1

Onderwerp: Zelfmaak biscuitbeslag vraagje

Beste allemaal,
Ik maak graag mijn eigen biscuitbeslag, ik weet dat mix veel makkelijker is maar ik vind het maak en bakproces bijna net zo leuk (en lekker) als het bekleden/decoreren, ik heb zelfs geen kitchenaid en heb serieus plezier van die lamme arm :D
Nu zit ik met het volgende:
Bij zelfgemaakt beslag zie je in elke beschrijving dat je de taart in de open oven af laat koelen echter zakt mijn taart dan altijd een stuk in.
Hij blijft heerlijk sponzig alleen heb ik dan zo'n diabolovorm zeg maar en dat is erg veel opvulwerk met afsmeren vind ik dan.
Bij de biscuitmix heb ik geleerd de taart meteen uit de vorm te storten en die laat ik dan buiten de oven afkoelen en deze stort dus helemaal niet in, kaarsrechte zijkanten, walgelijk perfect gewoon.

Eigenlijk is mijn vraag deze: Hoe laten mijn mede 'veelwerkmixters' hun kapsel afkoelen?
Is er iets speciaals? Of zou ik de aanwijzingen uit mijn kookboek gewoon moeten negeren? Ik wil zoooo graag een walgelijk perfecte zelfgemaakte biscuitkapsel :o

Groetjes Mel

Groetjes Melanie

2

Re: Zelfmaak biscuitbeslag vraagje

ik doe met het zelfgemaakte beslag het zelfde als met de mix...

eventjes (2/3 minuutjes uit de oven op het rooster laten staan... dan storten op een taartrooster en verder af laten koelen...

in de taart zit nou eenmaal warme lucht wat uiteindelijk weer koude lucht wordt... en warme lucht neemt meer plek in dan koude lucht, dus bij het afkoelen zakt dat wat in, of krimpt dat wat....

3

Hi,

Ik heb een hekel aan gegoochel met hete bakblikken dus ik laat het uit de oven afkoelen en stort hem als hij dus enigszins afgekoeld is. Hij zakt eigenlijk nooit in.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Als de baktijd voorbij is, zet ik het blik op het rooster van mijn gasfornuis en laat daar een half uurtje afkoelen. Dan stort ik de taart op een bord.

Ik maak ook zelf mn biscuit (en ik heb ook geen kitchenaid oid, gewoon een h

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

Ik mik 'm vrijwel meteen uit de vorm. Nooit problemen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ik dacht al zo iets, ik ga het inderdaad gewoon doen de volgende keer.
Hartelijk dank voor jullie reacties :)

Groetjes Melanie

7

En het werkt!!! Ik heb mijn walgelijk perfecte zelfgemaakte biscuitkapsel!!!

Dank voor het advies dames :)

Groetjes Melanie

8

dus, is de truck nou echt om hem meteen te storten??

9

mamaricky schreef:

Als de baktijd voorbij is, zet ik het blik op het rooster van mijn gasfornuis en laat daar een half uurtje afkoelen. Dan stort ik de taart op een bord.

Ik maak ook zelf mn biscuit (en ik heb ook geen kitchenaid oid, gewoon een h

Groetjes Mimi

10

Ik laat hem even op het forunuis staan tot de ergste hitte er af is en dan stort ik hem en dat gaat goed :)

Groetjes Melanie

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Zelfmaak biscuitbeslag vraagje