1

Onderwerp: chocola op marsepein

kan dit , bv schrijven met gesmolten chocola op marsepein

of hard geworden chocoladeletters (zelf gemaakt) en dan later erop plakken op marsepein?

2

Re: chocola op marsepein

volgens mij moet dat geen probleem zijn

3

Re: chocola op marsepein

zeker weten??

4

Re: chocola op marsepein

ja...de verjaardagstaart van mijn zoon had zijn naam in chocolade en dat gaf toen geen prblemen

5

Re: chocola op marsepein

Ja hoor geen enkel probleem. Ik ben toevallig bezig met bonbons van marsepijn en chocolade dus!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Re: chocola op marsepein

ja maar kan ik het erop spuiten of eerst apart laten drogen en dan later erop plakken??

7

Re: chocola op marsepein

Je kunt het er gelijk opspuiten. Je moet er wel voor zorgen dat de chocolade redelijk afgekoeld is.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Re: chocola op marsepein

Ja hoor, mijn vader ( vroeger banketbakker) schreef ook gewoon direct met chocolade op marsepein, wel iets laten afkoelen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Re: chocola op marsepein

Tuurlijk kan dat ! Hmmmmm :P

10

Re: chocola op marsepein

Ik schrijf regelmatig met chocolade uit een tube op fondant of marsepein. Gaat prima.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Re: chocola op marsepein

dank je dames

chocolade uit een tube waar kan ik die halen???

12

Re: chocola op marsepein

Ik weet niet waar je chocolade in een tube kunt krijgen maar er zijn bij de wat beter gesorteerde suupers wel fondant te krijgen in een tube....

Maar een beetje chocolade smelten en in een zelfgemaakte cone is toch heel wat makkelijker en goedkoper :)

I believe in Sandy Claws

13

Re: chocola op marsepein

Met zo'n cornetje kan ik werkelijk niet uit de voeten, met de tube wel. Makklijker vind ik dat dus zeker niet. Het is een wereld van verschil. Het enige nadeel is dat ik ze tot nu toe bij slechts 1 webshop heb gevonden. Helaas heeft "onze" webshop ze niet. Het is eigenlijk het enige artikel wat ik echt mis hier...

De schrijftubes van Baukje, dat vind ik niks. Dat spul droogt niet op, blijft even nat, als tpen je het schreef. De chocolade droogt mooi stevig op en geeft dan niet meer af.

Ik hoop ze bij de "grote Sligro" te kunnen kopen als ik daar binnenkort ben. De kleine Sligro bij ons vlakbij heeft ze in ieder geval niet.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

Re: chocola op marsepein

Het werken met een cone is vrij simpel mits je de cone goed maakt, je zou ook kunnen opteren voor squeeze bottles, die werken ook fijn, ook geschikt voor royal icing etc, heb je spuitmondjes, de meest doorgankelijke passen er ook op :)

Helaas niet in Nederland te verkrijgen maar misschien ooit in de gerelateerde webshop van deze site :)

I believe in Sandy Claws

15

Re: chocola op marsepein

dank je dames voor jullie tips ik denk dat ikg ewoon een hennaspuit ga gebruiken en daarmee ga decoreren!