1

Onderwerp: taart erg nattig

gisteren heeft mijn vriendin de verjaardag gevierd van haar zoontje waarvoor we samen deze taart hadden gemaakt.
ik had haar de taart meegegeven met de juiste vries en ontdooi tips erbij. bij mijn taarten gaat het altijd goed. de taarten zijn altijd lekker, dat gebruik ik zelf en mijn ontvangers van de taarten vinden ze ook altijd heerlijk. maar gisteren vond ik de taart dus echt niet lekker. hij was een beetje zompig en nattig (de buitenkant ook), maar ik vond zelf de binnenkant ook te nattig, een beetje glazig zeg maar.  ik vroeg haar of ze hem wel op de juiste manier had ontdooid en ze zei van wel. wel had ze hem iets eerder uit de koelkast gehaald omdat ze de ruimte nodig had. nu ga ik twijfelen he. zal ze stiekum toch de taart te laat uit de vrieze hebben gehaald maar het niet durven zeggen? of was er iets mis met de taart? en zoja, wat kan dat dan zijn? want tijdens het vullen zag de taart er prima uit. normaal gebruik ik MMF en nu was er ook marsepein gebruikt, kan daarin ook verschil zitten?
ik hoop zo dat jullie mij hierin kunnen helpen.

groetjes en alvast bedankt

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: taart erg nattig

Nee aan de marsepein zou het niet kunnen liggen want ik heb daar geen last van en gebruik vaak marsepein.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hadden jullie de taart getrempeerd?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

makatralsy schreef:

Hadden jullie de taart getrempeerd?

alleen de onderste laag en niet meer dan anders, maar ik vond de hele biscuit zo nattig.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Wat was je vulling??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

ja dat dacht ik ook wat is de vulling!!
Zelf vind ik wel eens dat als je jam erbij hebt dat die laag eronder wat "natter" is, niet zompig dat is teveel naar mijn idee. Ik hou de jampot altijd op zijn kop, laat ik het vocht weglopen en dan pas doe ik de jam erop. Irritant dat je dan eigenlijk niet weet waar het hem in ligt!!!

7

heb dat ook eens met jam gehad, dat de hele onderlaag echt doorweekt was...  Hierna gelukkig nooit weer, maar toch vervelend.

8

als je veel spullen ivm een verjaardag in de koekast hebt liggen en hem ook nog vaak open en dicht doet kan hij ook veel vochtiger zijn dan normaal.
dat heb ik in ieder geval ervaren met verjaardagen met mijn koelkast en als het  afvoergootje dan ook nog verstopt zit is het hek helemaal van de dam
kun je trouwens met een sateprikker oid gemaakkelijk doorprikken hoor

9

sorry, was ff weg
we hadden aardbeienjam en botercreme. ook niet anders dan anders

10

Tja.....kijk je wel eens naar House?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl