwens voor mijn verjaardag de bijpassende blender gekregen en al heerlijke milkshakes gemaakt! :p

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

16

De eerste taarten zijn gebakken. Wat een luxe dat je kan weglopen en wat anders kan doen. 5 stuks want m'n zoon is 5 geworden en hij wilde dan graag 5 taarten.

Natas , die van mij is ook 2e hands via marktplaats gekocht.

Bedankt weer voor alle antwoorden.

Marsepein heb ik nog even op de hand gekleurt maar volgende keer ga ik het wel met de KA proberen.

17

@Natascha: goed shoppen (op internet bijvoorbeeld) Er zijn namelijk flinke prijsverschillen. ik heb die van mijvia Redcoon op internet gekocht. Scheelde bijna €100,-!!!!! met de Mediamarkt! Dus zeker de moeite waard!

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

18

Het enige nadeel van de KA is dat mijn icing te luchtig is. Weet iemand daar iets op?

19

Oh ik ben wel een beetje jaloers, lijkt me zo geweldig zo'n mixer, maar ik vind ze zooooo duuuur. Welk type hebben jullie dan? Want daar zit ook nog prijsverschil in zag ik?
groetjes marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

20

Ik heb na h

21

dat is al een iets schappelijker prijs. Bedankt voor je info, dan denk ik dat ik daarvoor ga sparen.
gr marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

22

Wat heerlijk om alles te zoeken op het forum, heb even dit draadje omhoog gehaald want...........mijn Kitchenaid is net binnen en ik ga vanavond dus even flink aan de slag. Mocht iemand nog niet genoemde tips hebben dan hoor ik het graag. O ja ik zie af en toe RI staan wat is dat?
In ieder geval de eerste minuten op hoog vermogen voor biscuit en dan nog even laag geldt dit ook voor cake en muffins?

23

RI is royal icing
Bij het maken van cupcakes verander ik de stand niet. Ik gebruik stand 8 als hoogste stand voor het maken van biscuit.
Voor het kleuren van marsepein gebruik ik de deeghaak.

Veel plezier met je KA

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

24

Hihi,

ja grappig Inge, was dat alweer vergeten. We hadden het allebei uitgeprobeerd. Ik mix nu de biscuitmix weer met de vlinder, de botercreme met de garde en de RI met de vlinder. Ik maak de RI altijd zo stijf mogelijk vandaar dat ik de vlinder gebruik, die is sterker, vooral op de lage stand.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

25

Ik was zo in mijn Kitechenaid dat ik dacht dat RI iets van de KI was :) Ik ga gewoon alles eens proberen met de verschillende gardes. En stand 8 hou ik ook aan. Bedankt!