1

Onderwerp: 2de taart (biscuit)

Hoi, ik heb vandaag mijn 2de taart gemaakt van biscuit.
Het is hartstikke mislukt de biscuit was net 3 a 4 cm hoog.
Ik had vandaag 750gr marsepein gekocht, heb de taart daarmee niet gekleed. Dat gaat natuurlijk niet met zo'n lage taart. Ik heb geprobeerd om de taart in twee stukken te snijden, maar dat luktte niet, de eerst laag was mooi gesneden de tweede veelste dun. Dus heb ik maar botercreme en mascarpone vulling gedaan. Die Botercreme smaakt heel erg naar boter en is hartstikke zoet, niet te eten. Waar zal het aan liggen heb de me aan de recept gehouden. 26 cm ronde bakvorm en dan de basisrecept van hier. Ik zou graag willen weten wat ik nou in vredesnaam verkeerd heb gedaan.

Mijn eerste taart was in vergelijken met de tweede vele malen beter, ik had toen twee cakes gemaakt en op elkaar geplaatst, bekleed en een beetje versierd. Ik had als vulling slagroom met aardbeien en mascarpone/aardbeienjam. Ik had wel vierlagen!
Maar goed dat was de eerste en niet de tweede.
Het lijkt wel of ik steeds achteruit ga, ondanks dat ik er veel plezier in heb.

2

Re: 2de taart (biscuit)

Ik haal de bisuitmix en neem de tabellen van felicitaartjes.nl en tot nu toe krijg ik ze super mooi hoog!!!!Succes...

3

Bedankt voor je snelle reactie!!
Maar dan heb je denk ik ook zo'n Wilton bakvorm of niet...
En die biscuitmix die jij gebruikt is dat niet van de webshop.

Ik zal trouwens de foto plaatsen, dan kun je gelijk zien hoe het eruit ziet.

Ps. het smaakt wel een beetje naar eieren, maar de kleur etc was goed.

4

ik heb nog nooit problemen gehad met de funcakes mix van de webshop! En heb nu toch al wel een aantal taartjes gebakken.
Heb je wel lang genoeg gemixt? 8 min. op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste?

De smaak van botercreme moet je van houden, je kan hem nog wel aanpassen door er cacao, saroma, patidess, lemoncurd o.i.d. door te doen. Maar als je echt niet van dat boterige houdt ga je botercreme ook niet lekker vinden... Mona toetjes zijn ook lekker als vulling (de luchtige puddingen aardbei, citroen en bosvruchten), of probeer

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

5

http://img138.imageshack.us/img138/949/misluktebiscuit.jpg

6

Aparte foto...............duurde ff voor ik wist waar ik moest kijken.
Hier heel dun botercreme en dan valt het best mee. De biscuit en vulling en fondant bepalen voor mijn gevoel de smaak meer. De hoogte van het kapsel wisselt, het is pas je 2e dus ik denk dat je gewoon meer moet oefenen en ook je oven moet leren kennen.

7

Dagmar schreef:

ik heb nog nooit problemen gehad met de funcakes mix van de webshop! En heb nu toch al wel een aantal taartjes gebakken.
Heb je wel lang genoeg gemixt? 8 min. op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste?

De smaak van botercreme moet je van houden, je kan hem nog wel aanpassen door er cacao, saroma, patidess, lemoncurd o.i.d. door te doen. Maar als je echt niet van dat boterige houdt ga je botercreme ook niet lekker vinden... Mona toetjes zijn ook lekker als vulling (de luchtige puddingen aardbei, citroen en bosvruchten), of probeer

8

Karin09 schreef:

Aparte foto...............duurde ff voor ik wist waar ik moest kijken.
Hier heel dun botercreme en dan valt het best mee. De biscuit en vulling en fondant bepalen voor mijn gevoel de smaak meer. De hoogte van het kapsel wisselt, het is pas je 2e dus ik denk dat je gewoon meer moet oefenen en ook je oven moet leren kennen.

Hahah, ja een beetje onduidelijk he die foto :D hihi.
Ja, ik denk dat dat zeker een rol speelt, dan smaakt de botercreme niet meer zo machtig.
Ik heb nu geen marsepein en/ fondant gebruikt en mijne innie minnie biscuit smaakt eierige. Oefenen doe ik zeker, ik ga morgen nog een taart maken en dit keer wil het bekleden.
Hoop maar dat ik het onder de knie heb voor de verjaardag van mijn broertje, anders doe ik cake in plaats van biscuit.

9 Laatst bewerkt door Dagmar (04-02-2010 23:30)

Oh je maakt de biscuit helemaal zelf! Tja daar begin ik niet eens aan ;) Ik gebruik de funcakes mix, alleen water en eieren toevoegen, mixen en de oven in! En altijd hele hoge kapsels...

En botercreme gemaakt van margerine vind ik ook echt niet lekker! ik gebruik altijd (ongezouten) roomboter, slechter maar veel lekkerder. Het oude recept weet ik niet, maar de 1:1 botercreme (alleen boter en poedersuiker) gebruikt volgens mij niemand hier echt als vulling, alleen om af te smeren. Alleen de funcake mix botercreme is voor het gebruik als vulling lekker (vind ik)

Van een workshop kan je veel leren hoor! Ik heb het niet gedaan, maar heb uren zitten lezen en zoeken hier op de site en zo wordt ik steeds iets meer tevreden over mijn taarten :)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

10

Tipje voor je foto...

Je hebt nu PRINT SCREEN gedaan... dan maak je een copy van je hele scherm die erg groot wordt.. ( en dan heb je hem ook nog eens niet verkleind :) )

Met ALT PRINT SCREEN maak je alleen een copy van het actieve schermpje (dus het kleine schermpje van je webcam.. )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Of je kiest bij imageshack voor een fatsoenlijk formaat.... Klik op Resizing en kies voor "for message boards" (dat betekent: voor forums.....)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Bommeltje schreef:

Tipje voor je foto...

Je hebt nu PRINT SCREEN gedaan... dan maak je een copy van je hele scherm die erg groot wordt.. ( en dan heb je hem ook nog eens niet verkleind :) )

Met ALT PRINT SCREEN maak je alleen een copy van het actieve schermpje (dus het kleine schermpje van je webcam.. )

Supertip Bommeltje! Dank je wel!

13

Marianne schreef:

Of je kiest bij imageshack voor een fatsoenlijk formaat.... Klik op Resizing en kies voor "for message boards" (dat betekent: voor forums.....)

Waar kan ik dat doen Marianne, ik bedoel waar kan ik die Resizing vinden...

14

Bommeltje schreef:

Tipje voor je foto...

Nee, ik heb geen ALT prt sc gedaan, ik heb de fn knop tegelijkertijd ingedrukt met prt sc en num lock stond uit, want anders pakt het niet.

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 2de taart (biscuit)