1

Onderwerp: bodem plakt

He ik heb een vraagje,

De bodum van mn taarten plakt/is nat elke keer???Laat hem afkoelen op het rooster van de magnetron en pak hem dan pas in!!!Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen???Vast weer bedankt

2

Re: bodem plakt

Als de bodem van je taart plakt of nat is dan is hij nog niet gaar als je uit de oven haalt. Ik zou hem er dus wat langer inlaten.
Goed tot aan de bodem prikken met je prikker om te zien of de hele taart gaar is.

En misschien eens goed kijken of je oven niet alleen op bovenverwarming staat ;) . Je zal niet de eerste zijn waar de oven toch niet goed staat O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Hij is bij mij altijd wel vochtig (maar wel gaar) als ik hem uit de vorm haal.. Maar begrijp ik het goed dat hij bij jou vochtig blijft?

Als ik hem een half uurtje laat afkoelen / uitwasemen is hij keurig droog.. (op een rooster)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

laat je hem misschien in de oven afkoelen ?komt het door condens ???

Neem je dromen mee de dag in..

5

ja ik heb ook wel dat hij gaar is maar vochtig blijft zou het helpen als ik misschien eerst invries??En laat hem wel afkoelen buiten de magnetron vind zo jammer vd taart

6

Laat je hem niet te lang in de vorm zitten? Ik stort hem altijd na ca. 1 min. op het rooster.
Invriezen doe ik zo wie zo altijd, vind het het lekkerder door worden en het kruimelt niet zo bij het snijden.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

nep ga hem ook direct op de kop,maar gooien jullie hem op het rooster vd combi(waarop je hem ook bakt)of ergens anders op

8

iggie23 schreef:

nep ga hem ook direct op de kop,maar gooien jullie hem op het rooster vd combi(waarop je hem ook bakt)of ergens anders op

Op een taartrooster

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Maar welk rooster je hem ook op omkieperd (onderkant naar boven!) dat mag geen verschil maken met het drogen van je taart..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Ik ga het mar weer gewoon proberen dan en misschien dan ff 5 min langer bakken....