1

Onderwerp: Helemaal met botercreme decoreren

Zoekfunctie en FAQ gebruikt... maar vind toch niet wat ik zoek.
In Amerika zijn de frosted taarten heel gebruikelijk en ook in duitsland zie ik vrij veel spuitwerk met creme (botercreme/ choco-creme/ mocca-creme etc.)

Hier kom ik echter niet veel taarten tegen met bijv een basket-weave of mooi gespoten bloemen etc. etc.

Zijn er medebaksters die zich hier ook mee bezighouden of is het meeste toch marsepein/ fondant en dan boetseren en puzzelen?

Ik heb nu de Wilton Basic-set maar 's besteld om te kijken of het me lukt om - voor mensen die liever geen fondant of marsepeinen deklagen hebben - toch wat meer met creme te kunnen doen.

Wie o Wie heeft ervaring en tips (niet van wilton maar gebruikerstips :lol:) & trucs om met me te delen. Tuurlijk heb ik op youtube al menig engels en amerikaans filmpje bekeken. Maar ik hoor ''t graag van jullie, evt. met foto''s

Nu ik dat met fondant/ marsepein een beetje onder de knie heb, wil ik dit "traditionele" eigenlijk ook goed kunnen.

Alvast bedankt voor reacties!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

2

Re: Helemaal met botercreme decoreren

Deze taart stond pas in de parade
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70655

Vond ik zelf een erg mooie basketweave, mischien kan de maker je verder helpen?

3

IK heb nu 2 wilton courses gedaan, maar die botercreme die we daarvoor gebruikten vindt ik echt niet lekker. Heeeeeeel erg zoet en machtig.
Maar aan de andere kan kun je er wel mooi mee spuiten. Heb ook die basket weave gedaan en dat ziet er wel mooi uit. Zal een foto zoeken, had hem hier niet geplaatst.

Je kunt de taart ook met botercreme insmeren en er dan met een soort van kam(is van Wilton)een mooi patroon in maken(de zijkanten dan,bovenop weet ik niet!)
Of met een (schone) verfroller de hele taart gladstrijken!!
groetjes Darlene

5

Joyce84 schreef:

mischien kan de maker je verder helpen?

Ja, hoor! Wat wil je precies weten? Ik heb zelf nu al een aantal keer met botercr

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Dank voor jullie reacties zover en ik vraag jullie zeker om hulp als het om de basketweave gaat. Krijg als ''t goed is vandaag m'n spuitmondjes etc. thuisbezorgd.
Van mijn oma kregen we vroeger altijd een mocca-creme taart, super lekker vond ik die en ik weet zeker dat mijn geliefde dit ook lekkerder vind dan de normale marsepein/ fondant laag.
Maar oma deed heel traditioneel een schulprandje er langs, toefje per taartpunt met een choco-boontje erop en dan in 't midden je naam + leeftijd.
In de Engelse/ amerikaanse versie zie ik de mooiste creaties en kleuren, die -hopelijk - net zo smaken als de mocca-creme maar er toch decoratiever uitzien.

Ik vind dat hart met die blauwe basketweave en bloemetjes echt super!

Kan haast niet wachten om m''n spullen uit te pakken. Heb ook eiwitpoeder en citroenzuur besteld voor icing. Volgens mij ga ik met "spuitwerk" net zo los als met figuren van fondant (hoop ik!)

7

e.b.m. : heb je de basketweave eerst gedaan en toen een schildje van Marsepein erop gelegd? Of eerst het schildje? En de laatste optie: toch eerst helemaal marsepein - dus incl. de zijkanten - en de basketweave er overheen?

Ik vind 'm echt zo super mooi gedaan! (En dat voor je eerste keer!!!!)

8

Hoi Mamalies,

Er zit helemaal geen marsepein op!!! Dat witte bovenop is botercr

9

Geen marsepein? Dan heb je wel verd....ulleme strak afgesmeerd! Mooi hoor!

Nu maak je de uitdaging alleen maar groter! Ik ga even naar botercreme mix van Maak je taart op zoek!!

10

http://www.hobbycreatief.be/recepten%20 … ataart.htm

Ik heb hier een volgens mij wel lekker recept van mokkacreme gevonden. Dus ik denk dat m''n eerste Bloemenmandje een bruin mandje wordt!

11

Mmmmm :9 , ja lekker, mokka!!!! Ik hou je bloemenmandje in de gaten ;) !

P.S. Botercr