26

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ja dank je! Ik was dus eerst van plan dit morgen op het werk pas te snijden, maar ga dat zometeen al doen dus, enne bedankt voor de tip om je vingers niet te verbranden  :rolleyes:  :cool:

27

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:x hoezo wil ik dit weten dan? :grr:  :s  O-)  :9   :Y   ;)  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb deze toevallig afgelopen weekeind gemaakt. Mijn man is niet zo'n zoetekauw, maar hier bleef hij van eten. Ik had niet voldoende gewone chocola meer, dus had een mix gemaakt van pure chocola en butterscotchchocola, dat was ook heel erg lekker.

Ik had trouwens wel problemen met het snijden, want de chocola wordt natuurlijk weer helemaal hard. Hoe doen jullie dat?

29

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

En nu zie ik dus de edit over het snijden  :o

30

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

dat ziet er goed uit die combinatie!! Ik ga hem opslaan (als je dat ok vindt) en asap uitproberen

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

31

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik wilde even laten weten dat het erg geslaagd was en dat mijn collega's mij vriendelijk, doch dringend, hebben verzocht morgen de andere helft mee te nemen  :+

32

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ben even mee aan het lezen. Maar wat klinkt dat lekker zeg !!
Ga het dit weekend ook maar is proberen.
Nog tips welke chocolade t lekkerste is ?
En melk uit een blikje ? Dit heb ik nog nooit gezien.

33

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik ben benieuwd, hij staat nu in de koelkast....
Morgen alleen nog gesmolten chocolade erover.
En natuuuurlijk heb ik mijn tong verbrand :D , ik moest gewoon even proeven  :D  :9

Groetjes!
Evelotte

Happy Cake Day!

34

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Tiffany schreef:

Ben even mee aan het lezen. Maar wat klinkt dat lekker zeg !!
Ga het dit weekend ook maar is proberen.
Nog tips welke chocolade t lekkerste is ?
En melk uit een blikje ? Dit heb ik nog nooit gezien.


Gezoete melk; da's een wit blikje met een friesche vlag erop; staat vaak bij de oosterse gerechten :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

35

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb de bodem nu in de oven staan, maar  :think: had er nou een opstaand randje langs gemoeten, of toch plat (zoals ik nu gedaan heb).  :think: Doe je de caramel en chocolade erop in de (spring)vorm? Anders loopt 't er toch af :s ?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

36

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb de bodem gewoon plat gebakken. caramel er op in de springvorm en dan laten opstijven. Idem voor de chocola. De caramel wordt stevig genoeg om er niet uit te lopen bij het verwijderen van de rand.

37

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nou, de eerste is klaar en de tweede staat af te koelen/op te stijven.
Man, wat is dat lekker zeg!  :9  :Y
Gelijk een tweede gemaakt, ik moet morgenavond nog naar een verjaardag...... :D
Groetjes!

Happy Cake Day!

38

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:(  net deze gemaakt maar de boter heeft zich volledig gescheiden van de rest van de massa????
heb zeker 10 minuten onophoudelijk geroerd  :/  :/  iemand een idee hoe dat kan?????

39

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hmmm die ga ik maken maar wel in een vierkant blik kan ik mooie blokjes snijden ....


offf ik doe ipv chocolade die  chocolaeter met marshmellow er op ..... :think:  keuzes keuzes ...mhmmmm ach wat erg !! :think:  :9

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

40

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

O met marshmellow choc. leather is ook een goed idee. Is meteen ook makkelijker te snijden.

Als je een vierkante springvorm hebt kan het goed, maar anders moet je wel bakpapier in de vorm leggen en goed uit laten steken zodat je het daarmee uit de vorm kunt tillen, anders krijg je het niet mooi uit de vorm ben ik bang.

41

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

wat raar:
bij de 1e hap dacht ik: mwah, niet bijzonder :nooo ,
bij de 2e hap, nououou :think: ,
na de 3e (en laatste hap) dacht ik MEEEER  :Y
:D

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

42

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

berrie schreef:

:(  net deze gemaakt maar de boter heeft zich volledig gescheiden van de rest van de massa????
heb zeker 10 minuten onophoudelijk geroerd  :/  :/  iemand een idee hoe dat kan?????

Ik heb ook regelmatig dat er een laagje vet op ligt, maar niet helemaal gescheiden... Balen!?
Gewoon doorroeren tot het eruitziet als gemengd en dan op de bodem storten!?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

43

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Gebruiken jullie voor de deegbodem gewoon boter of echt roomboter ?
En welke chocolade raden jullie aan ?

44

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb gister de shortcake gemaakt ...
ik gebruik altijd bakpapier hoor ..1 keer een taart er half uit gekregen terwijl ik niet veel tijd had sinsdien altijd bakpapier !!

ik had ook idd dat de boter niet helemaal op genomen werdt ik heb het gewoon er maar afgedept ...
ik had trouwens ook dat de stroop begon te kristaliseren en die loste later weer op ..zo raar maar goed !!

ik had geen melkchocolade in huis dacht ik .....ik wilde het met melk doen omdat mijn oudste zoon niet van puur houd ...zegt hij maar hij eet wel altijd pure hagels en vlokken op brood ....
ik even nadenken ...heeeeee ik had nog wat paaseitjes en chocokerstballen  ..in een de chocodoos dus de kinderen pret met uitpakken  en smelten  ..ik snorde  nog een butterscotch reepje  op en klaar was de shortcake .... :)
mmm lekker hoor ik vind die  bodem ook wel geslaagd voor andere dingen  smaakt goed ....en wat denk je ...die oudste zoon van mij ...wil niet proeven zijn vriendje was daar helemaal niet rauwig om die heeft lekker  zijn stukje gegeten !!!

ik geef volgende week  hier een cursus en ik denk dat ik hem dan in pure vorm maak of ik doe er  choc leather er om heen...als a petit four.

o ja ik heb voor de bodem roomboter gebruikt leek mij lekkerder
voor de caramel  laag heb ik gewone gebruikt

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

45

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hoi domi, ik heb idd de boter afgegoten (zoveel was het) en de caramel gestort op de bodem, hij is prima gelukt en ze vonden hem allemaal heerlijk!
probeer het een volgende keer gewoon weer, weet niet waar het aan lag :/

46

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Tiffany schreef:

Gebruiken jullie voor de deegbodem gewoon boter of echt roomboter ?
En welke chocolade raden jullie aan ?

Ik gebruik altijd margarine voor de bodem en roomboter voor de vulling...

En ik vind heel pure chocolade het lekkerst, het is zo zoet anders!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

47

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dit is zoooo lekker, heb hem nu al een aantal keer gemaakt, alleen bij durt het caramel maken zeker een half uur roeren :/

Maar het is het wel waard haha

Groetjes Day :-)

48 Laatst bewerkt door Carien (12-02-2011 12:28)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

continu blijven roeren :Y  (dan kan zich niets afscheiden :nooo ) en steeds zacht laten koken

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

49

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hai
nou ik had nog wat marshmello choc leather en mijn kids wilden ook wat moois maken voor tante sandra ...want ze moesten met hun fikjes van de zwanger taart afblijven !!

dus met de jongens petit fourtjes gemaakt van de shortcake!!
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/P1010834.jpg
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/P1010837.jpg

ze hebben werkelijk alles uit de kast getrokken om de mooiste taartjes te maken
ook mijn lieve 4 jaarige heeft op zijn manier flink zijn best gedaan ....al wilde zijn oudere broer (6) wel dat ik 2 foto's maakte 1 van zijn en mijn werk en die van stein erbij ..zie hier het resultaat

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb deze ook van het weekend gemaakt.
hij is super lekker alleen eigenlijk kan ik het niet eten want krijg er een super dumping op  :x

carpe diem