76

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

San: chocolade even au bain marie smelten.  ;)

Daan: ik denk dat je hem wel in de diepvries kan doen.
Ik heb nl de shortcake in een mini silli cc-vorm gemaakt.
Eerst bodem gebakken (in vorm) en caramel erop en dan de diepvries in.
Chocolade gesmolten en toen de bodem en caramel bevroren was  (kan je makelijker uit de vorm halen) in de chocolade gedipt.
Met als resultaat een mooie gladde bovenkant.

Groetjes!

Happy Cake Day!

77

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hmm hij staat nu te koelen, vanavond de chocolade smelten ( hopen dat het lukt, ik heb altijd ruzie met dat au bain marie smelten...)

Word het vloeibaar genoeg om te gieten, of is het een beetje smeren?

Hij ziet er nu al lekker uit :D

78

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

oeehhh het smelten is goed gegaan!! Ik ben er ook gelijk achter waarom het altijd mis ging bij mij.. Ik dacht de dat de kom persee het water moest raken :o ..

Nu heb ik hem dus netjes boven het water gehangen, en nu had ik mooie vloeibare chocolade die ik zo eroverheen kom gieten :Y

Nu nog 20 minuutjes koelen, en dan snijden.. Ben benieuwd!!!!!

Word vervolgd :)

79

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ziet er zo lekker uit en dacht bij mezelf : dat doe ik wel even...

Bij de caramel, moet jer dan wel suiker bij doen.. (duh!) Net opnieuw gedaan.. Nu dus wel goed en jawel.. VINGERS VERBRAND!

Morgen de chocola... Op verzoek van mijn dochter met witte chocola met een krisp erin (? gewone melk of puur lijkt mij lekkerder, maar... )

Morgen het resultaat..

80

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Gelukt!! en hij is lekker!!!!!!!!!!! :Y

Bedankt voor dit super recept, lekker en makkelijk, helemaal goed!

81

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hoi,

Ik heb het gister ook proberen te maken, alleen met iets minder boter.. Alleen de caramel bleef zo naar gecondenseerde melk smaken dat niemand het lekker vond :( (eigenlijk gewoon vies..)
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Ik denk niet echt door de hoeveelheid boter, want het was al zo vettig..
Groetjes, Lisa

82

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb je wel suiker toegevoegd? Het moet ook echt 10 minuten aan de kook zijn...

Jammer zeg!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

83 Laatst bewerkt door brabantsgebakske (10-09-2011 13:33)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Even n vraagje.. moeten er geen eieren bij t maken van de bodem?? :think:

Nou zal wel niet, heb em net gemaakt, staat te koelen in de koelkast, morgen de chocolade erover.

En... vingers verbrand!!  :nooo Gemeen is dat zeg!

84

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Tnx voor de tip om langer te koken! Nu is de caramel wel lekker :) alleen wat kruimelig geworden, dus waarschijnlijk weer iets te lang gekookt (toch?) maarja volgende x beter!

85

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

OEHH!!!!!!!! Zo lekker!!!

Mijn paps vond het net zelfgemaakte Twix...
nieuwe favoriet denk ik...

Mijn man neemt het morgen mee naar de collega's :D

Liefs Samantha

86

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nadat ik gisteren dit recept had gevonden en gelezen, meteen naar de winkel gegaan, wat spulletjes ophalen en gemaakt. :o
Maar ooohhhhh wat is dit lekker zeg!!!! Mijn man was er ook helemaal gek op!! En ik mocht dit wel veel vaker maken was de reactie meteen. Dus bye bye dieët :o  ;)

87

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze vorige week gemaakt, in de minicupcake vorm en daarna overgoten met ganache  :9  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

88

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kan dit ook zonder stroop? het lijkt mij namelijk erg lekker maar stroop heb ik niet en ik zou de rest ook niet gebruiken.
Misschien een beetje bruine basterd suiker erin?

Alvast bedankt!

89

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

De caramel is nu aan het afkoelen.

Ik heb het gemaakt met half donkere basterdsuiker en half gewone suiker en wat ik er nu van heb geproefd is heerlijk! Nu hopen dat het allemaal bij elkaar ook heerlijk is!

^^

90

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kun je de shortcake ook invriezen?

Lijkt me leuk om te decoreren met muisjes en dan te gebruiken als kraamgebak. Maar de visite komt natuurlijk verspreid over meerdere weken. Lijkt me handig om van te voren iets te bakken en dan in te vriezen (wilde sowieso cupcakes doen, maar shortcake is ook wel heel lekker).

Groetjes Jessie

91 Laatst bewerkt door Notje (16-09-2011 17:55)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hij was lekker :Y

Groetjes Notje

92

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb ze afgelopen week ook gemaakt in cupcakevormpjes.Alleen maar positieve reacties gehad.Ze waren echt heerlijk!  :Y
Bedankt voor het delen van dit overheerlijke recept! :thumb:

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

93

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Amarie schreef:

Heb ze afgelopen week ook gemaakt in cupcakevormpjes.Alleen maar positieve reacties gehad.Ze waren echt heerlijk!  :Y
Bedankt voor het delen van dit overheerlijke recept! :thumb:

Bedoel je die papieren? Dat leek mij heel leuk maar ik was bang dat de caramel teveel zou plakken.

94

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dit recept ga ik volgende week maken........kan niet wachten :) !!

95

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Help...
Mijn caramel massa bevat bruine stukjes????
Heb gedaan zoals in het recept. Uiteindelijk langer laten koken maar hielp niet....
Wat heb ik fout gedaan?????

96 Laatst bewerkt door Judith2010 (17-09-2011 20:55)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Een keer was genoeg al is de nood wel hoog hahaha

97

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik had ook een vraag geplaatst in een ander topic. Het is helemaal goed gekomen! De tip was heel langzaam aan de kook laten komen en dan langzaam  / op laag vuur tien minuten laten koken.
Zo werd ie perfect! En lekker!!!!! :Y  :Y  :Y

98

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

KirstenCakes schreef:
Amarie schreef:

Heb ze afgelopen week ook gemaakt in cupcakevormpjes.Alleen maar positieve reacties gehad.Ze waren echt heerlijk!  :Y
Bedankt voor het delen van dit overheerlijke recept! :thumb:

Bedoel je die papieren? Dat leek mij heel leuk maar ik was bang dat de caramel teveel zou plakken.

:Y  De caramel plakt wel een beetje,maar de papiertjes kon je gemakkelijk verwijderen.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

99 Laatst bewerkt door kwebbeltje (19-09-2011 14:21)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Evelotte nogmaals mijn dank voor het beantwoorden van mijn vragen over het bakken. en hier de beloofde foto ;)
http://94.100.114.129/1410800001-1410850000/1410807601-1410807700/1410807678_6_9zQa.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

100

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

@kwebbeltje, ze zien er prachtig uit zo zeg!!

mag ik vragen hoe je ze zo gemaakt heb? Ik wil ze eigenlijk ook maken voor mijn verjaardag volgende week.. ( hopelijk komt er genoeg visite, ha ha, wil van alles maken.. stapeltaartje, mon chou taart, caramel shortcake.... :lol: )