101

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

ik heb zelf, net als Clementtiene, de Cricut Expression, en dat werkt perfect (zie mijn laatst geposte taart), daar zou ik geen Cricut Cake voor in de plaats nemen.

Meenemen vanuit Amerika heb ik overwogen, maar het apparaat is behoorlijk zwaar, en omdat je tegenwoordig nog maar 1 koffer per persoon gratis mee mag nemen (voor extra betaal je EUR 50 per koffer) heb ik dat niet gedaan, ook met het oog op beschadigen van het apparaat.

In combinatie met het software programma SCAL kun je erg leuke dingen doen.

102

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik heb kars gebeld, en de adviesverkoopprijs is 449,- dus die meneer van gangelen is dus helemaal niet zo goedkoop, en het wordt ook nog eens geimporteerd...

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

103

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ageeth1962 schreef:

Ik kan hem leveren voor € 350 . Dan zit er uiteraard alles bij !
Ook garantie.

Oh vertel... Ik ben benieuwd!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

104

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Even een vraagje dames, kun je nou ook printen met de cricut cake?
Want dat maakt dan uiteindelijk het echte grote verschil met de expression..

Your cake-wish is my challenge!

105

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

waar te koop dan

groetjess

106

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

@leipoh; wat heb je dan naast de expression extra nodig?
Ik weet dat je een ander mesje nodig hebt, maar hoe zit dat dan met evt inkt... Wat gebruik jij allemaal speciaal voor taart met je expression?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

107

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik denk er aan om maar een dag in te plannen zodat iedereen die wil zien hoe het werkt om gumpaste te snijden met de cricut kan komen kijken.  :D
Er zijn best veel mensen die al een cricut hebben die hem ook voor taartdecoreren willen gebruiken volgens mij.
Voor mij is de cricut cake nl. geen optie...  :s Zoveel geld voor een machine die ik eigenlijk al heb staan vind ik gewoon zonde. (en kan ik nu niet missen  :nooo )

Als iemand de cricutcake koopt (of een cake cartridge) zou die dan even contact met mij willen opnemen alstublieft?!?!?! (deze oproep zal ik binnenkort ook even op de juiste plaats posten hoor)

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

108 Laatst bewerkt door leipoh (14-05-2010 08:47)

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

angelique1984 schreef:

@leipoh; wat heb je dan naast de expression extra nodig?
Ik weet dat je een ander mesje nodig hebt, maar hoe zit dat dan met evt inkt... Wat gebruik jij allemaal speciaal voor taart met je expression?

Angelique,
Ik gebruik de Expression alleen voor taart decoreren en niet voor snijden papier e.d. Het enige dat ik extra gekocht heb is eetbare inkt (voor in airbrushers). Deze inkt heb ik in de pennen gedaan waar normaal de reguliere inkt in zit (heeeel goed uitspoelen en dan de eetbare inkt er in doen). Zo kun je met eetbare inkt op fondant tekenen.
De matten die de machine gebruikt daar heb ik het plaklaagje vanaf gehaald (met crisco haal je dat er zo vanaf, schrapen). Verder heb ik wel de grijze rol geleiders van de machine gehaald (anders krijg je dat in je fondant te zien).
Extra heb ik nog het software programma SCAL aangeschafd (en inderdaad het mesje wat jij hierboven al noemde)

109

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

leipoh schreef:
angelique1984 schreef:

@leipoh; wat heb je dan naast de expression extra nodig?
Ik weet dat je een ander mesje nodig hebt, maar hoe zit dat dan met evt inkt... Wat gebruik jij allemaal speciaal voor taart met je expression?

Angelique,
Ik gebruik de Expression alleen voor taart decoreren en niet voor snijden papier e.d. Het enige dat ik extra gekocht heb is eetbare inkt (voor in airbrushers). Deze inkt heb ik in de pennen gedaan waar normaal de reguliere inkt in zit (heeeel goed uitspoelen en dan de eetbare inkt er in doen). Zo kun je met eetbare inkt op fondant tekenen.
De matten die de machine gebruikt daar heb ik het plaklaagje vanaf gehaald (met crisco haal je dat er zo vanaf, schrapen). Verder heb ik wel de grijze rol geleiders van de machine gehaald (anders krijg je dat in je fondant te zien).
Extra heb ik nog het software programma SCAL aangeschafd (en inderdaad het mesje wat jij hierboven al noemde)


wat handig, heb je wat voorbeelden wat je zoals met expression gemaakt hebt?

110

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Hallo allemaal,
Jullie zien mij niet veel op het forum, maar ik ben al wel ruim 5 jaar lid.
Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheiden van cricut systemen . Uit oogpunt van voedsel hygiëne snap ik heel goed waarom er voor het ontwerpen  van een speciale cricut cake is gekozen.
Ik wil niet lopen betuttelen of belerend overkomen, maar heb wel een achtergrond, ook van voor de taartenmakerij, waarbij het omgaan met haccp normen belangrijk is. Vandaar mijn zorgen over wat ik regelmatig hier op het forum  lees.

Ik zie steeds vaker met stijgende verbazing, dat apparaten die niet voor voedselveiligheid ontworpen of aangepast zijn, toch voor dit doel gebruikt worden.  Ik heb in topics gelezen over gebruikte printers die zonder moeite van een eetbare inkt cartriges worden voorzien. Zelfs al zou je de printkop vervangen dan nog zitten er op de transportrollen sporen van fijnstof en (giftige) drukinkt.
Als in een pen of cartridge eerst gewone inkt heeft gezeten dan kan  je nog zo flink spoelen er zullen altijd restjes in blijven zitten. 

Doe je dit uitsluitend voor eigen gebruik, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Je zal per slot van rekening vast zelf ook een stukje van die taarten mee eten. Maar pas alsjeblieft op als je dit gaat toepassen op taarten die je ook aan derden verkoopt, dan moet je echt goed nadenken waar je mee bezig bent. Je  bent wel aansprakelijk en als je hier gepost hebt dat je een afwijkend apparaat gebruikt, is het zo gevonden.

Het zou jammer zijn dat de taartensector op deze manier een slechte naam zou krijgen.

Ik kijk zelf uit de cricut cake, het is een leuke aanvulling op alle bestaande technieken.

Nogmaals geen betutteling, maar wel een bezorgde taart-o-holic.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

111

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Oh ik hoop dat de belasting hier ook snel komt!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

112

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

angelique1984 schreef:

Laat je ff weten hoe ie bevalt?!

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Lijkt me een geweldig apparaat.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

113

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

laat het jullie weten, ben aan het aftellen
:lol:

114

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

*happy*cakes* schreef:

laat het jullie weten, ben aan het aftellen
:lol:

Ik tel met je mee hoor! Ben echt super nieuwsgierig naar het resultaat.

Enne, héééééééééééél veel plezier ermee!

115

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Dat wil ik ook
:x  :x  :x  :x  :x

.. Want taart kan altijd!!

116

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

hai allemaal , ik had icing sheets besteld om tekijken of ik deze met m,n slice ( making memories) kon snijden , ouwelsheets ging wel.

deze dus ook ,  later nog even een keer gumpaste proberen,maar ben zeer blij dat  hij ook icing sheets snijd.

deze voorbeelden zijn allemaal tussen de 2 a 3,5 inch groot.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EPFOAA7X.jpg

nu kan ik dus heel makkelijk mooie letters en figuren uitsnijden voor op m,n taarten en hoef ik nog even geen cricut aanteschaffen, van de slice zijn de kaartjes veel goedkoper tussen de 37,50 a 50 euro.

ik heb er al 8 diverse thema's en alphabets.

en alles is tesnijden van 1 a 2 inch tot 4 inch .

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

117

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Welke icing sheets, en waar heb je die besteld?

118 Laatst bewerkt door deanera (19-05-2010 13:25)

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

hier het adres , ik heb btw de frostingsheets gekocht.

http://www.eetbaarprinten.nl/Webwinkel- … stuks.html

wel wat crisco op je glazenmat doen en een nieuw mesje gebruiken, na gebruik waar je mesje inzit in de machine goed reinigen met een wattestokje met puur alcohol.

kijk ook even of je je mesje wat beter afmoet stellen voor de frostingsheets , ik moest hehet mesje een kwartslag extra draaien.

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

119

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Dank je wel
En als ik het zo zie, hebben ze alleen wit
en die kan je dan evt. kleuren?

120

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ageeth1962 schreef:

Dank je wel
En als ik het zo zie, hebben ze alleen wit
en die kan je dan evt. kleuren?

ik heb van die eetbare poeders en die deed ik op m,n ouwelpapier ook met een kwastje en alcohol , ik  neem aan dat dit ook op de frostingsheets gaat , want ze zijn bedoelt om te printen met eetbare inkten.

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

121

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik heb die voor papier en was daar al zo blij mee maar wacht er toch even mee.
Wie weet gaat mijn man nog een keer naar amerika voor de zaak.
Maar zie dat er veel zijn die ook de papiercricut hebben.
Ik heb de papieren voor mijn andere hobby scrappen maar doen jullie dat ook of is dat ook voor taarten hobby

Ingrid
make cupcakes not war

122

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

als je dan de keuze hebt... Zou ik voor de cake gaan.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

123

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

en hoe bevalt de cricut cake?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

124

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Heb m binnen en ben driftig aan het oefenen, plaats snel een van de resultaten

125

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

*happy*cakes* schreef:

Heb m binnen en ben driftig aan het oefenen, plaats snel een van de resultaten

Vertel !!! Hoe werkt het?
Ben je nog steeds blij