1

Onderwerp: Advies voor een nieuweling.

Ik heb gister voor het eerst cc's gebakken. Ze staan op foto in de show off. Ik heb naar aanleiding hiervan best wel wat vragen.

1) Hoevol maken jullie de cupcakes met beslag? Mijn deeg kwam niet helemaal mooi tot aan het randje waardoor het moeilijk was om ze te bewerken.

2)Als jullie ze bekleden, doe je dit dan met marsepijn of rolfondant. Wat is precies het verschil en wat werkt prettiger?

3) Overgebleven marsepijn waar en hoe bewaar je dat?

4) Welke maat uitsteker gebruiken jullie voor het marsepijn, die van mij was iets te groot en nu heb ik een glas gebruikt en vond dat net iets te klein.

5) Kun je met de kleurstof voor Icing ook marsepijn kleuren en ook fondant?

6) Hoe lang kloppen jullie het beslag?

Dat was ie wel even. Wellicht schieten er nog meer vragen te binnen naar aanleiding van jullie antwoord, maar dat zie ik dan wel weer. Ik heb in ieder geval zeer zeker de smaak te pakken!

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!

Re: Advies voor een nieuweling.

1. ik vul ongeveer de helft a 2/3 van het bakje. Mocht er een bult op komen, dat doe ik direct na het bakken een snijplank erop leggen, zodat ze plat zijn en dan haal ik ze eruit.

2. dat is per persoon verschillend. Ik zou zeggen, bestel van beide een kleine verpakking en probeer het uit.

3. in een zakje, in een bakje en donker, anders verkleurd het.

4. de losse ringen van de webshop 7 cm geloof ik.

5. ja

6. ik gebruik funcakes cc mix en dat mix je 4 minuten

duidelijk zo van die vragen met cijfertjes! ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door mniek (26-10-2009 14:46)

abbeltje schreef:

1) Hoevol maken jullie de cupcakes met beslag? Mijn deeg kwam niet helemaal mooi tot aan het randje waardoor het moeilijk was om ze te bewerken.Ik doe mijn cc's vormpjes voor 3/4 vol. Als ze te hoog worden dan leg ik er direct na het bakken even een zware snijplank op zodat ze mooi plat worden.

2)Als jullie ze bekleden, doe je dit dan met marsepijn of rolfondant. Wat is precies het verschil en wat werkt prettiger?
Ik werk eigenlijk altijd met marsepein omdat ik dat prettiger vind. Maar dit is per persoon verschillend. Het verschil is dat marsepein van amandelen gemaakt word en fondant van suiker.

3) Overgebleven marsepijn waar en hoe bewaar je dat?In een zakje en dan in een luchtdicht doosje.

4) Welke maat uitsteker gebruiken jullie voor het marsepijn, die van mij was iets te groot en nu heb ik een glas gebruikt en vond dat net iets te klein.Hier heb ik ringen voor. Deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=591

5) Kun je met de kleurstof voor Icing ook marsepijn kleuren en ook fondant?Ik gebruik de kleurstoffen van Americolor en daar kleur ik ook mijn marsepein en fondant mee

6) Hoe lang kloppen jullie het beslag?Ik klop het beslag totdat het goed door elkaar zit....minuutje of twee denk ik.

Ik hoop dat je zo verder geholpen bent en anders kun je de zoekfunctie hierboven in de balk gebruiken.

Volg je hart...want dat klopt!

4

1) Ik vul mijn cc's met een ijstang en dan doe ik er 1 schep in.
2) ik bekleed ze of met marshmellowfondant of gewoon afstrijken met botercreme die ik dan wel een kleur geef
3) overgebleven fondant rol ik strak op in vershoudfolie (per kleur) en dat stop ik in een goed afsluitbare doos. Of als het vel is stop ik het in een diepvrieszak en sluit die luchtdicht af met een sluitklip. Dit stop ik ook op een donkere plaats
4) ik gebruik ook een glas of plastik beker. Gewoon even heel goed zoeken. Glazen hebben allemaal verschillende afmetingen en cc's ook wel eens
5) ja
6)ik houd altijd exact aan wat er op de verpakking staat. Dat verschilt ook nog wel eens. Maar ik klop niet o de hoogste stand.

Ik hoop dat ik het goed he geantwoord. Succes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Tja dat krijg je als je zoveel moet typen dan komen er gewoon 3 antwoorden bijna tegelijk :)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Geeft niet, ik heb er toch allemaal wat aan.
Ottolien, is marsmellow niet heel moeilijk om te maken, te kleuren, en is het niet enorm plakkerig?

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!