1

Onderwerp: Niet te machtig!

Hallo allemaal!

Ik wil het weekend beginnen met mijn eerste taart. Wat ik erg lastig vind is de vulling. Omdat ik marsepein al erg machtig vind wil ik graag een minder machtige vulling. Iets wat ook niet heel erg veel suiker en vetten bevat!
Hebben jullie tips om een lekkere frisse, niet al te ongezonde vullig te creeren?
Alvast bedankt!

Leuk hoor deze site!!

Groetjes Yvonne

2

Re: Niet te machtig!

ik zou dan kiezen voor een jam en een laag vers of diepvries fruit

3

Hallo Yvonne,

Hier worden vaak vragen over gesteld op het forum :) . Ik wil je aanraden om als je een vraag hebt, eerst even te neuzen in de FAQ (veelgestelde vragen) links in het menu of de zoekfunctie te gebruiken. Toevallig staat een topic of 20 onder de jouwe vrijwel dezelfde vraag, klik maar voor het antwoord ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75827

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Dank je wel voor de tip :)
Ik heb ook niet goed genoeg geneust denk ik dan haha

5 Laatst bewerkt door AnjaS (10-12-2009 12:08)

Ik heb voor onze kleinzoon een jungletaart gemaakt. Wilde hem ook niet te machtig hebben. De taart 1 keer doorgesneden, en als vulling heb ik Zwitserse room gemaakt, maar de laag niet te dik, en abrikozenjam. De Merenque botercreme gebruikt om af te smeren, omdat het een jungletaart moest worden heb ik de bovenste laag Merenque botercreme groen gemaakt en het bospaadje uitgesneden en toen slagroom met cacao gebruikt om een bospaadje te maken.
Iedereen vond het heerlijk fris, de kinderen vonden hem ook heerlijk. Lekker fris, en niet te zoet. We zijn hier ook niet zo marsepeinachtig, dus dit vond ik een heel goed alternatief. 's Avonds heb ik nog een stukje slagroomtaart van de banketbakker gehad. Vond ik veel machtiger.De beestjes heb ik via internet besteld.
De foto van de taart staat bij de taartenparade.

6

Wat een goed idee!! Erg creatief! Ben benieuwd naar de taart.. zal hem zo eens gaan bekijken :)