1

Onderwerp: Nieuw uit Leiden

Hallo allemaal,

ben ook vrij nieuw in het hele taart gebeueren en heb wel een paar mailtjes op forum gezet, maar zal me toch eerst even voortsellen:
ik heet Myrthe woon in Leiden en heb 3 kleine kindjes: Sam(4), Bo(3) en Kiet(wordt donderdag as 1 jaar).

Bakken heb ik altijd al leuk gevonden en alleen of samen met de kinderen heb ik al vele cakes en koekjes gemaakt. Maar voor de kinderverjaardagen wilde ik altijd een mooie taart en kocht deze bij de bakker. Alleen deze echte kindertaarten zijn heel erg duur, niet echt origineel en niet eens zo heel lekker. Toen mij dochtertje in november 3 werd wilde ze een Dora taart en toen is het begonnen. Ik heb deze site ontdekt en ben aan het bakken geslagen. Vorige maand heb ik de workshop barbietaarten maken gevolgd en iedereen die de taart zag was zeer onder de indruk..Nu ik eenmaal de smaak te pakken heb wil ik veel meer oefenen en uitproberen en zijn pasen, moederdag en verjaardagen natuurlijk heel handig!! Ik heb de taarten die ik gemaakt heb op een site van mijn album gezet.
Het rare is dat je heel trots op je taart bent en dan ga je kijken bij de andere taarten van deze site en dan denk je echt: oeps....ik ben echt nog een groentje: jullie maken allemaal zulke kunstwerkjes. Echt erg knap en zeer creatief ook. Ik hoop over een tijdje net zo goed te worden !!!!

groetjes Myrthe

2

Re: Nieuw uit Leiden

Myrthe... de wil is er, dan maak ik wel op uit je verhaal... dus het komt vast goed.

Heb alvast even je site bewonderd...  en vind je Dora, Barbie en Eggs taarten errrrug leuk en mooi!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Re: Nieuw uit Leiden

Hoi Myrthe, wat leuk, iemand die niet ver bij mij vandaan woont. Wie weet is dat nog eens handig!
Ik ga je site even bekijken natuurlijk! Enne, ik heb dat ook heel sterk, dat ik andermans taarten altijd mooier vind. Is dat niet gewoon een beetje zoals met dat gras bij de buren...???
Hoewel een hoop andermans taarten wel echt mooier zijn dan de mijne want ik kan echt voor geen meter boetseren. Maar misschien leer ik het ooit???
Maar mijn barbietaart (oranje met lila) die is toch echt heel goed gelukt, al zeg ik het zelf  :o

Joh, wie weet kunnen we elkaar eens een handje helpen. Hoewel we beiden 3 kinderen hebben (drúk, nee hoor... :) ) en ik vanwege de middelste enorm aan huis gekluisterd ben. Maar je weet maar nooit!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Nieuw uit Leiden

Heee, Myrthe en Carin, zijn jullie 8 september ook van de partij??
Euh.. eerst natuurlijk: alsnog welkom op het forum :) En dan nu: we hebben 8 september (als het goed is) een Zuid-Holland meeting, de 2e en we gaan weer leuk taarten maken en/of icing spuiten. Doen jullie mee??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Nieuw uit Leiden

hi Marianne,

dat lijkt me leuk zo'n Zuid Holland meeting, want verder zijn er volgens mij veel die verder wonen. Waar kan ikhier meer over vinden?

Carin, dat is inderdaad dichtbij Oegstgeest, misschien dat wel eens iets van elkaar kunnen lenen of freubelen aan een taart!:) Vind je taarten erg mooi hoor.Die witte met rode blem is heel bijzonder hoe heb je dat gedaan dan?

groetjesMyrthe

6 Laatst bewerkt door Carin (16-05-2007 20:19)

Re: Nieuw uit Leiden

Ik wil heel graag komen naar een meeting, lijkt me erg leuk en gezellig! Ik kan echter nog niet zeggen of ik kan. Ten eerste kan ik alleen als mijn man thuis is (vanwege de kinderen en een oppas is nauwelijks mogelijk omdat onze middelste gehandicapt is) en hij werkt vaak in het weekend. En ten tweede hebben we een naseizoensplaats op een camping dit jaar, en als het ook maar een b

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: Nieuw uit Leiden

Ik hoop dat je kunt Carin, en anders gaan we gewoon weer voor meeting 3!

Myrthe, je vindt alle info in het topic Wie (Zuid-Holland) in de Workshop-rubriek. Zou leuk zijn als je er ook bij bent!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Nieuw uit Leiden

Ha Myrthe,

Volgens mij woon jij wel het allerdichtste bij van het forum!
leuk dat je ook aan het decoreren bent!
je bent vast al bij kitchenart geweest die hebben vrij veel spulletjes(alleeen de wilton fondant is echt heeeeeel vies!!!).

laat je je barbie taart nog even zien in de show off??

mocht je op zoek zijn naar icing workshops kijk dan even op mijn site!
er staan er weer eenpaar op waar nog plaats is.

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

Re: Nieuw uit Leiden

Ik ook uit de buurt van Oegstgeest, nl Sassenheim. Dus nog een "streker" .

Wie weet zien we elkaar eens?

Erika

10

Re: Nieuw uit Leiden

Leuk Erika!!!! Misschien moeten we eens onze eigen "streekmeeting" organiseren...

Kan ook altijd handig zijn! Laatst kreeg ik ineens een bestelling voor 3 taarten die een paar dagen later al werden opgehaald (staan in de show of) en ik twijfelde ernstig of ik nog wel genoeg fondant had.Ik wa sal van plan om te gaan bestellen en heb dat toen maar direct met spoed gedaan. Met dank aan Inge want ik had mijn bestelling supersnel in huis!
In zo'n geval kun je ook makkelijk bij elkaar iets lenen/overnemen.

Het lijkt me leuk om eens een keer iets af te spreken.

Als de anderen ook mee willen doen dan hoor ik het graag!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11 Laatst bewerkt door Remasia (27-05-2007 20:41)

Re: Nieuw uit Leiden

Hoi Myrthe,

Ik woon ook in de buurt (Leiderdorp). Wellicht kunnen we wel eens samen gaan bakken   ;-). Of misschien komen we elkaar tegen bij een workshop van Saskia (dutchdecorator).
Ik heb zelf twee kids - maar wel klein (1 en 3,5) en deeltijd baan dus vrije tijd om te bakken ben ik niet veel. Maar het werkt verslavend.... ik schrijf me dus graag in bij de uitleen/ruil etc groepje van Leiden en omstreken!

Groetjes,
Asia