1

Onderwerp: afsmeer vraag

Hallo dames,

Ik heb een vraagje over het afsmeren van de taart normaal doe ik dit altijd met 1 op 1 botercreme, maar nu heb ik bij het teleac cursus filmpje gezien dat die alle taarten afsmeert met slagroom met slagroomversteviger kan dit???? of gaat mijn mmf dan smelten, of misschien klop klop slagroom om af te smeren. Het lijkt me namelijk lekkerder en romiger heeft iemand hier ervaring mee of zeggen jullie niet doen.
Oja en dan nog 1 piep klein vraagje ik heb merengue poeder, maar weet totaal niet hoe ik dit moet gebruiken, staat alleen op de pot te gebruiken als een eiwit of moet het toch anders gebruikt worden. Ik heb namelijk geen ervaringen met eiwitten of merengue poeder.
Weet niet of ik de poeder moet aanlengen met iets of zo moet gebruiken en hoeveelheden heb werkelijk geen flauw benul.
wie heeft raad...

Dank jullie wel...

2

Re: afsmeer vraag

tijdens de tvuitzendingen zijn er in een toppic erg veel reacties gekomen over afsmeren met slagroom, naar mijn idee was het gross eerst heel erg verbaasd toen werd ontdekt dat het toch niet helemaal slagroom was maar ...?(weet even niet meer) en toen kwamen er ook forum leden met meningen die positief waren over afsmeren met slagroom. maar ik geloof toch dat de algemene reactie was "niet doen". ik heb zelf nooit geprobeerd doe altijd botercreme en je vraag over die poeder kan ik je niet echt helpen maar wat ik lees bij http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2370 denk ik dat het in recepten eiwit kan vervangen. dus als je een merenque recept hebt en er staat x eiwit in dan kun je (salmanellaveilig) die poedergebruiken. maar pin me er niet op vast. succes

3

Met MMF zou ik afsmeren met slagroom op zeker niet doen :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hoi Pluto,