1

Onderwerp: Zwitserse Room

Dag lieve taartmensen,

Ik heb al een aantal keren geprobeerd om zwitserse room, zoals die in de Hema-tompouzen zit te maken maar ik vind het toch steeds anders smaken.
Iemand toevallig gisteren in de Hornbach in zaandam geweest? Daar waren ze ook van die mini gebakjes aan het uitdelen, en god wat was die vulling lekker, was volgens mij ook zwitserse room maar dan nog lekkerder als die van de hema tompoucen!
Nu heb het steeds met BBR van dr Oetker gemaakt. Is de mix voor BBR van de webshop anders, of is dat praktisch hetzelfde?
Suggesties zijn welkom!

Groetjes Fulya.

Your cake-wish is my challenge!

2

Re: Zwitserse Room

De Hema-room, da's volgens mi het best bewaarde geheim van Nederland! :lol:

Hoe maak jij je zwitserse room?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Zoals het recept op het forum.
En ja toch maar vriendjes gaan worden met iemand van de Hema bakkerij! :Y

4

**Zoekt even op**
Ja, zo doe ik het ook, maar dan met iets meer slagroom :O... Is het nog steeds geen Hema-smaak, maar wel errug lekker ;) :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Oke dank je wel Adrienne!
Ga ik ook proberen!

6

Ooit heb ik de Hema gewoon het recept gevraagd....... Mooi niet gekregen. Wel een leuke reactie hoor maar daar hebben we niks aan.

lekker duurt het langst!

7

ik gebruik het ook iets anders...
doe 100 ml water, 100 gram bbr poeder en 200 ml slagroom.
mixer erin en klaar is klara!

heb je wel eens geprobeerd om de banketbakkersroom zelf te maken??en dan er slagroom doorheen mengen voor zwitserse room??
Moet je even kijken op de site van Lara M(tartacadabra)die maak ik eigenlijk altijd voor mijn taarten als vulling en is werkelijk zalig!!!!!Lijkt best wel veel werk maar is het echt niet hoor!!
Groetjes Darlene

De zwirserse room van de hema wordt gemaakt van koude geleroom,slagroom en een koudbindmiddel.

Veel lekkerder is om het zelf te maken.
Neem 1 deel gele room met echte vanille en 1 deel opgeklopte slagroom voor de smaak kan je ook nog een klein beetje rum doormengen.

Als je zondigt zondig dan lekker

10

Dank jullie wel dames voor de tips, ik ga het inderdaad dan maar eens zelf proberen te maken, ben nu wel superbenieuwd!!