1

Onderwerp: Theepotstapel...zucht :)

Kennen jullie dat, dat er zoveel tegenzit bij het maken van een taart dat je uiteindelijk toch nog opgelucht bent over hoe het eindresultaat is?  :P
Dat was dus het geval bij deze...verkeerde marsepein (1:3, ik vind het rotspul), MMF wilde niet drogen, biscuit kwam verkruimeld uit het bakblik...handvat brak (vandaar de pleisters") zo'n beetje alles ging mis.
Maar goed, ik vind 'm uiteindelijk toch nog schattig geworden en de ontvanger (mijn zusje  :) ) vond 'm gelukkig geweldig. Toch fijn  :D

Theepot en onderste laag zijn chocoladebiscuit gevuld met bokkepootjesmousse, middelste laag is gewone biscuit met mascarpone en verse frambozen en een laag frambozenjam:
http://lh6.ggpht.com/_3TD1aAFTa7o/S6horboc1TI/AAAAAAAAAJE/Iu_xDG4C06Q/s512/taart_Joanne01.jpg

Re: Theepotstapel...zucht :)

en toch nog leuk geworden

3

Ik vind 'm erg leuk geworden, heel knap

Groetjes Esther

4

leuk geworden  :Y

Lekker feestelijk rond.....

5

Leuke taart, heb je de theepot in rondevorm gesneden?

Bedankt :)
De theepot is gemaakt met 2 kleine Blanda-halve bollen.

7

Leuk gelukt. :)

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

8

Leuk gedaan.

maar waarom 1/3 rot spul ik werk hier toch erg graag mee.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

kicsi schreef:

Leuk gedaan.

Heel leuk idee, mooie kleuren, maar ik begrijp ook het probleem niet met de marsepein.
Ik denk dat het probleem ligt bij het kneden van de marsepein, als je dat goed doorkneed en het is een beetje warm geworden van je handen dan maak je de mooiste lappen mee. Je kan er ook een beetje crisco aan je handen doen en dat door de marsepein doorkneden.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Sweet Carolyn schreef:
kicsi schreef:

Leuk gedaan.

Heel leuk idee, mooie kleuren, maar ik begrijp ook het probleem niet met de marsepein.
Ik denk dat het probleem ligt bij het kneden van de marsepein, als je dat goed doorkneed en het is een beetje warm geworden van je handen dan maak je de mooiste lappen mee. Je kan er ook een beetje crisco aan je handen doen en dat door de marsepein doorkneden.

Hm...ik had juist lang gekneed (waardoor het erg aan mijn handen ging plakken) en ik werk altijd met crisco. Maar ik vond het plakkering en korrelig en telkens als ik het wilde optillen scheurde het. Maar misschien was het niet de juiste kwaliteit, ik had het merk Bake-o-Licious geloof ik. Zijn andere merken beter?

11

Ik gebruik meestal Zeelandia, daar ben ik erg blij mee. Maar ook de marsepein van Funcakes is goed mee te werken.

12

Trouwens, afgezien van die paar schoonheidsfoutjes, vind ik het een superleuke taart geworden! :thumb:

13

Ik ken het merk niet.

Ik gebruik ook altijd Zeelandia.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.