1

Onderwerp: Hagelsslag smelten????

Ik ben vergeten chocolade te kopen om een 'rastertje' te maken tussen de taart.Ik heb wel melkhagelslag in huis.
Kan ik dat smelten of is het door allerlei toevoegingen niet te doen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2 Laatst bewerkt door misty (06-03-2010 18:10)

Re: Hagelsslag smelten????

IK heb het net even geprobeerd maar hoe gek ook,het smelt gewoon niet.Stom he?

3

best gek inderdaad.
maar waarom smelten als je gewoon de hagelslag er zo tussen kunt gooien? je hebt het jezelf moeilijk gemaakt :P

4

Er zitten zoveel toevoegingen in hagelslag (meer suiker, weinig cacao) dat het heel lastig gaat. Ik zou het er dan ook zo tussen strooien.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Thanxx,

De klant wilde zo graag een crispy bite er tussen.Ik ben bang dat als ik de hagelslag er zo tussen doe dat het zacht wordt en niet knapperig.Boven de chocolade moet er aardbeienvlaaivilling komen.
Of denken jullie dat het wel kan.

6

Geen idee of het kan. Maar typisch he, smelten lukt niet maar het wordt wel zacht als het ergens wat langer op of tussen zit. :lol:

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

7

doordat goedkope hagelslagvarianten weinig cacaoboter bevatten, kun je ze niet smelten zoals gewone chocolade.
in hagelslag zit namelijk een goedkope vet met daarin een poeder dat smaakt naar cacao. maar wanneer je het verhit scheid de boter en de cacao en wordt het korrelig omdat er geen vocht in zit.

vandaar ;)

Enthousiaste groet, Maxime