1

Onderwerp: bodemloze cc's

Hoi dames,

Wellicht weten jullie het antwoord op mijn raadsel. Mijn cc's zijn gaar, droog, luchtig, aan de bovenkant helaas toch wat ingezakt en, nu het vreemde, aan de onderkant "mis" ik een stuk. Tussen de bodem van mijn papiertje en de bodem van mijn cc zit een halve cm ruimte.... Het lijkt wel alsof ze hun voetjes opgetrokken hebben.

Ik snap er niets van. Zou het komen omdat het beslag net wat boven de rand uitkomt en daar als het ware op blijft hangen? Zodat bij het inzakken ze niet verder kunnen inzakken dus dan maar optrekken?

Ik bak mijn cc's nu 35 ipv 25 a 30 min op 175 gr. Ik heb ze ook al eens langer gebakken en dan zakken ze niet in maar dan worden ze zo hard en droog. Ik denk dat ik het morgen nog maar eens probeer maar dan met een langere tijd op een lagere temperatuur.

Als jullie nog tips of idee

If life gives you lemons, make lemonade

2

Re: bodemloze cc's

Ik had dat ook altijd, maar nu niet meer.

Ik mixte het beslag te lang en te luchtig, nu ik echt op de laagste stand mix (een minuut of drie en echt standje 1 met mijn handmixer), heb ik er geen last meer van.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

3

en een keertje met je vorm op het aanrecht tikken, dan zakt het beslag wat naar beneden, ik doe het met de slagroom zak erin spuiten zodat het zeker onderin zit tot 2/3 van het vormpje

Niemand is gelukkig, wees Niemand

4

Ik gebruik ook altijd een spuitzak, dus het begint goed onderin. Daarom vond ik het ook zo raar :D

Ik ga het langzaam kloppen maar eens uitproberen straks. Ik klop met Kenny, dus langzamer dan stand 2 gaat niet maar ik ga het eens proberen met 2 minuten ipv 3. Eens kijken of dat scheelt.

5

Je kunt zelfs beter de droge ingredienten eronder roeren. Dus de boter en suiker loskloppen, eieren erbij en dan de rest spatelen. (of idd op laagste stand)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

heb je niet nog ergens een handmixertje??
Ik neem aan dat het recept van Nigella gebruikt (wat hier ook naast staat)?

Ik klop idd ook hooguit 1-2 minuten, eerst even stand 1 alles beetje mixen en dan ff snel hoogste stand.
Ik doe ze niet met een spuitzak maar met een ijsschep. Werkt bij mij prima.
En 16-18 min  op 180 graden.
Bij 35 min zouden ze bij mij verbranden :lol:

succes en we horen het wel!

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

slagroomtoefje schreef:

.
Bij 35 min zouden ze bij mij verbranden :lol:

Bij mij ook.....!! Ik bak ze idd ook 18 minuten en heb altijd perfecte cc's!

8

Je temperatuur iets hoger en je tijd korter.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

9

Ik gebruik nu de mix van de webshop, die heb ik nog liggen, en daarbij moet je langer bakken dan bij Nigella. (25 a 30 min op 175)

Ik heb ze nu 40 min op 165 gebakken en ze zijn qua vorm perfect. (Met wat hulp van de snijplank ;) )Alleen nog een tikje te krokant van boven naar mijn smaak maar daar experimenteer ik nog wel mee verder. Ik denk dat ik gewoon iets langer moet bakken dan aangegeven maar dan op een iets lagere temperatuur om te bruin worden te voorkomen. Het langzamere kloppen heeft volgens mij ook geholpen, mijn beslag was nu ook geliger dan anders.

Ik denk dat ik de volgende keer Nigella's recept maar een uitprobeer :Y

Bedankt voor jullie tips!