1 Laatst bewerkt door natura (05-04-2010 16:44)

Onderwerp: Soezie mix 26 cm ronde bakvorm, maar 5 cm hoog?!

Hoi,

Ik heb  soezie mix gekocht, en ik heb de verhouding voor een ronde bakvorm van 26 cm gevonden op de verpakking. Die heb ik dus ook gebruikt, taart was hartstikke goed..smaakte ook lekker. Alleen hij was maar 5 cm hoog, dus ik had ook maar een laagje met vulling.

Ik weet wel toen ik de eieren had gewogen, dat ik 190 gr had.
Zou dat misschien het probleem zijn geweest?

Ik hoor graag van jullie  ;)

2 Laatst bewerkt door Boska (15-04-2010 08:27)

Re: Soezie mix 26 cm ronde bakvorm, maar 5 cm hoog?!

Ik gebruik van de funcake mix bij 25 cm 310 gr. ei, dus volgens mij is 190 gr bij 26 cm echt te weinig  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Van de Soezie mix gebruik ik anderhalf keer het recept dat op de verpakking staat voor een vorm van 26 cm.

En dan gaat het wel beter hoor! Misschien zou het zelfs nóg wel ietsje meer mogen zijn als je een hoge vorm hebt.
Ik heb zelf een 'gewone' springvorm, die ik niet verhoogd heb.

Succes voor de volgende keer.

Groet
Marjolein

4 Laatst bewerkt door natura (12-04-2010 13:49)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal dan de volgende keer ook 1,5 keer meer gebruiken.
Dus als ik het goed heb begrepen in plaats van 4 eieren 10 eieren.
De mix was 250 gram dat wordt dan 750 gram....en 10 ml water wordt dan 25 ml water. Ik denk wel dat ik het moet verdelen, mijn mixer werd hartstikke heet met 250gr mix etc.

Vraag me nu alleen af hoe het ik moet verdelen..?

5

Hallo!

Nou.. ik zou 1,5 x 4= 6 eieren doen.
En 375 gram mix + 15 ml water..

Met 10 eieren gaat het denk ik niet goed  ;)

Succes
Marjolein

6

Volgens mij gaat Soezie er ook vanuit dat je bakt in een springvorm en die is ook zo'n 5 cm hoog ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik gebruik altijd soezie en ik gebruik de tabellen op felicitaartjes. Werkt perfect.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Mlein schreef:

Hallo!

Nou.. ik zou 1,5 x 4= 6 eieren doen.
En 375 gram mix + 15 ml water..

Met 10 eieren gaat het denk ik niet goed  ;)

Succes
Marjolein

Hihi , ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht het dubbele en dan nog de helft. Ik vond het al raar 10 eieren?!

Ik gebruik gewoon dan 375 gr, 6 eieren + 15 ml water.

Ik zal laten horen of gelukt is, ik ga aanstaande vrijdag beginnen voor de verjaardag van me broertje nu maar hopen dat het gaat lukken. Want ben van plan om een Cars taart te maken.

9 Laatst bewerkt door natura (12-04-2010 19:57)

Ottolien: Ik had de springvorm verhoogd met bakpapier, dat is op zich ook mis gegaan want de toen ik de mix ging scheppen in de springvorm kwam het achter de bakpapier terecht. En toen ik de biscuit uit springvorm haalde, waren er sommige plekken gescheurd.

Jolanda: ik weet niet eens zeker of ik een 26 cm of 28 cm ronde bakvorm heb, ik kan het namelijk nergens terug vinden en hoeveel cm hoog dat kan ik nog wel meten. En op felicitaartjes heb je een wilton bakvorm, die van mij komt of van de kruidvat of van action. Ik heb het namelijk gekregen (ik heb wel een antibaklaag, dat is met die rondjes).

10

Ik gebruik ook het schema van felicitaartjes met soezie.
Gaat goed. Ik vind de smaak wel lekker.
Ik dacht wel waarom moet het bij mij een uur in de oven.
Oventhermometer gekocht.
Blijkt dat mijn oven 180 gradn is als ie op 200 staat :rolleyes:
Maar nu red ik het met 30 minuten.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

11

om te voorkomen dat het achter het bakpapier gaat (als je hem verhoogd) doe ik zelf altijd eerst alles invetten. en dan een rondje op de bodem (niet geklemd). en vervolgens van goede kwaliteit bakpapier 2 of meer brede stroken uitknippen.
ook al zou het met 1 strook mooi rond gaan, de randen moet je altijd dubbel bekleden. anders gaat het in die rand lopen.

hopelijk is het een beetje goed omschreven :P

Enthousiaste groet, Maxime

12

ik gebruik de tabel hier links met de mix van soezie. Die verhoudingen werken voor mij prima.
De eerste keer ook het recept op de verpakking gemaakt...dat was inderdaad veeeeel te weinig.

Met het ophogen knip ik een strook bakpapier en spuit het bakblik in met bakspray, dan plakt het papier heel gemakkelijk. Op de bodem leg ik nooit bakpapier maar deze vorm plakt ook verder niet (blokker)

13 Laatst bewerkt door Boska (15-04-2010 08:32)

natura schreef:

Jolanda: ik weet niet eens zeker of ik een 26 cm of 28 cm ronde bakvorm heb, ik kan het namelijk nergens terug vinden en hoeveel cm hoog dat kan ik nog wel meten. En op felicitaartjes heb je een wilton bakvorm, die van mij komt of van de kruidvat of van action. Ik heb het namelijk gekregen (ik heb wel een antibaklaag, dat is met die rondjes).

De doorsnee 26 of 28 cm kan je ook meten   ;)   Gewoon van de ene naar de andere kant precies over het midden  :)
Het maakt niet uit waar je bakblik vandaan komt, het gaat uiteindelijk gewoon om de maat.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

14

He, bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb de inhouden van Mlein gebruikt. Goed gelukt.

Ik heb ook in plaats van een strook 2 stroken gebruikt. Idee van Tari.
Het grappig is wel dat toen ik die biscuit dus uit de oven haalde, en het 2 minuten de tijd gaf om af te koelen. toen pakt ik dus die stroken en toen kreeg ik die biscuit er meteen uit hij zat dus helemaal niet vast aan de bodem (ik heb zo'n bodem met rondjes soort anti bak laag denk ik).

En Boska ik kwam pas vandaag achter toen ik een ander ronde bakvorm vond (zonder anti bak laag) dat de bakvorm die ik altijd gebruik dat die 28 cm is. Moet wel want de ene die ik gevonden had was 26 cm en die past precies in die andere bakvorm en 27 cm bestaat volgens mij niet. Er stond dus 26 10, ik ga er dus vanuit dat ze daarmee 10 cm hoog bedoelen...toch?

Ik had de funcakes biscuit bestelt, durfde die alleen niet te gebruiken, heb dus voor de 2de keer die soezie mix gebruikt (die heerlijk ruikt en smaakt). Alleen de 2de keer hoorde ik dus nadat ik de biscuit in 3 lagen gesneden had en met mijn vingers op die biscuit drukte een raar geluid het leek wel elektrisch je hoorde dus alles kraken hij was niet vochtig of zo. Weet iemand hoe dat komt??