1

Onderwerp: Merenque botercreme met eiwitpoeder

Hallo allemaal,

Kon het antwoord niet vinden dus bij deze even mijn vraag. Ik wil graag cupcakes maken met een toef botercreme. Nu heb ik gelezen dat merenque botercreme nog lekkerder is.

Mijn vraag: hoe maak je die merenque botercreme met eiwitpoeder?

En kan je de cupcakes met toef in de koelkast bewaren?

Alvast bedankt allemaal :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Merenque botercreme met eiwitpoeder

Volgens mij moet je je eiwitpoeder gewoon mengen met water zoals op de beschrijving staat en dan verder het recept volgend dus verhitten met de suiker. Zelf ga ik het a.s woensdag voor het eerst proberen dus jullie horen het wel

wie weet of deze creme een beetje hard wordt. Als ik botercreme maak doe ik er altijd een beetje extra poedersuiker bij zodat hij een beetje steviger wordt bij het opdrogen.

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

3

Jep wat Jerney zei..
En dan Bijv.. 10 gram eiwitpoeder 60mL water = 70 gram eiwit + 140 gram suiker.  En 140-210 gram boter. 
En zeker in de koelkast bewaren.. dat vroeg ik me ook af en werdt verteld dat et wel buiten de koelkast kon maar dat heb ik niet zo lang geleden aan een leraar van een koks opleiding gevraagt en hij zegt wel in de koelkast bewaren. 

[sub]persoonelijk vind ik met echte eiwit veeeeeeeeeel lekkerder [/sub]

4

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het gewoon eens even uitproberen :)

5

Ik wil de swiss mer. gaan gebruiken voor het afsmeren ipv de 1:1 botercreme. Het ewitpoeder lijkt me prima, maar het aanmaken met water, zorgt dat niet voor het smelten van het marsepein. Of is de Swiss merenque helemaal niet geschikt voor het afsmeren ook wanneer er gewoon eiwit ipv poeder wordt gebruikt?

6

Ik gebruik meringue botercreme echt altijd voor et afsmeren...zowel met verse eieren als poeder en nog nooit problemen mee gehad met smelten. 
Iedereen vreest de smelten met botercreme mix ivm met de 200ML water op 250 gram boter. maar bij meringue botercreme heb je maar 71mL water op 250 gram boter.

7

Nog een vraag hierover: is het een vulling die buiten de koelkast bewaard mag worden. De link op het site met buiten de koelkastvullingen doet het niet meer :(

je kunt voor afsmeren ipv 1-2-2  de 1-2-3 gebruiken, zie tartacadabra.com

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ilovetaart schreef:

De link op het site met buiten de koelkastvullingen doet het niet meer :(

Maar de zoekfunctie doet het wel:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

botercreme is volgens mij een week houdbaar in de koelkast
ik weet niet in hoeverre en hoe lang je het evt buiten de koeling kan doen
anders even zoekfunctie gebruiken

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

11

Ilovetaart schreef:

De link op het site met buiten de koelkastvullingen doet het niet meer :(

O-) Nu wel

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

Ilovetaart schreef:

Nog een vraag hierover: is het een vulling die buiten de koelkast bewaard mag worden. De link op het site met buiten de koelkastvullingen doet het niet meer :(

Ehm daar had ik jou al  antwoord op gegeven ;)

Jep wat Jerney zei..
En dan Bijv.. 10 gram eiwitpoeder 60mL water = 70 gram eiwit + 140 gram suiker.  En 140-210 gram boter. 
En zeker in de koelkast bewaren.. dat vroeg ik me ook af en werdt verteld dat et wel buiten de koelkast kon maar dat heb ik niet zo lang geleden aan een leraar van een koks opleiding gevraagt en hij zegt wel in de koelkast bewaren.

13

Oeps foutje sorry, moet beter lezen :Y