101

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

san 1981 schreef:

@kwebbeltje, ze zien er prachtig uit zo zeg!!

mag ik vragen hoe je ze zo gemaakt heb? Ik wil ze eigenlijk ook maken voor mijn verjaardag volgende week.. ( hopelijk komt er genoeg visite, ha ha, wil van alles maken.. stapeltaartje, mon chou taart, caramel shortcake.... :lol: )

zo nog mooier toch? whahaha
http://94.100.119.243/1410800001-1410850000/1410824901-1410825000/1410824910_6_p-tk.jpeg
met dank aan Evelottte voor het beantwoorden van mijn vragen whahahha. het recept van de voorpagina. alleen die hoeveelheid was bij mij al genoeg om 4 siliconen minicupcakevormen te vullen. dus heb er heel veel nu :lol:  per cuppie heb ik 7 gram deeg er in gedaan. die bakken voor 30 minuten (bij mij dan) op 180 graden hetelucht. dan met een theelepeltje een schepje caramel er op doen, dit geheel in de vriezer en chocolade smelten au bain Marie. per  cupcaketray uit te vriezer halen en gelijk de caramelkoek er uit halen anders wordt de caramel weer zacht en krijg je ze er niet mooi uit. omkeren en dippen in de chocolade en af laten koelen. dan pas de volgende tray pakken uit de vriezer.
en hierbij doop ik hem "de Twixy" om gewoon lekker in de zelfde stijl te blijven met de topsy, de wonky en de wavy ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

102

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ja nog mooier :lol:  :Y

En bedankt voor je uitleg!!!!!!!! Helemaal super!

Zal ik mijn adres even doorgeven aangezien je er zoveel hebt? :P

103

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

kwebbeltje schreef:
san 1981 schreef:

@kwebbeltje, ze zien er prachtig uit zo zeg!!

mag ik vragen hoe je ze zo gemaakt heb? Ik wil ze eigenlijk ook maken voor mijn verjaardag volgende week.. ( hopelijk komt er genoeg visite, ha ha, wil van alles maken.. stapeltaartje, mon chou taart, caramel shortcake.... :lol: )

zo nog mooier toch? whahaha
http://94.100.119.243/1410800001-1410850000/1410824901-1410825000/1410824910_6_p-tk.jpeg
met dank aan Evelottte voor het beantwoorden van mijn vragen whahahha. het recept van de voorpagina. alleen die hoeveelheid was bij mij al genoeg om 4 siliconen minicupcakevormen te vullen. dus heb er heel veel nu :lol:  per cuppie heb ik 7 gram deeg er in gedaan. die bakken voor 30 minuten (bij mij dan) op 180 graden hetelucht. dan met een theelepeltje een schepje caramel er op doen, dit geheel in de vriezer en chocolade smelten au bain Marie. per  cupcaketray uit te vriezer halen en gelijk de caramelkoek er uit halen anders wordt de caramel weer zacht en krijg je ze er niet mooi uit. omkeren en dippen in de chocolade en af laten koelen. dan pas de volgende tray pakken uit de vriezer.
en hierbij doop ik hem "de Twixy" om gewoon lekker in de zelfde stijl te blijven met de topsy, de wonky en de wavy ;)

Nou, Brenda, dat bedoel ik nou. Je weet van "maar een" shortcake weer zo'n prachtig plaatje te maken.
Maar het idee van de shortcake in een silli-vorm te maken heb ik weer van esoj (josé), hoor.
Maar graag gedaan!

Groetjes!

Happy Cake Day!

104

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Amarie schreef:
KirstenCakes schreef:
Amarie schreef:

Heb ze afgelopen week ook gemaakt in cupcakevormpjes.Alleen maar positieve reacties gehad.Ze waren echt heerlijk!  :Y
Bedankt voor het delen van dit overheerlijke recept! :thumb:

Bedoel je die papieren? Dat leek mij heel leuk maar ik was bang dat de caramel teveel zou plakken.

:Y  De caramel plakt wel een beetje,maar de papiertjes kon je gemakkelijk verwijderen.

Dankjewel! Hoef ik toch niet aan de siliconen rotzooi ^^

105 Laatst bewerkt door biancka (19-09-2011 19:35)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

* nevermind * :)

106 Laatst bewerkt door djehr (19-09-2011 21:01)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Zo bij mij staat ie ook in de koelkast naar mij te roepen. Heb een vierkante gebakken (22 cm vorm) en ging perfect. Had ook wel dat er wat vet op de caramel zat. Maar gewoon met een keukenpapiertje er af gedept. Wilde hem eerst in 16 stukjes snijden maar vond het toch iets te grote stukken worden. Dus uiteindelijk zijn het er 20 geworden (-1...want ik moest natuurlijk wel even proeven..  :+ ).

Zal er zo nog een fotootje van plaatsen


Bij deze :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8EHXT8B.jpg

TS: super bedankt voor het plaatsen van dit overheerlijke recept!!

107 Laatst bewerkt door heleena (19-09-2011 22:40)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ze zien er geweldig uit, Kwebbeltje.
Zag ze net op Hyves langs komen en kon het niet laten om het recept op te zoeken.
Tja, vanavond een workshop cupcakes versieren gegeven en eh...er staan er nog een paar...dus nog maar even wachten met het uitproberen van deze caramel shortcake.

Die vierkante vorm van Djehr trouwens ook!!

108

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik ben net bezig geweest met dit recept. Nu heb ik allemaal bruine stukjes in mijn caramel (volgens mij verbrand suiker ???)....

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMAG0787.jpg

Ik heb net wel geproefd en het smaakt heerlijk maar ik vroeg me af of iedereen dit heeft of dat ik de volgende keer toch het mengsel minder snel moet opwarmen :)

109

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Gisteren gemaakt en inderdaad: JAMMIE! Hier is al bijna alles op, ik heb nog wat stukjes zekergesteld voor vanmiddag als ik ga koffie drinken bij mijn vader.  :thumb:

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

110

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb hem ook gisteren gemaakt. WAT EEN HEEEEEEEERLIJK RECEPT!! Vriendinnetje die net kwam thee drinken ook meteen blij gemaakt ;)
Heb nu een aantal stukjes ingevroren, hoop dat dit goed gaat....

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

111

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

biancka schreef:

Ik ben net bezig geweest met dit recept. Nu heb ik allemaal bruine stukjes in mijn caramel (volgens mij verbrand suiker ???)....

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMAG0787.jpg

Ik heb net wel geproefd en het smaakt heerlijk maar ik vroeg me af of iedereen dit heeft of dat ik de volgende keer toch het mengsel minder snel moet opwarmen :)


Volgens mij maakt het niets uit, maar is het inderdaad gekomen doordat je het caramel mengsel op te hoog vuur hebt laten pruttelen... Je moet er ook echt bijblijven en constant roeren...

Liefs Samantha

112

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

heb ik hem gemaakt, op mijn werk uitgedeeld, zegt de helft: ' pfff wat zoet' die caramel....duhhhhhh

maar, binnen een uur was het bakblik leeg!!! en ik had 26 stukjes en ik heb 6 collega's boven die dus de cake voor de neus van de 3 beneden hebben weggekaapt (voor hen had ik dus al wat naar beneden gebracht...)

dus het zoete viel nogal mee geloof ik...maar hoe meer ik bak hoe kritischer ze worden...wahahahahaha...ze beginnen te wennen aan traktaties geloof ik..... :think:  :think:  :s  :s  O-)  O-)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

113

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb ze net ook gemaakt en staan nu in de koelkast, alles is gelukt, nog niet geproeft. Maar ik dacht wat zijn ze bij mij laag vergeleken met die van kwebbel. Dus ik nog even nagelezen, blijkt dat Kwebbel minicupcakes heeft gemaakt en ik dus die gewone. En ik heb er braaf 7 gram deeg in gedaan, ja dan worden ze lager, hahaha. Ga zo eerst even proeven.

114 Laatst bewerkt door biancka (21-09-2011 19:16)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Oh oh oh, dit recept zou verboden moeten worden ! Ik zit nu lekker te genieten en ik vind 'm heerlijk. Net ook al wat aan de buren gegeven. Morgen zal ik foto's maken.......als er dan nog wat over is ;)

...Toch maar even snel een foto gemaakt, voordat ze op zijn ;)

http://94.100.123.72/1412050001-1412100000/1412067701-1412067800/1412067779_6_Bj3b.jpeg

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto......met mijn telefoon gemaakt. Nog een klein vraagje........ik kreeg de chocola niet glad aan de bovenkant, heeft iemand een tip hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen  ??

Oh, en de bloemetjes heb ik zelf gemaakt van MMF (eerste keer dat ik bloemetjes heb gemaakt.........zo leuk om te doen :)).

115

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb een grote ' plak'  in bakblik gemaakt en chocola geschonken en die vloeide dus netjes uit..daarna in ' brokken'  gesneden, op cc werkt dat niet denk ik...ehhh met een bakring erom ' schenken'  en wachten tot het hard genoeg is om bakring weg te halen, maar ja met maar 1 bakring duurt dat wel een eeuwigheid...
...eigenlijk geen heldere tips van mij dus.... :s  :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

116

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

klopt het dat de caramel op toffee lijkt? want heb hem eens bij iemand gegeten en daar leek de caramel veel zachter..
heb ik hem misschien te lang laten "koken"

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

117

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bij mij was de caramel redelijk zacht. Een beetje zoals bij een Twix  :)

118 Laatst bewerkt door Amarie (21-09-2011 22:48)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

In het tijdschrift "Elle-eten" stond hetzelfde recept,maar dan kookten ze in de caramel 2 takjes verse rozemarijn mee.Als de 10 min. kooktijd voorbij zijn moet je de takjes verwijderen.Door de rozemarijnsmaak is het niet te zoet.(volgens het artikel ;) )

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

dit lijkt me zo lekker, mar nu zit ik toch wat te twijfelen en misschien kunnen jullie me helpen.

Gebruiken jullie nu kristal of basterd suiker en ongezouten of gewone roomboter.

Alvast bedankt,
groetjes Linda

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

120

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb kristal suiker gebruikt en eigenlijk ongezouten margarine (ik had geen ongezouten roomboter meer).

121

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

linda1 schreef:

Heb ze net ook gemaakt en staan nu in de koelkast, alles is gelukt, nog niet geproeft. Maar ik dacht wat zijn ze bij mij laag vergeleken met die van kwebbel. Dus ik nog even nagelezen, blijkt dat Kwebbel minicupcakes heeft gemaakt en ik dus die gewone. En ik heb er braaf 7 gram deeg in gedaan, ja dan worden ze lager, hahaha. Ga zo eerst even proeven.

:lol:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

122

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

mooi kwebbel!
ik maak ze eigenlijk ook vanaf de 2e keer altijd in de ronde flex.cc bakvorm.  vind ze dan mooi strak :D

groetjes José

123

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kun je ze ook bakken in een "gewone" mini-cc vorm bakken? Of krijg je ze er dan niet uit? Ik dacht bakpapier rondjes op de bodem, bodem bakken caramel erop, in de vriezer (dan zal hij toch niet meer zo plakken???) dan eruit halen en dopen in de choc? Of denk ik dan te simpel?

smakelijke groetjes
patricia

124

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Patricia, ik moet redelijk wat buigen met de siliconen mini-cc vorm om de shortcakes eruit te krijgen dus ik denk dat een gewone (ik neem aan dat je zo'n 'metalen' bedoeld :)) vorm niet echt gaat.

125

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze nu gebakken in caisses en dat ging best heel goed en daar gaan ze ook makkelijk uit! En dan dopen in de chocolade... Heb het ook geprobeert met lemon-shortbread maar dat gaan heel vast aan de papiertjes zitten.

smakelijke groetjes
patricia