1

Onderwerp: poedersuiker van fondant afkrijgen

Hoi,

weet iemand hoe ik het best het teveel aan (zichtbaar) poedersuiker van het fondant af kan krijgen als de taart klaar is. Heb het steeds met water gedaan. Maaris het niet beter om de taart/fondant met iets anders te bestrijken??  Hoe werken jullie de taart af

2

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Dat wou ik ook juist vragen!

Ik krijg de opmerking dat mijn taarten niet 'proper' afgewerkt zijn, dit komt deels uit onervarenheid (heb er nog maar een paar gemaakt), deels door de poedersuiker die er zo precies in 'vegen' op blijft zitten.
Ik had het ook geprobeerd met water maar toen liepen de kleuren uit, en met minder poedersuiker ging het echt niet want toen bleef het aan de tafel en aan de rol plakken!

3

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Ik smeer mijn ondergrond (een plexiglasplaat) en rol in met plantaardig frietvet. Dat gaat bij mij heel goed.

Je kan als je poedersuiker gebruikt eens proberen met een grote kwast over de taart te borstelen om zo de suiker ervan af te krijgen.

Anderen gebruiken dan weer een tafelzeil om op uit te rollen.

Met de zoekfunctie kan je de topics hierover terug vinden.

Succes

4

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Mijn ervaring is dat poedersuiker veel meer zichtbaar blijft dan maizena. Ik gebruik dan ook altijd maizena als uitrolmiddel en heb er maar h

Groetjes, Pauline

5

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Ik gebruik altijd een zachte kwast om het overtollige poedersuiker weg te vegen en zorg er altijd voor dat er geen poedersuiker op mijn handen zit als ik de taart bekleed.

6

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Ik gebruik  sinds kort crisco ipv poedersuiker, is super.

7

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

als je je fondant uitrold, zal er een kant zijn waarop er minder poedersuiker zit - gebruik die kant als bovenkant op je taart - rest afborstelen - of terug uitrollen zodat poedersuiker weg is

8

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

Inderdaad, crisco is helemaal geweldig. Je koopt dit in een blik bij de toko.

9

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

ik heb ook crisco gehaald weet alleen niet hoe je het moet gebruiken!

10

Re: poedersuiker van fondant afkrijgen

je smeert het uit op een vlakke ondergrond,gewoon met je hand niet te veel, wel overal uitsmeren waar je gaat rollen en je smeert ook een beetje op je "kunstofdeegroller"of een pvc buis,op hout werkt het niet.
Na elk 2/3 keer uitrollen  even de fondant een kwartslag draaien.
je hoeft het ook niet om te draaien , de bovenkant blijft de bovenkant. ook op je handen wat smeren, net zoveel als je handcreme gebruikt. succes