Onderwerp: Beginnersvraagjes
Allereerst: wat een geweldig inspirerend forum is dit zeg!
Ik word helemaal gek gemaakt hier haha en kan niet wachten om te beginnen.
Wil voor mijn zoontje zijn 1e verjaardag zelf zijn taart maken namelijk, hij is 17 febr jarig.
Maar eerst wat vragen voordat ik als een dolle stier vanalles ga kopen en doen:
- Hoe lang zijn de baktijden en op welke temperaturen? Kan ik dat ergens vinden per bakblik (moet het maar ff zo) of staat dat op de mixverpakking?
-Waar maak je de figuurtjes van? (die 3D giguurtjes op een taart)
- Wat kun je als vulling gebruiken en hoe maak je dat of is dat kant en klaar te koop?
(ik zie namelijk veel choco mouse, maar ik denk dat ik niet gewoon een mona verpakking uit de winkel kan gebruiken?)
-Ik vind jam vreselijk vies, wat kan ik dan gebruiken?
-Hoe komen jullie aan die mooie letters op de taart? Maak je die zelf of is dat met vormpjes gemaakt?
-Ik zie wel eens taarten met dikkere "sliertjes" aan de zijkanten, die ook een gedeelte "los" staan zeg maar, word dat ook van icing gemaakt?
-Als je een vierkante taart maakt en daar marsepein overheen doet, dan zit je toch met de hoeken die niet uitkomen net als met een cadeautje inpakken? Hoe doe je dat?
-Ik heb wel eens een gevlochten taart gezien, vierkant en dan de marsepein die eroverheen ging was in 3 verschillende kleuren gevlochten/geruit, hoe doe je dat? Gewoon met die stroken werken en eroverheen trekken?
-Dijkjes maak je die ook gewoon van de botercreme mix? En wanneer heb je die wel en niet nodig?
-Waar kan ik de marsepein beter mee kleuren? Met gel geloof ik?
-Wat is beter/fijner te gebruiken om te bekleden en om te puzzelen? Fondant of marsepein?
-Als ik een puzzel maak, dan heb je toch ook zwarte lijntjes nodig tussendoor? Bijvoorbeeld om een neus aan te duiden? Zwarte lijn eromheen toch? Of is dat niet nodig? Zo wel: hoe maak je dat? Waarmee?
Sorry voor zoveel vragen dames, maar ik wil eerst wat feiten weten voor ik eraan begin.
Alvast bedankt voor jullie hulp!