Onderwerp: onze bruidstaart zelf maken (onervaren)
hallo,
ik ga 20 augustus trouwen en ik wilde onze bruidstaart zelf maken.
Ik heb maar
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » onze bruidstaart zelf maken (onervaren)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
ik ga 20 augustus trouwen en ik wilde onze bruidstaart zelf maken.
Ik heb maar
Hoi Ik denk dat het best wel te doen is om hem zelf te maken. Je hebt nog tijd genoeg om te oefenen. Hier op het forum staan ook genoeg tips en trucs waar je op moet letten bij een stapeltaart.
Ik heb je topic wel even gerapporteerd. Deze rubriek is voor het showen van bruids en stapeltaarten. Dus dit topic zal verplaatst worden.
Hallo, icing en parels kan je niet invriezen hoor.
move----> taartdecoratie algemeen.
Ik zou zeggen: nog een half jaar te gaan, dus lezen, lezen, lezen, en oefenen, oefenen, oefenen
Mbv van de FAQ en de zoekfunctie kom je dan denk ik wel achter alles wat je graag wilt weten... !
Maar om toch even wat antwoorden te geven:
- een bruidstaart in zijn geheel invriezen (gestapeld en wel? --> enorme vriezer nodig !) is wel erg spannend hoor, bij het ontdooien loop je toch wel de kans dat je versieringen minder mooi worden, mn bij icing e.d.
- je basisbeklede taarten (los!) invriezen en dan later rustig laten ontdooien en versieren lijkt mij een beter idee!
- het stapelen doe je dan pas op het laatste moment (evt. zelfs pas op de lokatie), op www.tartacadabra.com staat goed uitgelegd hoe je dat moet doen
Succes!
ik stapel al eventjes met chocoladesticks. ik hou ervan dat alles eetbaar is in mijn taart.
maar ga toch over op deuvels. dat is echt steviger. zeker als je tweede (en evt. derde) goed gevuld zijn, zijn ze zo zwaar dat je goede steun moet hebben.
en op het laatst pas stapelen is echt aan te raden!
voor de rest, oefen je een breuk, zul je zien dat je telkens veel beter wordt.
op youtube kun je trouwens ook talloze instructievideo'tjes zien. erg handig om thuis te leren!
Hallo, icing en parels kan je niet invriezen hoor.
icing gebruik ik niet, maar parels vries ik gewoon in hoor!
dan zijn ze nog lekker zacht geworden ook
voor de rest zou ik hem niet al een paar maanden van tevoren maken en invriezen. paar weken lijkt me vroeg genoeg.
rechtopstaande vlindertjes zou ik niet meevriezen, maar even van tevoren op de taart aanbrengen.
Ik zou zeggen: nog een half jaar te gaan, dus lezen, lezen, lezen, en oefenen, oefenen, oefenen
Mbv van de FAQ en de zoekfunctie kom je dan denk ik wel achter alles wat je graag wilt weten...!
Maar om toch even wat antwoorden te geven:
- een bruidstaart in zijn geheel invriezen (gestapeld en wel? --> enorme vriezer nodig!) is wel erg spannend hoor, bij het ontdooien loop je toch wel de kans dat je versieringen minder mooi worden, mn bij icing e.d.
- je basisbeklede taarten (los!) invriezen en dan later rustig laten ontdooien en versieren lijkt mij een beter idee!
- het stapelen doe je dan pas op het laatste moment (evt. zelfs pas op de lokatie), op www.tartacadabra.com staat goed uitgelegd hoe je dat moet doenSucces!
ik heb een enorme vriezer alleen voor die taart. maar als dat af te raden is doe ik het gewoon los.
ik neem aan dat de dagen voor de bruiloft erg druk zijn, dus kan ik de taartdelen ook bijv 3 dagen vantevoren uit de vriezer halen en dan versieren? of is de taart dan op de dag zelf niet lekker meer?
alvast bedankt weer voor de reacties.
Zou het niet 3 dagen van te voren uit de vriezer halen hoor. Dan eet je het op de 4e dag en dat vind ik niet lekker meer. Dit kan zeker niet als je er slagroom oid in verwerkt als vulling.
Ik zou de taarten gewoon 24 uur ervoor uit de vriezer halen. Misschien is het ook gewoon beter om een 'vulling-buiten-de-koelkast' te gebruiken.
Je kan ook een mooie, trapsgewijze, etag
Nou, je doet jezelf nogal wat aan!;)
Een paar maanden invriezen zou ik niet doen. Niet dat het niet meer te eten is, maar de kwaliteit gaat echt wel achteruit in de vriezer en voor een bruiloft wil je toch lekker verse taart?!
Zou je het aanbrengen van de laatste details en het stapelen op locatie niet door iemand anders kunnen laten doen?
Succes ermee!
persoonlijk vind ik dat 'je grote dag' zonder zorgen zou moeten verlopen en dus zou ik persoonlijk ervoor kiezen om hem door iemand anders te laten maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » onze bruidstaart zelf maken (onervaren)