1

Onderwerp: help !!!!!

moet donderdag beginnen met mijn taartje, ben bang dat ik een en al drama ga meemaken door de benauwdheid en warmte in combi met marsepein!!!

ben nog niet heel ervaren, dus wat kanik doen om het zweten en glimmen van marsepein tegen te gaan, kan nog niet heel snel werken, en mijn huis is altijd super warm, mijn keuken al helemaal!

2

Re: help !!!!!

je kan de taart goed kout laten worden
en om uit te rollen kan je maizena gemengt met poedersuiker gebruiken
dan plakt het niet zo
goed los halen elke keer
als het vast geplakt zit word het niet groter meer
dus steeds los halen en poederen
poeder wel met maten
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

3

Re: help !!!!!

blijven er geen maizena vlekken achter op het marsepein??

ern bedoel je dat ik het kapsel erg koud meot laten worden?? gewoon in de koelkast of niet??

4

Re: help !!!!!

Ik vind dus wel dat maizena vlekken maakt op de marsepein, die moeilijk weg te vegen zijn, poedersuiker is dan makkelijker, maar dat is persoonlijk denk ik.
Ik zou het uitrollen op zo´n plastic tafelzeil (zie veel andere topics), dan hoef je het niet te draaien enzo kun je gewoon blijven rollen.
De taart kun je laten opstijven (dat de botercreme dus stijver wordt en niet zo zacht) in de koelkast maar daarna kun je het beter even eruit laten staan, anders slaat de kou van de taart gelijk op de marsepein en gaat ie als een gek glimmen.
En verder zou ik nu gewoon lekker alles open zetten in huis ;) nu is het lekker koel, kan alles een beetje afkoelen (heb ook een warm huis en een man met (erge) hooikoorts dus met warm/pollenweer moet alles dichtblijven :-( ).
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: help !!!!!

thanks nu is het inderdaad best koel ik hoop dat het even zo blijft!

vorig jaar was het kei warm in mijn keuken, heb toen 2 taarten gemaakt, ging heel goed! daarna toen ze klaar waren in de koelkast gestopt!

6

Re: help !!!!!

ik heb geen last van vlekken
ik meng  de poeder suiker door maizena
en de taart kan je ook in vriezen
dan vlak voor het vullen snijden ,vullen en aan strijken en dan weer de koelkast in
lap uitrollen en er over heen doen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

7

Re: help !!!!!

Wordt het donderdag weer warm dan?

Komt wel goed joh! Ik heb vorige week 2 taartjes (mini-taartjes maar oke) gemaakt toen het zo warm was. Ik had superveel last van de warmte maar de taart en materialen hadden nergens last van. Ging allemaal prima.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Re: help !!!!!

ikhoop het !