1

Onderwerp: vullen van torens van kasteeltaart

Wie kan vertellen wat de beste manier is om de torens van een kasteeltaart te vullen?? vul je horizontaal of vertikaal om de stevigheid van de torens te kunnen behouden?

bedankt

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

2

Re: vullen van torens van kasteeltaart

Ik heb helaas nog nooit een kasteeltaart gemaakt maar volgens mij worden de torens meestal niet gevuld.
Maar ben wel benieuwd of ik gelijk heb want ik hoop snel op een gelegenheid er

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: vullen van torens van kasteeltaart

ik heb al een paar kastelen gemaakt en maak de torens nu uit karton bekleedt met marsepein, ik heb echt genoeg van het geknoei om een mooie toren te bekomen.  hoogstwaarschijnlijk komt dit omdat ik enkel met biscuit werk :o

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Re: vullen van torens van kasteeltaart

Ik heb wel eens gezien dat je met een leeg blikje (voor groente) mooie rondje kunt uitsteken. Die plak je dan op elkaar met botercreme of zo en zo bouw je je toren op. Misschien kun je zelfs wel in het blikje bakken, maar vergeet niet om ook de onderkant er uit te halen he...

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Re: vullen van torens van kasteeltaart

En,oh ja, je kan ze ook van pastillage maken natuurlijk.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

6

Re: vullen van torens van kasteeltaart

Bij mijn (ons moet ik zeggen, samen met Karin S gemaakt) hebben wij de torens gemaakt van kant en klare cake en die bekleed met marsepein en die niet gevuld. Ik las in een boek van DB dat zij de voor de puntjes op de torentjes een figuurtje maakt van karton en daarop fondant legt die ze vervolgens laat drogen (hoop dat het een beetje duidelijk is).

7

Re: vullen van torens van kasteeltaart

ik heb ook wel eens gelezen dat ze voor de torens van die cakerollen gebruiken uit de supermarkt met van dat creme en saus ertussen

8

Re: vullen van torens van kasteeltaart

Ik heb met een garneerring cake uitgestoken en gevuld met een dun laagje bokkenpootjes-vulling en botercreme met nutella. De drie plakken cake opgestapeld en verstevigd met een lollystokje en dan de botercreme er overheen. Dit even laten opstijven en vervolgens bekleed.

De daken van het kasteeltje heb ik geboetseerd en een dag laten drogen op een omgekeerd eierdopje.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

9

Re: vullen van torens van kasteeltaart

trisha schreef:

Ik heb met een garneerring cake uitgestoken en gevuld met een dun laagje bokkenpootjes-vulling en botercreme met nutella. De drie plakken cake opgestapeld en verstevigd met een lollystokje en dan de botercreme er overheen. Dit even laten opstijven en vervolgens bekleed.

De daken van het kasteeltje heb ik geboetseerd en een dag laten drogen op een omgekeerd eierdopje.

Laat je het stokje er dan in zitten???
En kun je bijvoorbeeld er ook een satestokje voor gebruiken????

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.