1

Onderwerp: recept fondant website

Misschien dat een van jullie mij kan helpen, ik heb het recept van hier aangehouden voor het fondant hier van de website, alleen is 455 gram suiker veel te veel. Hebben jullie dat ook, of heb ik iets helemaal mis gedaan.

Gr. Mir

2

Re: recept fondant website

Is er niemand die dit weet??

3

waarom denk je dat het teveel is? Het lijkt mij namelijk niet teveel? Ik heb het zelf nog nooit gemaakt, maar misschien kan ik of iemand anders je helpen. Ik zou dan wel graag weten wat er aan de hand is met de fondant

4

Hoi,
dat heb ik ook ik kom op 100 gr minder poedersuiker uit.

5

Er was niets mis mee, toen ik het maakte, alleen als ik al het suiker erdoorheen zou doen, dan was het niet meer te verwerken. Dus heb ik er minder doorheen gedaan.

Ik vroeg mij dus af of meer mensen dat hebben of dat ik wat verkeerd gedaan heb.

gr. Miriam

6

Het is wel heeeeeel lang geleden dat ik fondant zelf heb gemaakt, maar ik kneedde er poedersuiker door tot ik tevreden was. Dat zou zomaar minder kunnen zijn geweest dan het recept aangaf...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ik maak wel eens marshmallowfondant. En dan doe ik er steeds een beetje suiker doorheen totdat het een lekker kneedbaar geheel is. Misschien dat dat ook wel opgaat voor de gewone fondant?

8

Gelukkig, dan zal het wel niet aan mij liggen (ik heb altijd het idee dat ik het recept moet aanhouden en als ik dat niet doe, dat er ergens iets mis is gegaan).

9

Hai,

Nee klopt. Ik heb me al een aantal keren aan het fondant maken gewaagd en krijg ook noooooooit de hoeveelheid poedersuiker erdoor! Voelt een beetje frusterend, want je hebt inderdaad het idee dat je het fout doet, een recept is tenslotte een recept en je zou denken dat er over nagdacht is...

Het andere recept van fondant dat op deze site staat is ook al niet te doen met alle poedersuiker die erin zou moeten. Maar inderdaad telkens beetje erbij doen en kijken hoe het voelt en of het lekker te kneden is en niet teveel plakt...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Ik zal de tekst van het recept wel een keer aanpassen zodat het wat minder 'vast' klinkt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag