1

Onderwerp: Botercreme geschift? Hoe komt dat?

Ik heb gisteren voor de tweede keer botercreme gemaakt met de poeder van piece of cake uit purmerend. eerst klop ik de boter zacht en doe dan geleidelijk het suikermengsel erbij maar dan zie ik steeds dat de boter zeg maar niet goed 'oplost' en het er dus geschift uitziet of het is geschift  :lol:
Wie heeft er tips?

Re: Botercreme geschift? Hoe komt dat?

Heb je het mengsel eerst een uur laten staan? Dat ben ik een keer vergeten en ging het ook schiften... Ik zet het mengel zonder de boter eerst een uur in dekoelkast.

Ingheefteennieuwehobby schreef:

Heb je het mengsel eerst een uur laten staan? Dat ben ik een keer vergeten en ging het ook schiften... Ik zet het mengel zonder de boter eerst een uur in dekoelkast.

Nee, heb ik niet gedaan, staat ook niet op het zakje dat dat moet. Nou, dan probeer ik dat dan maar een keer.
Dank je!

4

Zelf laat ik het water poeder mengsel 10 min. staan en dan heel goed mixen, dat is vaak het sleutelwoord. Dan mengt de boter niet goed met het water/poeder mengsel en door goed mixen (lees minimaal 10 min.) krijg je een gladde mix.
Succes

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

5 Laatst bewerkt door kaatjekeutel (16-02-2010 14:42)

sariebary schreef:

Zelf laat ik het water poeder mengsel 10 min. staan en dan heel goed mixen, dat is vaak het sleutelwoord. Dan mengt de boter niet goed met het water/poeder mengsel en door goed mixen (lees minimaal 10 min.) krijg je een gladde mix.
Succes

ook in de ijskast? Kan ik het trouwens zo (lees: geschift) nog wel eten?

ja hoor je kunt het nog eten, nog even extra mixen wil nog wel eens helpen.

met dit weer kan het ook zijn dat toch je boter nog wat te koud is.

het suiker-mix-water mengsel moet echt een uur blijven staan, hoeft niet in de ijskast, juist niet, want het moet op kamertemperatuur komen, net als de boter die ook op kamertemperatuur moet zijn :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

ja hoor je kunt het nog eten, nog even extra mixen wil nog wel eens helpen.

met dit weer kan het ook zijn dat toch je boter nog wat te koud is.

het suiker-mix-water mengsel moet echt een uur blijven staan, hoeft niet in de ijskast, juist niet, want het moet op kamertemperatuur komen, net als de boter die ook op kamertemperatuur moet zijn :)

Oh bedankt zeg, nou moet ik ook dit weer proberen  :D

vervelend he....?  :D  maar als het eenmaal lukt (ook met de cc's) dan is het resultaat zoooooooo t vele malen uitproberen waard!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ja precies en ik moet zoveel mogelijk leren in korte tijd  :lol:

Ik heb net de botercrememix van de bakzolder geprobeerd. Daar stond op dat je de mix 10 min. moet laten staan. Maar ook bij mij begon de botercreme te schiften. Nadat ik deze topic op internet had gevonden ben ik de creme opnieuw wezen opkloppen met de mixer. Het ziet er gelukkig al weer veel beter uit.

Laatst heb ik botercreme gemaakt met eiwit, poedersuiker en roomboter. Dit is heel goed gelukt en ik vond het ook erg smakelijk.

Straks verder met mijn eerste taartje.