1

Onderwerp: Mega Murphy:)

Je moet ook geen nieuwe dingen doen als het voor een klant is  :grr:  :x
Kapsel kwam op een heel andere manier uit de oven (per ongeluk een andere stand). Prachtig licht van kleur, maar ondanks invriezen zo kruimelig als wat tijdens het snijden en afsmeren. En dan meringue botercreme. 's Avonds tevoren gemaakt en dan is het altijd gedoe hoe het uit de koelkast komt. Was - denk ik achteraf - toch nog iets te hard om goed uit te smeren. Gevolg: na het bekleden was ik op zijn zachtst gezegd nogal onblij.
Gelukkig dankzij smoothers en flexi-schrapers de boel nog redelijk glad kunnen trekken.

Mega Mindy puzzelen was een feestje. Mede dankzij de goeie uitleg van Lonestar ging dat eigenlijk als een tierelier.
Wel weer gemerkt dat ik geen puzzelplaatjes onder folie moet bewaren, ook een les voor de volgende keer!

De oom en tante van Iris (die haar de taart cadeau gaven) waren bij het ophalen vreselijk enthousiast. Kijk, daar doe je het voor.  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIYAZX7B.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDSWMICI.jpg

(en omdat ik er nog steeds niet uit ben welke achtergrond ik nou het mooiste vind bij mijn taarten):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CW8EQURP.jpg

2

Re: Mega Murphy:)

Wowwwwwww, zo een mooie mega Mindy puzzel ben ik nog niet vaak tegen gekomen!! PRACHTIG!

Groetjes San

Heel mooi gepuzzeld!

4

zoooooooooo echt mooi en super gepuzzeld mag ik even komen oefenen bij je

5

Jaaaa, daar issie dan!!! Ik moest even zoek hoor!
Het is echt een plaatje geworden, van alle vul-problemen is echt niets te zien! Superstrak en onwijs leuk afgewerkt met de strerretjes. Kortom, je hebt er een fan bij hoor!

Groetjes, Jose

6

Heel mooi en strak gemaakt :thumb:

mega mooi! echt alles klopt gewoon.
ik ga nu eens googelen op flexischraper.... als je een kromme taart daarmee zo recht kunt trekken wil ik die ook  :Y met de smoothers alleen lukt het mij niet altijd even goed...

liefs marieke

8

Erg mooie taart!!

(En persoonlijk vind ik de zwarte achtergrond het mooist.)

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

9

Ik wil ook zo wel kunnen puzzelen toch maar eens kijken hoe dat moet prachtig hoor groetjes silla

zoetigheidje.mijnalbums.nl

10

Heel mooi en zo mooi strak,enne...wat is een flexischraper???
Die moet ik dan ook hebben.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

Super gaaf en strak!

12

OOo prachtige taart zeg :Y

en inderdaad onwijs mooi gepuzzeld :thumb:  :thumb:

13

zzzooooo............super strakke mooie taart geworden..ondanks sommige tegenslagen..
vind hem geweldig.

14

Wauw mooi zeg en wat strak  :rolleyes:

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

15

Zoooo, mooie strakke taart zeg!

Groetjes, Elly

16

Wat een mooie puzzel en prachtig strak taartje!

17 Laatst bewerkt door Freya (09-03-2010 20:02)

Haha Lonestar sleurt het topic even uit de krochten van de parade  :lol: .

Wow mensen, bedankt voor al jullie complimenten.

Wat betreft de flexi-schraper: die staat genoemd in het boek van Paris Cutler van Planet cake, het is hun eigen uitvinding en een variant op de gewone smoother. En je kunt 'm zelf maken: neem een stuk plastic en knip/snijd dat in een rechthoek met afgeronde hoeken. Ik heb er een placemat van Blokker voor gebruikt, zo'n doorzichtige. Die kun je met een goed scherpe schaar in de vorm knippen die je wilt. Daarna even desinfecteren. Ik heb er 2 gemaakt in rechthoekvorm (wat kleiner dan de gewone smoother, want hier zitten natuurlijk geen handvaten aan), maar je kunt uiteraard elke vorm kiezen die je handig vindt. Wel even zorgen dat er geen rafeltjes of scherpe hoeken aan zitten natuurlijk.  :)
Met 2 van die schrapers kun je hoeken en rechte randen mooi afwerken door ze langs de taart te strijken en bij hoeken of randen naar elkaar toe te bewegen. Bijkomend voordeel vond ik dat je, als je hem langs de zijkant van je taart haalt, onderin een heel mooie scherpe rand krijgt die je zo met een paletmes kunt aansnijden voor een strakke onderkant.
Dit laatste werkte bij deze vierkante taart in elk geval heel goed, hoe het bij een ronde vorm gaat moet ik zelf ook nog uitproberen.

Ik heb even gegoogled, maar kan er geen plaatjes van vinden op internet. Hopelijk is de uitleg duidelijk zo, maar als het nodig is, wil ik wel even een fotootje plakken van mijn gefabriekte schrapers.

18

Wat een mooie mega mindy hoor! :Y

Ik vind persoonlijk ook mooier met die donkere achtergrond, maar smaken verschillen. Met die donkere achtegrond, springt je taartje er meer uit!

enne, ik ben stiekem toch wel een beetje nieuwsgierig naar het fotootje van je flexi-schraper. :o

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

19

Zo dan  :). Stelt echt niets voor, zo gepiept. Ik heb er even een pen naast gelegd om de grootte van deze even aan te geven. Ik heb ook nog 2 kleinere gemaakt, voor kleinere taartjes/stukjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7TMCJDZ.jpg

20

Ik vind je taart heel mooi! En je puzzel plaatje is ook MEGA goed gelukt  :thumb: . Heb je bekleed met fondant of marsepein?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

21

Alles is van fondant.
(op een of andere manier krijg ik nooit verzoeken om marsepein  :) )

22

Helemaal fantastisch!!

23

Waaauw wat strak! Mooi gedaan zeg!!  :Y

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)

24

Wat is ie leuk!! Volgens mij is het de eerste keer dat ik dit over een MM taart zeg.. ;)
Strak, mooie puzzel en leuke kleuren!

25 Laatst bewerkt door mariekepieke (17-03-2010 00:50)

hey, bedankt voor je uitleg... dat moet ik dan toch ook eens proberen  :Y
heb je toevallig ook een foto (beter nog filmpje) van het moment van schrapen?  :D

liefs marieke