1

Onderwerp: vers fruit

Hallo,

ben druk bezig met de voorbereidingen van een bestelling. Ik mag 2 dooptaarten maken, maar helaas heb ik nogal aanwijzingen gekregen. (hij mag bvb niet bekleedt worden met marsepein ofzo: in Belgie is dat niet zo gekend)

Het moet dus een 'klassieke' slagroomtaart met fruit worden. Ik had graag vers fruit gewild als vulling op de laag slagroom, maar ik twijfel welke combinatie ik kan gebruiken. ik heb al rare dingen gehoord over kiwi en ananas, dus dat is misschien een beetje riskant.
Ik wil dus zeker al aardbeien gebruiken, wat kan ik daar nog bij doen?
Banaan? Of wordt dat te bruin? Ze komen hem zaterdagochtend halen, om 's middags te eten (en hij moet een halfuurtje mee in de auto). Hij moet dus vrijdagavond zeker al gevuld zijn. Verse mandarijntjes vind je nu niet meer zeker? Of zou ik appelsien kunnen gebruiken?

aarbei, banaan, druif, ...?

Graag tips!

2

Re: vers fruit

Ik heb wel eens banaan gebruikt. dat wordt een beetje lila. Ook heb ik wel eens sinaasappel gebruikt. Dat vond men heerlijk fris. Ik had ze in hele kleine stukjes gesneden en daar bovenop de slagroom. Niet door elkaar want dat werd heel erg papperig. Bij banaan kan het wel prima door elkaar

3

Re: vers fruit

hoi els, is het fruit dat 'bloot' op de taart ligt, dus niet tussen 2 lagen biscuit?

alle fruit kan hoor, zo lang je het maar abricoteert met abricotage. ik heb al alle soorten fruit gebruikt, ook kiwi en totaal nog geen problemen gehad.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: vers fruit

ik gebruik altijd ananas, kiwi, aardbeien op mijn taart.
ananas wel uit de blik. en manderijntjes ook!

5

Re: vers fruit

alle fruit uit blik kan je gebruiken.. fruit zoals ananas, mandarijntjes enzo blijven ook langer mooi uit blik, dan vers.

Voor bovenop kan je alles gebruiken.. hier een voorbeeldje van een gewone fruittaart die ik eens gemaakt heb:

http://www.moviebusters.be/Site%20Pictures/cake2.jpg

6

Re: vers fruit

hierbij mijn foto's, wel met afdekgelei erop en goed gevuld :cool: , maar da's een kwestie van goesting

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3CTP84B.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JU83B33J.jpg

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Re: vers fruit

Wow zeg, Kathleen die ziet er supermooi uit!! Zit er banketbakkersroom onder? En ja goed gevuld daar hou ik wel van ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: vers fruit

Oh, Kathleen dat ziet er heeerlijk uit!!!!

9

Re: vers fruit

bedankt voor de reacties

ik bedoelde eerder slagroom en fruit als vulling, zou ik dat samen in 1 laag kunnen doen, of zal de slagroom te waterig worden en beginnen uitlopen door het sap van het fruit?

De bovenkant wordt ook slagroom en dan hier en daar nog wat versierd met fruit langs de randen. Ik geloof dat ik in chocolade de doopdatum ga spuiten in het midden en dus enkel de rand/hoeken met fruit verder versieren.

Kan je mandarijntjes ook uit blik kopen? Dat wist ik helemaal niet ...

Ik denk dat ik gewoon veel ga oefenen en uitproberen! Dat wordt nog smullen de komende weken :P

Groetjes,
Els

10

Re: vers fruit

Lara M. schreef:

Wow zeg, Kathleen die ziet er supermooi uit!! Zit er banketbakkersroom onder? En ja goed gevuld daar hou ik wel van ;) :-D

Dank u!  er zit beierse room onder, dus banketbakkersroom en slagroom.

elsdr schreef:

ik bedoelde eerder slagroom en fruit als vulling, zou ik dat samen in 1 laag kunnen doen, of zal de slagroom te waterig worden en beginnen uitlopen door het sap van het fruit?

De bovenkant wordt ook slagroom en dan hier en daar nog wat versierd met fruit langs de randen. Ik geloof dat ik in chocolade de doopdatum ga spuiten in het midden en dus enkel de rand/hoeken met fruit verder versieren.

Hi Els,

ik doe wel regelmatig slagroom en aarbeien tussen de taart, eerst een laag slagroom en daarop stukjes aarbeien.

als je aan de rand toch marsepein wenst, hou je best de slagroom een beetje van de rand weg en daarna strijk je de zijkanten af met een zeer dun laagje botercr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: vers fruit

jups mandarijntjes uit blik.. vind ze persoonlijk lekkerder dan de echte, omdat hier het velletje eraf gehaald is :) 

Je kan denk ik elk fruit wel in blik kopen..