1

Onderwerp: Vervuiling andermans onderwerpen

Waar ik me een beetje aan erger af en toe :o

Is dat iemand een topic aanmaakt om iets te verkopen bijv en andere mensen dan zeggen dat zij dat ook te koop hebben. Ondertussen worden de spullen nog eerder verkocht dan degene die het topic heeft aangemaakt. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo netjes.

Ik heb zojuist een topic aangemaakt waarin ik op zoek ben naar een boek, iemand zegt daarop dat zij hem digitaal heeft wat heel erg aardig is maar vervolgens wordt het hele topic overspoeld met mensen die erin zetten 'ik ook' als in dat zij ook graag de link zouden willen hebben.....

Best irritant...

Re: Vervuiling andermans onderwerpen

Ik ook! haha

Ja soms wordt er inderdaad te veel afgeweken van het eerste bericht dus het bericht waar heet topic om draait.

3 Laatst bewerkt door misty (29-01-2010 16:49)

Soepkip schreef:

Waar ik me een beetje aan erger af en toe :o

Is dat iemand een topic aanmaakt om iets te verkopen bijv en andere mensen dan zeggen dat zij dat ook te koop hebben. Ondertussen worden de spullen nog eerder verkocht dan degene die het topic heeft aangemaakt. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo netjes.

Ik heb zojuist een topic aangemaakt waarin ik op zoek ben naar een boek, iemand zegt daarop dat zij hem digitaal heeft wat heel erg aardig is maar vervolgens wordt het hele topic overspoeld met mensen die erin zetten 'ik ook' als in dat zij ook graag de link zouden willen hebben.....

Best irritant...

Ik heb ook aan ze gevraagd of dat ze mij een persoonlijk mailtje kunnen sturen.
Want het is idd jouw topic.

En sorry,het was niet mijn bedoeling maar ik dacht dat je er misschien wat aan had.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

:think: Ik zie niet waarom het een probleem is als mensen een link willen delen... Jij geeft toch duidelijk aan dat je het echte boek wilt? Dat is dan toch geen 'concurrentie'? Misschien is het wel een idee voor jou om in je openings-stukje nog even duidelijk aan te geven dat jij het echte boek zoekt, en dat je dus nog niet gevonden hebt wat je zoekt :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ik denk niet dat het probleem er in zit dat Misty het aanbiedt, maar dat vervolgens alleen op Misty wordt gereageerd en de vraag van Soepkip dus een beetje verdwijnt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door mniek (29-01-2010 16:54)

Ik had heel wat getypt maar denk dat ik beter kan :x

Volg je hart...want dat klopt!

7

Marianne schreef:

maar dat vervolgens alleen op Misty wordt gereageerd en de vraag van Soepkip dus een beetje verdwijnt.

:Y Vandaar mijn tip :)

Groetjes, Adrienne

8

mniek schreef:

Ik had heel wat getypt maar denk dat ik beter kan :x

Je maakt me wel nieuwsgierig :+

En vind trouwens dat het niet altijd erg is maar soms kan het lastig zijn omdat het dan ineens ergens anders omdraait. Net zoals met het topic dat iemand een goed huisje voor haar aangelopen kat zoekt en dat iedereen gaat reageren met opvoedtips haha.

10

Even een vraagje....Is het nu mijn fout???
Ik dacht dat ze misschien het digitale boekje wilde hebben.
En heel toevallig heb ik die op mijn pc.
Ik kan er niets aan doen dat er zoveel mensen op reageren!

11

Dat vind ik nog wel meevallen al zou ik dat via de mail prettiger vinden, brutaler vind ik het wegkapen. Stel ik bied dat boek aan, vervolgens post iemand anders daar vlak onder: "als hij/zij het niet wil hebben dan wil ik het wel". Dat vind ik echt niet kunnen. :nooo

Tja, als er iets te halen valt...........

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

misty schreef:

Ik dacht dat ze misschien het digitale boekje wilde hebben.
En heel toevallig heb ik die op mijn pc.
Ik kan er niets aan doen dat er zoveel mensen op reageren!

Ik praat alleen in het algemeen, ik heb het topic nog niet eens gezien haha. :D

13

misty schreef:

Nee, vind ik van niet hoor!!!

14

Soepkip, ik snap je!

Je kunt het gewoon rapporteren als dat gebeurt hoor (als iemand anders iets te koop aanbiedt in jouw topic bijvoorbeeld) Dan splitsen we de topics gewoon.

Misty, je deed het helemaal goed hoor. Jij wilde alleen maar helpen en als anderen dat boekje opeens via dat topic aan jou vragen, zijn zij de vervuilers, niet jij. Maar het is natuurlijk voor Soepkip niet fijn als de aandacht opeens uitgaat naar jouw berichtje in haar topic. In dit geval vind ik het juist goed van je dat je aangeeft dat men jou kan mailen voor het boekje, daarmee voorkom je dat nog meer mensen het topic gaan vervuilen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

15

het is wel moeilijk om ergens de grens te trekken. het topic waar dit betrekking op heeft, vind ik niet erg netjes gelopen, omdat iemand dus reageert op een vraag en een ander koopt het in hetzelfde topic.... maar ik heb net een berichtje geplaatst bij een topic over SuperDeBoer-zegels, want ik vraag me dan af, of het nodig is om n

Groetjes, Dorothea.

16

Dot schreef:

het topic waar dit betrekking op heeft, vind ik niet erg netjes gelopen, omdat iemand dus reageert op een vraag en een ander koopt het in hetzelfde topic.

Ik zal het nog 1 x uitleggen,alhoewel ik niet vind dat ik verantwoording moet af leggen.
Ik ben degene die de tapits heb overgenomen.
Sjaantje vroeg in de topic van Joyce om EEN BLIKJE MET IJZEREN UITSTEKERS.Dus niet datgene wat aangeboden werd
Als er ijzeren uitstekers werden aangeboden had ik nooit gereageerd.
Ik hoop dat het nu duidelijk is,want ik voel me aardig aangevallen.

17

Dot schreef:

het topic waar dit betrekking op heeft, vind ik niet erg netjes gelopen, omdat iemand dus reageert op een vraag en een ander koopt het in hetzelfde topic....

Huh?! Volgens mij is dat dus totaal niet wat er gebeurde... dus of je hebt het over een ander topic, of je hebt niet goed gelezen...

De mogelijkheid dat ik het zelf fout heb sluit ik voor het gemak maar even helemaal uit! :lol:

Groetjes, Adrienne

18 Laatst bewerkt door Soepkip (29-01-2010 19:43)

Misty: Nee hoor je hebt niks fout gedaan haha, dat zeg ik ook! Vond het erg aardig dat je dat aanbood! Je dacht me te helpen, maar de rest die dan vervolgens allemaal reageert op jou, daar schiet iemand dan niks mee op...

Het topic wat ik bedoelde ging niet over tappits, maar over een claygun. Degene die het aanbood had niet laten weten dat ze het ding al kwijt was terwijl iemand anders daaronder in haar topic hetzelfde ging aanbieden maar dan nieuw en ze wel al had verkocht via dat topic. Ik vind dat niet netjes.

Iemand heeft ook wel eens iets aangeboden, ik reageerde als eerste. Vervolgens heeft iemand anders na mij gemaild naar die persoon en was het ding opeens verkocht. Vond ik ook niet grappig :-(

Maar het zijn maar voorbeelden hoor en ik zeg niet dat het perse anders moet, maar ik erger me er wel eens aan en vandaag blijkbaar genoeg om eens een topic aan te maken :o en te kijken of ik de enige was.

19 Laatst bewerkt door misty (29-01-2010 19:55)

Het topic wat ik bedoelde ging niet over tappits, maar over een claygun. Degene die het aanbood had niet laten weten dat ze het ding al kwijt was terwijl iemand anders daaronder in haar topic hetzelfde ging aanbieden maar dan nieuw en ze wel al had verkocht via dat topic. Ik vind dat niet netjes.

Dat heb ik ook gevolgd.Dat was inderdaad niet netjes.
Maar het is dan voor diegene die de topic geplaatst heeft om daar op te reageren.