1

Onderwerp: taart besprenkelen

met wat kan ik dit allemaal doen???? help ik moet het nu weten, moet morgen 2 taarten maken

2

Re: taart besprenkelen

Suikersiroop met diverse smaakjes, recept in het boekje van Peggy Porschen.
En natuurlijk allerlei likeurjes.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: taart besprenkelen

wat bedoel je met besprenkelen?  de bovenkant? het deeg?

4 Laatst bewerkt door Granny W. (26-05-2007 21:59)

Re: taart besprenkelen

Alle vormen van alcohol, je kunt ook een siroop maken bvb, koffiesiropen en vruchtensappen. Ik gebruik trouwens zelf een spray, werkt makkelijker en verdeeld beter, lege sprayflacons te koop bij het Kruidvat, 1 of 2 euro geloof ik.

I believe in Sandy Claws

5

Re: taart besprenkelen

tom poes schreef:

Suikersiroop met diverse smaakjes, recept in het boekje van Peggy Porschen.
En natuurlijk allerlei likeurjes.

dat boekje heb ik nu niet, heb je misschien een recept van de suikersiroop uitereaard zonder drank

met besprenkelen bedoel ik de zelfgemaakt cake die dan al klaar is, zodat ik hem kan besprenkelen om niet droog te smaken.

6

Re: taart besprenkelen

Je besprenkelt de cake na het doorsnijden, de bedoeling ervan is dat het wat smeuiger wordt. Je kunt het doen met je bakkwastje of met een miniplantenspuitje..

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Re: taart besprenkelen

ja ik weet wel hoe ik moet besprenkelen maar wil graag tips met wat ik het kan besprenkelen welke vruchtensappen, noem eens soorten op.

en geen alcohol want wij zijn moslims dus dat mogen wij niet.

hebben jullie tips???

8

Re: taart besprenkelen

Sinasappelsap is een mogelijkheid, verschillende bessensappen, als je een lekkere siroop hebt bvb framboos of rozensiroop gewoon verdunnen emt 1 deel water, is ook goed te geberuiken, het is erg afhankelijk van wat je smaak is.

De simpelste syroop is deze, 2 el water, 2 eetlepels suiker verwarmen tot de suiker is opgenomen, van het vuur halen en 2 el ctroensap of ander sap toevoegen, goed roeren, je kunt het gelijk gebruiken of wachten tot de boel is afgekoeld

I believe in Sandy Claws

9

Re: taart besprenkelen

dank je !! daar heb ik wel wat aan granny!

10

Re: taart besprenkelen

Granny W. schreef:

Sinasappelsap is een mogelijkheid, verschillende bessensappen, als je een lekkere siroop hebt bvb framboos of rozensiroop gewoon verdunnen emt 1 deel water, is ook goed te geberuiken, het is erg afhankelijk van wat je smaak is.

De simpelste syroop is deze, 2 el water, 2 eetlepels suiker verwarmen tot de suiker is opgenomen, van het vuur halen en 2 el ctroensap of ander sap toevoegen, goed roeren, je kunt het gelijk gebruiken of wachten tot de boel is afgekoeld

maar is die simpele siroop genoeg om daar een hele rechthoekige taart mee te besprenkelene???

11

Re: taart besprenkelen

ik gebruik altijd wat sap van een blikje ananas.   of een suikersiroopje gemengd met wat vanille essence...

maar het hangt natuurlijk af van wat je vulling is.

12

Re: taart besprenkelen

ik gebruik 100 ml water en 100 ml suiker, in een pannetje op het vuur totdat de suiker is opgelost en het helder is.  Dit is precies wat granny ook zei, maar wel genoeg voor een taart, je kan het recept uitbreiden. Ik doe er meestal wat vanille-essence van dr oetker in (alcohol vrij).

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

13

Re: taart besprenkelen

Heee Granny goeie tip ik ga van de week ff maar het kruitvat flacons scoren...waar liggen ze ongeveer?????

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

14

Re: taart besprenkelen

Het zijn doorzichtige flacons met roze of blauwe doppen, hangen aan een rek, zijn ook potjes etc van.

I believe in Sandy Claws