1

Onderwerp: fondant

Bij het maken van fondant doe ik dit m.b.v. een keukenmachine en wanneer deze het niet meer aan kan met de hand kneden. Wel gebruik ik hierbij dan minder poedersuiker dan in jullie recept.Maar het gaat. Wanneer deze te stijf is geworden om te verwerken, stop ik de fondant enige tellen in de magnetron en deze is dan weer beter te verwerken. Nu is mijn vraag, moet fondant iets glimmen of lijkt dat alleen maar zo op de foto's in jullie galerie, want bij mij blijft het doffig en droogt het harder op. tips zijn altijd welkom!!

2

Re: fondant

Hallo Brigitte.

Als je de taart bekleed hebt met fondant en je wrijft hem op met een smoother (zie webshop) of met je handpalm, gaat het een beetje glimmen. Probeer maar eens na het uitrollen als je het nog op je werkvlak hebt liggen. Ook kun je met een brok fondant dat over is en je plat maakt als een soort plankje de boel opwrijven, test ook maar eens uit ;)

Groetjes en succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: fondant

Beste Inge,
bedankt voor je reactie ,super al die handige tips!!!

4

Re: fondant

Hoi Brigitte,

Als je de fondant hebt verwarmd in de magnetron, wordt hij bij afkoelen ook harder, omdat er dan vocht is verdampt. Wil je de fondant wat soepeler houden, dan moet je na het verwarmen ook weer vocht toevoegen (een paar druppels is vaak al genoeg).

Groetjes Evelien