1

Onderwerp: mona pudding

Hallo,

Ik heb laatst een taart gevuld met mona bitterkoekjespudding. Was onwijs lekker, maar het zag er niet uit! Toen het eenmaal aangesneden was, liep de pudding er aan alle kanten uit.

Dikken jullie de pudding ergens mee aan zodat het wat stijver wordt? Bv gelatine of klop-fix? Ik doe dat wel als ik slagroom als vulling gebruik.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

2

Re: mona pudding

Ik heb zaterdag ook gemaakt met mona pudding maar die liep niet uit..
Niks extra's bij gedaan. Wel dijkjes met botercreme

3

En hoelang stond hij dan uit de koeling?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik heb daar ook geen last van. Heb laatst nog petit fours gemaakt met die vulling..en dat bleef er keurig inzitten. Ook na 3-4 dagen nog. En tussendoor is hij wel een paar keer max. een uur uit de koeling geweest.

Ik merk wel dat hoe vaker je de pudding doorroert, of er overheen strijkt/aanduwt met een lepel, hoe vloeibaarder hij wordt. Ws gaat de lucht er dan uit ofzo. Misschien heb je daar iets aan? Dit geldt overigens ook voor de chipolata en de kwarktaartpuddingen.

5

Ik lees steeds over de kwarktaartpuddingen, maar kan je ook gewone vruchtenkwark gebruiken? (van Mona of Danone bv)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Ja volgens mij wel, even de zoekfunctie gebruiken!

7

Nou gewone kwark kun je echt niet zo in de taart doen. Ik heb een keer citroenkwark van mona erin proberen te doen. Maar dat is veel te zacht. Dan zou je het echt met iets anders moeten mengen. Ik heb de taart in de vuilnisbak moeten kieperen.

Ik gebruik ook de monakwarktaartvulling, met dijkje van botercreme..als ik het aansnij blijft het supermooi in model allemaal. Behalve toen het heel warm weer was..en de taart iets te lang uit de koeling stond (lees 10 min.) Toen smold de vulling voor mijn ogen weg.......dus goed koel bewaren is misschien de tip?
Vandaag op mijn werk getrakteerd op taart met citroenkwarkvulling en lemoncurd....heerlijk! Ik heb nog nooit zoveel complimenten gehad in een uur....ga bijna naast mjijn schoenen lopen.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

9

welke gebruik je dan precies staan hier zoveel toetjes in het vak dat ik het niet meer weet heb je misschien een plaatje dan weet ik waar ik naar kan zoeken?

10

Ik gebruik de monapuddingen ook en heb daar nooit last van.
Heb de taart weleens een uur op de tafel laten pronken;) maar geen lekken hoor.
Ik roer de pudding ook niet van te voren, schep zo uit het bakje op de taart.

11

Ik had wel geroerd......:/

Verder stond de taart nog niet zo gek lang uit de koeling, ik denk een uurtje. Maar ik had hem wel ingevroren, misschien dat dat scheelt? Wel gewoon in de koeling laten ontdooien.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

Jolanda, deze dus http://www.mona.nl/producten/puddingen/ … artcitroen

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

mamaricky schreef:

Ik had wel geroerd......:/

Verder stond de taart nog niet zo gek lang uit de koeling, ik denk een uurtje. Maar ik had hem wel ingevroren, misschien dat dat scheelt? Wel gewoon in de koeling laten ontdooien.

*)

Ik denk dat het probleem is dat je het geroerd had.......dan gaat de lucht eruit....en dan krijg je idd een veel vloeibaarder geheel. Ik schep het altijd voorzichtig op de taart vanuit het bakje en smeer het dan voorzichtig uit. Is hetzelfde als je chocolademoes gaat roeren, dan wordt het ook vla!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

@boska bedankt zal eens kijken of de bas het hier heeft.

nog andere toetjes die je kan gebruiken?

15

ik heb afgelopen week de kwark van Mona gebruikt en het was niet vloeibaar bij mij. Gewoon uit het bakje op de taart en wel in de koelkast.

@Anne-taarten: ik had precies ook die combi en die viel erg in de smaak en ga ik ook zeker nog vaker gebruiken...

16

De meeste mona-toetjes die hier gebruikt worden (zoals de kwark-taart toetjes) zijn een mousse!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

17

Ik kieper de mona bakjes altijd om in een grote wegwerpspuitzak (waar je een ruime punt van hebt afgesneden) en dan spuit ik het zo op de taart. Hoef je niet te roeren of te pletten, want inderdaad als de lucht er uit gaat dan wordt het vloeibaarder.