1

Onderwerp: Calorie-arme taart

Ja, past eigenlijk niet, calorie-arm en taart, maar toch. Mijn tante viert van het weekend haar verjaardag en omdat ze net kilo's is afgevallen en een buikwandcorrectie heeft gedaan, wil ik haar niet gelijk weer vetmesten. Dus ik had het volgende bedacht:

Gewoon biscuitdeeg, vullen met vruchtjes(kiwi, ananas, mandarijntjes, druiven)/neutrale kwark/jam. Dan ook de zijkant en bovenkant met kwark (neutrale smaak) besmeren, nootjes aan de zijkant en bovenop weer vruchtjes.
Ik kreeg al wel de tip om gelatine door de kwark te doen en dan even laten opstijven, gewoon 1 blaadje, is dat genoeg? Ik heb geen ervaring met gelatine, weet niet wat er gebeurd als je te veel doet, het moet wel eetbaar blijven natuurlijk.
Wat vinden jullie van de combi? Ik doe dan niet heel veel vulling lijkt me, als er bovenop ook al een berg vruchtjes komt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

2

Re: Calorie-arme taart

Ik vind het prima klinken je combi.

Zal allicht een boel calorie

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: Calorie-arme taart

Ik gebruik volle kwark als tussen vulling en daar doe ik geen gelatine bij !!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Re: Calorie-arme taart

Pas op, gelatine kan niet gebruikt worden met verse kiwi, ananas, papaya of vijgen! Dan breekt het af of zoiets..........

5

Re: Calorie-arme taart

Als je kiwi en/of ananas mengt met de kwark (mixen) en daarna een blaadje gelatine toevoegt werkt het heel goed! Je krijgt dan een soort mousse die niet verwatert of bitter wordt.

Je kunt trouwens ook goed zoeten met zoetstof van bijvoorbeeld Candarel.

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

Re: Calorie-arme taart

Oh hee, da's goed om te weten! Ik had deze waarschuwing gelezen op het pakje van de gelatine. Hoeveel gelatine gebruik je dan Koenie?

7

Re: Calorie-arme taart