1 Laatst bewerkt door chokoala (23-04-2007 13:59)

Onderwerp: vraag over hoge 3d taarten

Ik zal mn titel meteen maar even uitleggen.
Ik zat in de show of even te neuzen (zoals bijna iedere dag x keer...) en ik kreeg een vraag over bijvoorbeeld de Cars taart op de berg, of de visser op de steiger.

Als je zoals bijvoorbeeld bij de vissteiger een hoek van je rechthoek gebruikt, dan is ie net als de recht van de rechthoek gevuld neem ik aan.
Die stapel je dan op je rechthoek, maar daar zit dan geen marsepein tussen, je bekleed in 1 keer??
Hoe doe je dat dan met aansnijden.
Krijg je dan een hoog smal stukje??

Of zit er toch een kartonnetje tussen om te stutten? EN zo ja...dan deel je de lagen dus voor het aansnijden, maar dan heeft de onderste laag geen marsepein bekleding aan de bovenzijde??

Snappen jullie mn vraagstelling??

Ik wil het nl graag weten omdat ik wellicht een "landschap"mag maken voor iemand die een niet eetbare carsdecoratie heeft gekocht...ik wil dan het landschap voor haar maken en vond je berg wel heel gaaf.

Ook het vissertje op de steiger staat nog op mn verlanglijstje...


Erika

Re: vraag over hoge 3d taarten

zoals jij bedoelt kun je beter de onderste helemaal bekleden dan wat poedersuiker op de plek van het kartonnetje en dan de bovenste erop de naad werk je dan weg met een randje.
op de andere manier heeft de onderste dus geen marsepein je kan dan lange dunne plakken snijden want als het boventaartje niet de zwaar is kun je soms ook zo stapelen zonder stutten wel ebven aan denken dat de taart dan niet te ver vervoerd moet worden anders gaatie misschien schuiven.

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: vraag over hoge 3d taarten

mmm...zijn er nu echt geen 3d baksters die me hun geheim willen onthullen??

4 Laatst bewerkt door wendy (23-04-2007 22:14)

Re: vraag over hoge 3d taarten

Ja hoor. moest alleen even tijd hebben om in te loggen. ;)
Bij mijn berg zit wel een kartonnetje tussen de lagen, maar geen marsepein. Dat snijd een stuk makkelijker dan lange plakken.
Ik bekleed dus in een keer. Ik vind naden niet mooi persoonlijk. Zou het ook raar vinden geloof ik als er marsepein in die taart zou zitten.
Dat sommige mensen dan een stukje taart hebben zonder marsepein heb ik nog niet ervaren als negatief, er zijn altijd mensen die dat wel zo lekker vinden.
dat zijn ook meestal maar een paar stukjes want er is vaak maar een deel van de taart verhoogt.
Succes en ik ben benieuwd wat jij uiteindelijk doet.

5

Re: vraag over hoge 3d taarten

Hoi Wendy, ik hoopte stiekem al dat jij zou reageren....
Ik wil nl heel graag jou idee lenen van de Cars taart....Niet die hele hoge berg, maar wel wat verhoging in het landschap.
Zoals gezegd is het voor iemand die een niet eetbare Carsdeco heeft gekocht, dus een autotje, een vlaggetje en een steker met de andere auto;s.
Maar lukraak op een slagroomtaart prikken vond ik zo sneu, dus ik heb aangeboden de ondertaart te maken tegen kostprijs.
NU nog even bedenken hoe groot ie moet worden alsie voor 30 personen moet zijn.
Ik denk dat ik een vierkante maakt, een grote niet zo hoge, en dan 2 maal....

t wordt testen...eigenlijk moet ik het dan al een keer van te voren doen..maar ja...
ik mag nou net ff geen taart meer eten.

Erika