1

Onderwerp: eetste keer mmf gemaakt

Hallo,

Ben vandaag wat ingredi

2

Re: eetste keer mmf gemaakt

Ik doe het ook met de hand en ik heb helaas ook nog niet d

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

3

Re: eetste keer mmf gemaakt

wat is presies mmf??
jullie hebben het er steeds over maar ik ken het niet
ik gebruik icing op marsepein
en is er een resept van?
wil het wel eens proberen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

4

Re: eetste keer mmf gemaakt

mmf is marshmallowfondant en het recept staat hier op de site onder recepten

5

Re: eetste keer mmf gemaakt

Ik maak regelmatig mmf. Ik doe het in een mengkom met de deeghaak. Ik smeer dit in met crisco (plantaardige vet) Mijn handen smeer ik ook altijd in met crisco en dat werkt prima.

6

Re: eetste keer mmf gemaakt

Ik heb wel de gouden tip denk ik:

Ik bestel het altijd samen met een vriendin bij trenddecor.nl. Kost geloof ik 25 euro per 5 kilo (wij delen dat dan).

7

Re: eetste keer mmf gemaakt

Ik denk dat van MMF het leuke juist is dat je het makkelijk zelf snel kan maken ipv dat je het koopt ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: eetste keer mmf gemaakt

Wat mij betreft is de truc, zolang mogelijk met een lepel mengen en pas als dat ECHT niet meer gaat je handen erin.. :)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Re: eetste keer mmf gemaakt

Juul, is er veel verschil tussen zelfgemaakte mmf en die jij besteld? qua smaak, maar ook qua bewerking??

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

10

Re: eetste keer mmf gemaakt

Wat nog een tip is bij zelfgemaakte MMF is het een paar dagen van te voren maken. Ik vind het veel makkelijker te verwerken na een paar dagen. (wel gewoon in een plastic zak bewaren)

11

Re: eetste keer mmf gemaakt

Ik doe het als volgt:
De mmf smurrie doorroeren en in een grote beslagkom o.i.d. gieten, waar ik al een hoeveelheid poedersuiker in heb gedaan. Dit met de lepel doorroeren tot er een bal ontstaat. Daarna ga ik het met mijn handen kneden. Beter gezegd: ik duw met mijn handen op het deeg, zodra ik voel dat het gaat plakken, draai ik de bal om. Daaraan pakt dan weer poedersuiker die op de bodem van de kom ligt. Zodra de poedersuiker zo'n beetje op is, doe ik er weer aan de zijkanten van de bol bij, waardoor het iedere keer naar beneden zakt, zodra ik de bal oppak.
Op het laatst ben ik een beetje voorzichtiger met de hoeveelheid poedersuiker, omdat je moet zorgen dat hij niet te droog wordt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :O

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

12

Re: eetste keer mmf gemaakt

Bedankt allemaal voor jullie tips ik denk dat ik er te vlug mijn handen heb ingestoken.  Zal morgen of zo nog eens proberen en verwacht  dat het wel zal lukken nu zonder al te veel geklieder.

groetjes

Re: eetste keer mmf gemaakt

O my god wat een vaktermen allemaal :s Wat is MMF? Ben hier net nieuw!

14 Laatst bewerkt door Kitchen_Queen (17-05-2007 11:31)

Re: eetste keer mmf gemaakt

Hahaha, nog zo een woord ===> icing :s

15

Re: eetste keer mmf gemaakt

Hoi Kitchen Queen, er staat hier naast een FAQ met heel veel termen ook erin uitgelegd, scheelt een hoop als je inderdaad weet wat iedereen hier neerzeg ;) :-) Enne welkom hier op het forum!!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: eetste keer mmf gemaakt

Lara M. schreef:

Hoi Kitchen Queen, er staat hier naast een FAQ met heel veel termen ook erin uitgelegd, scheelt een hoop als je inderdaad weet wat iedereen hier neerzeg ;) :-) Enne welkom hier op het forum!!!

TNX!!!

Ik moet wel lachen om mezelf hihihihihi Ooit een miezerig taartje gebakken en voelde me meteen al een kitchen_queen, maar nu ik dit zie en jullie kunsten kan bewonderen *SLIK* :s :s :s

Ik moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren!

17

Re: eetste keer mmf gemaakt

hiiiihiihi kitchen queen, je lijkt mij wel.

trouwens welke marsmallows kan je dan gebruiken, kan je die in elke supermarkt kopen dan??

18

Re: eetste keer mmf gemaakt

marshmellows kun je gewoon in de supermarkt halen. Het ene merk werkt iets beter dan het andere. Ik haal ze zelf bij de c1000 maar dan in het 'oosterse' schap. Waar dus ook de ketjap enz. staat. Daar liggen bij ons American marshmellows. Die zijn ook allemaal wit. In het snoepschap zitten er ook roze tussen.
Hema heeft ook marshmellows.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties