1

Onderwerp: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Ik heb vandaag een kapsel gebakken (26 cm) en heb daarvoor het schema van felicitaartjes gebruikt. Ik heb 28 cm aangehouden en daarvoor had ik 430 gr mix nodig en 7 eieren. Als ik echter op de site van Soezie kijk geven zij een hoeveelheid van 250 gram mix en 4 eieren (voor 26 cm).
Welke kan ik nou het beste aanhouden?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Gewoon uitproberen. Ik gebruik voor een kapsel van 24cm maar 4 eieren en dan is hij toch mooi hoog.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Toevallig wilde ik gisteren een 28 cm taartje maken en hield de hoeveelheid van felicitaartjes aan, maar 430 mix was te weinig.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Heb vorige maand ook een taart van 28 cm rond gemaakt, heb 460 gram mix gebruikt en 7 eieren (grote), werd een mooie hoge taart! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Omdat ik ook altijd teveel had heb ik later eens gekeken hoeveel liter water er in mijn blikken kon en mijn inhoud bleek kleiner te zijn! Daarom kijk ik nu naar de inhoud bij felicitaartjes ipv de omvang. Misschien helpt dit?

6

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Bedankt voor jullie reacties! Voor 24 cm gebruik ik ook maar 4 eieren daarom vond ik de stap naar 7 eieren ook zo groot. Maar de taart is wel gelukt en ook mooi hoog geworden :).
Bedankt voor de tip Debbie, ik zal zal de inhoud inderdaad eens nameten!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

7

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

Voor 20 cm bakblik van de Blokker gebruik ik Soeziemix me 3 eieren en dat is precies genoeg voor een mooi hoog kapsel dat net niet over de rand gaat !

8

Re: Schema hoeveelheden, klopt dat wel?

ik zou denk ik ook de inhoud van je bak opmeten in liters!