1

Onderwerp: Wat te doen als je taart inzakt tijdens het bekleden?

Aangezien de vulling toch vaak wat zacht is, heb ik nu gezien dat m'n taart na het bekleden, of soms tijdens het bekleden, een beetje inzakt. Het is natuurlijk redelijk warm binnen dus de vulling wordt gauw zachter. Is het een idee om de taart eerst gevuld maar onbekleed in de vriezer te doen?
En hoe maak ik dan de botercreme die ik heb gebruikt om de taart mee in te smeren netjes glad?
En als je een dijkje spuit om het uitlekken/inzakken tegen te gaan, zet je dan de taart met het dijkje ook eerst nog even in de koelkast/vriezer? Zo'n dijkje is nou ook weer niet heel stevig als het nog spuitbaar is.
Ik hoop dat jullie tips hebben. Alvast bedankt!

Re: Wat te doen als je taart inzakt tijdens het bekleden?

warm van binnen? eerst laten afkoelen voor je verder gaat met snijden, vullen etc

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik zet de taart tijdens het uitrollen vaak nog even in de koelkast.
Ook probeer ik de biscuit vaak eerder te bakken en nog even in de vriezer te doen, maar dat is om te zorgen dat hij makkelijker snijdt.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

4

tipsytaartje schreef:

warm van binnen? eerst laten afkoelen voor je verder gaat met snijden, vullen etc

hihi je hebt niet goed gelezen er staat dat het warm binnen is.

5

Invriezen lijkt me een goed idee. Zelf zet ik ook de taart tussendoor steeds in de koelkast. BC op een ingevroren taart krijg je mooi glad met een warm palletmes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.