1

Onderwerp: Appeltjes met suiker en kaneel in zwitserse room kan dan??

Ik wil morgen voor een taart maken voor iemand die van appeltaart houdt. Nu kan ik dus niet goed appeltaart maken en wil ik een gewone taart maken met appelvulling. Mijn idee was: appeltjes bakken in suiker en kaneel. Zwitserse room maken en daar de afgekoelde appeltjes op leggen. Zou dit lekker zijn???

2

Re: Appeltjes met suiker en kaneel in zwitserse room kan dan??

Ik heb het

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Houd ook rekening met het feit dat zodra je appeltjes schilt en deze bestrooit met suiker de appel zijn vocht los gaat laten dus je kunt nog een drappig zootje krijgen ook en dat lijkt mij nu ook niet handig met de zwitserse room.
O lees niet goed en zie dat je de appeltjes eerst wil bakken...nou eerlijk gezegd denk ik dat je ze dan wel een hele ochtend of middag kunt laten uitlekken want zelfs als ze gebakken zijn laten ze nog vocht los.
Misschien kun je een paar appeltjes door het deeg doen en die zo bakken in de oven en dan gewoon met zwitserse room besmeren...of het lekker is weet ik niet want zelf ben ik ook van het standpunt dat het in een kruimeldeegje hoort te zitten maar wel ook wel benieuwd naar jouw bevindingen.

4

je kan ook een appel vlaaivulling maken. bestaat zelfs kant en klaar geloof ik
nog nooit geprobeerd in combi met marsepein. misschien iemand anders wel?

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl