1

Onderwerp: Kan wel janken....

Alles gaat mis. :grr: ..Gisterenavond de hele avond bezig geweest en vandaag ook al zowat de hele dag (en dit terwijl ik eigenlijk moet studeren....) Wat baal ik hiervan. Ik wilde 2 (mini)taartjes maken voor een vriendin die jarig is en voor een vriendje van mijn dochtertje die morgen een kinderfeestje geeft. Het kapsel bleef nat en was te bol, de fondant wilde maar niet goed op kleur komen, de taartjes stortten in, het spuiten van de dijkjes ging niet helemaal goed waardoor de taart egaal opgevuld was, het afsmeren ging dus vanzelfsprekend ook neit goed en tot overmaat van ramp scheurde mijn fondant. Wilde vriendin zometeen verrassen met een taartje, maar dit gaat dus niet door; het taartje staat nu in de vriezer want weggooien vond ik toch wel zonde. Heb nog een taart in de koelkast staan die gisterenavond mislukt was....
Pfff, vind het zo jammer, ik vind het zo leuk om te doen, maar het lukt op de een of andere manier nu niet zo goed, heb al zowat het hele forum doorgelezen voor tips en diverse how to filmpjes bekeken op you tube, maar denk dat ik me nu beter even op mijn studie moet gaan concentreren....

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

2

Re: Kan wel janken....

Oh dat is echt balen zeg. Kan mij je frustratie voorstellen.
Had de taart allang het raam uitgegooid  :lol: .

Weet je wat je misschien eens moet doen...afspreken met iemand die al wat meer ervaren is en dan samen een taartje maken. Dan kan ze je misschien tips geven wat je anders zou moeten doen om het wel te laten lukken. Er worden regelmatig fröbelavondjes georganiseerd. Hou het eens in de gaten. Misschien is er iets in de buurt.

3

djehr schreef:

Oh dat is echt balen zeg. Kan mij je frustratie voorstellen.
Had de taart allang het raam uitgegooid  :lol: .

Weet je wat je misschien eens moet doen...afspreken met iemand die al wat meer ervaren is en dan samen een taartje maken. Dan kan ze je misschien tips geven wat je anders zou moeten doen om het wel te laten lukken. Er worden regelmatig fröbelavondjes georganiseerd. Hou het eens in de gaten. Misschien is er iets in de buurt.

Dank je Desiree, mssh moet ik dat idd maar eens een keer doen ! Baal er vooral van omdat ik mijn tijd eigenlijk aan iets anders had moeten besteden....

Groetjes Antoinette

4

die frustatie kennen we allemaal van het begin.. tijd nemen om je taartjes te bakken en te pimpen is heel voornaam, en oefening baart kunst.... je moet gewoon heeeeeellll veeeeell bakken wil het een beetje op gang komen....

wat voor beslag gebruik je ? eigengemaakt beslag gaat vaker mis als beslag uit de hebshop...

kop op je kunt het

Lekker feestelijk rond.....

5

joyce1982 schreef:

die frustatie kennen we allemaal van het begin.. tijd nemen om je taartjes te bakken en te pimpen is heel voornaam, en oefening baart kunst.... je moet gewoon heeeeeellll veeeeell bakken wil het een beetje op gang komen....

wat voor beslag gebruik je ? eigengemaakt beslag gaat vaker mis als beslag uit de hebshop...

kop op je kunt het

Ik gebruik eigengemaakt beslag....
Moet wel lachen om je hebshop :lol:  :lol:  :lol: je wordt idd wel erg hebberig van alles wat je in de webshop kunt kopen :9

dank je voor je opbeurende woorden! Ach, ik heb vandaag gewoon een baaldag :s

Groetjes Antoinette

6

Gewoon even alleen maar een dikke knuffel voor je!!!.

Is niet leuk zeg!

Waar woon je? Misschien zin in een keertje knutselen samen? Kan ik je het een en ander laten zien.

Groetjes Natasja!

8

Ach wat een lieve reacties; dat doet een mens goed ;) Ik had ff een dipje, maar ga gewoon door hoor, daarvoor vind ik het veeeeeel te leuk.
ik woon in het zuiden des lands (liempde om precies te zijn, tussen e'hoven en den bosch), dus samen knutselen zal niet gaan, maar wel heel erg lief dat je het aanbiedt mama van dean en julian :thumb:

Groetjes Antoinette

9

He bah, je hebt van die dagen..
ik ben zelf een onervaren in taarten maken en helaas horen mislukkelingen er ook bij...
maar weet je wat scheelt? als het een verrassing is en hij mislukt:
kun je hem zelf iig opeten ;)

succes en dikke knuffel!

Enthousiaste groet, Maxime

10

Ja soms heb je gewoon je dag niet dan wil je van allles maar lukt het niet. En weet het is ook beter om niet te gaan taarten als je eigenlijk wat anders moet doen. Een taart maak je het best als je alle tijd heb.
Hahaha en dat zeg ik, hoe vaak ik niet op het laatst loop te stressen dan heb ik ook weer net niet genoeg tijd.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd