1

Onderwerp: Kapsel snijden met taartzaag

Ik heb vandaag voor het eerst taartgemaakt met biscuit mix. Dit is mijn 2de taart die ik ga maken. Nu heb ik het gesneden met de taartzaag. De bovenste laag kreeg ik er heel mooi af. Maar de 2de laag kreeg ik eraf in heel veel stukjes. Het scheurde aan alle kanten.
Nu las ik ergens dat het kapsel dan te vers is en dat het in de vriezer moet? Maar wanneer leg je het kapsel in de vriezer en voor hoelang?

2

Re: Kapsel snijden met taartzaag

Wat ik vaak doe is een kapsel vandaag bakken, en in de vriezer. En dan de volgende dag "verwerken". Een heel vers kapsel snijden gaat mij ook niet geweldig af, zelfs niet met taartzaag.

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

3

ik weet niet hoe je het doet maar ik begin onderaan rustig heen en weer zagen en dan de taart in 3 of 4 lagen evt houd ik mijn hand op de bovenkant maar is eigelijk niet nodig.
ik bak het kapsel ook een dag eerder

Groetjes Marjon

4

Ik ben bovenaan begonnen. Ik had vanmorgen het kapsel gebakken. Maar ik moet dat dus het beste een dag ervoor doen.
Maar als je het een dag in de vriezer hebt liggen, is het toch weer te hard om door te zagen?

5

Ik haal mijn biscuit dan weer uit de vriezer en ondertussen ga ik alles klaarzetten / pakken / maken / mixen / ..... alles wat voorbereid moet worden in elk geval. Zo houd ik mooi in de gaten hoe snel ie ontdooit. ( Gaat redelijk vlot hoor, en persoonlijk vind ik het wel lekker snijden "als de kou er nog een beetje in zit" zal ik maar zeggen)

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

6

Het kan ook zijn dat bij de eerste snede het kapsel een beetje taai aanvoelt met de zaag.Ik geef altijd even met een mes een sneetje, en dan gaat het veel makkelijker,waardoor je het kapsel niet kapot trekt.

groetjes van Ann

7

Ik heb geen probleem met super verse net afgekoelde taarten. Ook ik maak eerst een beginnetje met een mes (want anders trek je je kapsel idd stuk). En ik begin altijd onder met snijden (weet niet of dit nog iets uitmaakt).

Maar de beste tip is dus idd een beginnetje maken met een scherp broodmes!En dan met de taartzaag. Je moet trouwens niet trekken of duwen met de taartzaag. Echt zagen ;) (als een echte klusjesman  :Y )

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Idd eerst beginnen met een klein sneetje dmv een mes en de rest zagen met je taartzaag.
En met de onderste laag beginnen en met je platte hand hou je de taart bovenop tegen.
Zodra je de taart wil vullen, begin je ook met de onderste laag te vullen en haal je beide gesnede lagen er in 1 keer vanaf. Zodra de onderste laag gevuld is leg je beide lagen er terug op en vervolgens haal je de 2de laag eraf en vul je deze laag. Tot slot leg je de bovenste laag er terug op.

Zo voorkom je dat je lagen gaat scheuren.

Suc6 ;)

Groetjes Mimi

9

Ik heb geen probleem met een vers kapsel. Ik heb zo'n dubbele taartzaag. Niet te hard drukken en de zaag het werk laten doen.

10

Meestal bak ik mijn kapsels een dag van tevoren. Ik heb ook een dubbele en kan niet meer zonder. Idd niet trekken. Mijn kapsels vries ik nooit in.